AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #1 Skrevet 3. oktober 2020 Vanskelig å forklare nøyaktig, men jeg synes ofte bildet i film er litt "hakkete". Ikke sånn at det ser ut som det stopper og starter, men at de tingene som beveger seg på en måte henger igjen litt og "lagger" seg igjennom en bevegelse istedet for å gli helt sømløst uten at jeg merker noe til "rammene" i bildet. Er det synet eller bildet det er noe galt med? Er det eventuelt ikke noe galt i det hele tatt, men vanlig å se film slik? Hvis jeg ignorerer det, så går det helt fint å se video, men det irriterer meg når jeg begynner å tenke på det og legge merke til det. Noen som forstår hva jeg mener? 😅 Anonymkode: 07faf...7af
Grandidosa83 Skrevet 3. oktober 2020 #2 Skrevet 3. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vanskelig å forklare nøyaktig, men jeg synes ofte bildet i film er litt "hakkete". Ikke sånn at det ser ut som det stopper og starter, men at de tingene som beveger seg på en måte henger igjen litt og "lagger" seg igjennom en bevegelse istedet for å gli helt sømløst uten at jeg merker noe til "rammene" i bildet. Er det synet eller bildet det er noe galt med? Er det eventuelt ikke noe galt i det hele tatt, men vanlig å se film slik? Hvis jeg ignorerer det, så går det helt fint å se video, men det irriterer meg når jeg begynner å tenke på det og legge merke til det. Noen som forstår hva jeg mener? 😅 Anonymkode: 07faf...7af Dette handler om bildefrekvens på TV-en / monitoren du ser på. Det er også en innstilling på noen nyere tv som lar bildene «flyte» bedre. Hvilken tv har du?
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #3 Skrevet 3. oktober 2020 Ekte film er satt sammen av hele bilder etterhverandre, mens video og tv er sammenvevde striper som flyter bedre. Nå som det er HD er vel alt egentlig hele bilder om jeg ikke tar feil. Men vil heller kanskje si du er godt observant. Anonymkode: e493a...571
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #4 Skrevet 3. oktober 2020 Jeg merker også det. Det gjelder plasma tver ikke led tver. Men jeg har behøvd briller en stund og etter at jeg fikk det så ble bildene på tven bedre sånn generellt(såklart😂) men også rørelsene i bildene så det er absolutt noe i din teori syns jeg. Alltid bra å gå å sjekke synet om man mistenker at det er litt dårlig, for hvis ikke man gjør det så kan det synet bli ennå dårligere - fortere Anonymkode: b5526...5d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå