AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #1 Skrevet 3. oktober 2020 Jeg har en uke i restferie fra i fjor som jeg vil bruke i år, og jeg har 4 vakter totalt den uka jeg vil ta ut ferien. Får jeg da lønn for disse vaktene som vanlig? Jobber som helsefagarbeider. Anonymkode: 5d494...49c
AndreasBR Skrevet 3. oktober 2020 #3 Skrevet 3. oktober 2020 Nei, det vil jeg ikke tro. Ergo at du ikke tok den ut ifjor er du heller ikke trukket for ferien ifjor. Og da må du jo trekkes i år. Du skal ikke ha betalt for arbeid du ikke gjør.
Akay Skrevet 3. oktober 2020 #4 Skrevet 3. oktober 2020 Dersom du har timebetalt får du ikke lønn for det. Dersom du har månedslønn så ble du trukket for det i fjor og skal ha lønn for det.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #5 Skrevet 3. oktober 2020 Akkurat nå, AndreasBR skrev: Nei, det vil jeg ikke tro. Ergo at du ikke tok den ut ifjor er du heller ikke trukket for ferien ifjor. Og da må du jo trekkes i år. Du skal ikke ha betalt for arbeid du ikke gjør. Hos oss blir vi trukket for ferien i juli uavhengig av når vi tar ferie. Vi får årets feriepenger utbetalt i juni. Anonymkode: fefd9...f71 3
AndreasBR Skrevet 3. oktober 2020 #6 Skrevet 3. oktober 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hos oss blir vi trukket for ferien i juli uavhengig av når vi tar ferie. Vi får årets feriepenger utbetalt i juni. Anonymkode: fefd9...f71 De gjør det mao ikke iht loven (Selv om "alle" gjør det slik)
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #7 Skrevet 3. oktober 2020 2 minutter siden, AndreasBR skrev: De gjør det mao ikke iht loven (Selv om "alle" gjør det slik) Hva er ikke i hht loven med dette? Anonymkode: 94fff...09c
AndreasBR Skrevet 3. oktober 2020 #8 Skrevet 3. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva er ikke i hht loven med dette? Anonymkode: 94fff...09c Sitat Feriepengene skal i utgangspunktet utbetales siste vanlige lønningsdag før ferien. Har man ferie i Oktober skal man da ha feriepenger i september. Tar man ut 3 uker i juni skal man ha ha 3/4 feriepenger utbetalt i mai, med mindre man har lønningsdag tidlig i Juni før ferien begynner.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #9 Skrevet 3. oktober 2020 37 minutter siden, AndreasBR skrev: Har man ferie i Oktober skal man da ha feriepenger i september. Tar man ut 3 uker i juni skal man ha ha 3/4 feriepenger utbetalt i mai, med mindre man har lønningsdag tidlig i Juni før ferien begynner. "I utgangspunktet" tyder jo på at man kan gjøre det på andre måter. Anonymkode: fe006...aed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå