Gå til innhold

Velge drømmejobben eller drømmebosted??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åh jeg har et skikkelig dilemma. Nå har jeg muligheten til å leie drømmehuset eller beholde drømmejobben.

Problemet er at jeg har blitt tilbudt leiekontrakt på drømmehuset, men den ligger langt fra jobben som jeg trives veldig godt i. Reiseveien er for lang til å holde ut i lang tid. Kan fungere i et par måneder. Derfor må jeg finne en ny jobb hvis jeg takker ja til huset. Jeg har lenge drømt om å bo på akkurat dette området og i denne type hus. Det er langtidsleie, med mulighet for kjøp etterhvert. Samtidig så er jeg redd for å si opp jobben. Hva om jeg ikke får ny jobb med en gang, hva om jeg ikke trives i den nye jobben. Kjempe dilemma! Noen som har noen tanker og innspill? Kanskje som har vært i en lignende situasjon?

Tusen hjertelig takk for alle innspill og tanker! :)

Anonymkode: b6d73...570

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer jo an på hva som er viktigst for deg og hvor godt økonomisk man er stilt, hvor lett det er å få ny jobb osv. Men jeg tror nok at jeg selv ville valgt å beholde drømmejobben. Siden du beskriver den som det, så virker det jo som du trives veldig bra. Ikke nødvendigvis så enkelt å finne en annen jobb man trives godt i. 

Anonymkode: 28d36...8b2

• Liker 1
Skrevet

Takk for innspill! Ja begge deler er viktig for meg, synes det er vanskelig å sette den ene foran den andre, derfor dilemmaet. Økonomisk er jeg avhengig av fulltidsjobb, kunne kanskje klart meg et par måneder uten jobb, men ikke mange. Tror ikke det skal være umulig å finne ny jobb, men man vet jo aldri. 

Men redd for at livet kun blir jobb. 

Skrevet

dytt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...