AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #121 Skrevet 4. oktober 2020 2 hours ago, Dankert said: Hva hendte med gamle klassiske navn som Ole-Erik og Per Børre? Ååå Per Børre 🥰🥰🥰 Anonymkode: a5746...d39
AndreasBR Skrevet 4. oktober 2020 #122 Skrevet 4. oktober 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Leo Nathaniel har fem stavelser. le-o na-tha-ni-el ... seks mener du vel ? :=)
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #123 Skrevet 4. oktober 2020 3 timer siden, Klossmajor skrev: Min umiddelbare tanke om navnet Nathaniel er at det er et ganske konservativt, bibelsk navn i samme gate som Esekiel, Johannes, Sakarias, Jeremia, Tobias, Jonatan, Efraim, Samuel, Ruben, Jakob, Gabriel, Isak, Josef og Abraham. Min antakelse er at de som velger navnet Nathaniel enten er veldig godt kjent med sin bibel eller at de ikke engang kjenner til navnets bibelske tilknytning og har hentet navnet fra amerikansk populærkultur. Jeg tenker bare på Isfolket, eneste jeg forbinder med Nathaniel. Anonymkode: 1101a...21a
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #124 Skrevet 4. oktober 2020 Tenker litt "hjem med lav kulturell kapital". Anonymkode: 87a48...5e4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #125 Skrevet 4. oktober 2020 Nathaniel er et navn som var populært i en veldig begrenset periode og som nå anses for å være ganske harry. Jeg ville spart ungen for det navnet. Enig med andre i at Leo er ok, men da bør det enten stå alene eller som dobbeltnavn til noe helt annet enn Nathaniel. Anonymkode: 314cf...806
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #126 Skrevet 4. oktober 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei nei nei, Leo Nathaniel er ikke en med penger, det skriker lavere arbeiderklasse. Det er vår tids Ronny eller Kim André, det er de som fyller fengslene om tyve år. Anonymkode: 6ab67...2c4 Gikk selv i førstegangstjeneste med en metroseksuell pinglete gutt fra det området, han hadde et veldig sært bloggernavn. Rike foreldre. Anonymkode: 39ebf...78c
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #127 Skrevet 4. oktober 2020 10 timer siden, AndreasBR skrev: Veldig utenlandsk. Noe jeg forventet en fra Spania eller Chile å hete. Vel. Jeg vet om en som heter det, og jeg syns det er kult. Aldri møtt noen andre med det navnet. Hverken vanlig eller kjedelig. Anonymkode: 82177...bba
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #128 Skrevet 4. oktober 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Tenker litt "hjem med lav kulturell kapital". Anonymkode: 87a48...5e4 Helt enig. Han blir garantert trygdemottaker som voksen. Anonymkode: b8a9b...c5c 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #129 Skrevet 4. oktober 2020 Assosiasjoner til rusmiljø Anonymkode: 7ab62...2be 1
-Titania- Skrevet 4. oktober 2020 #130 Skrevet 4. oktober 2020 Det er ikke et navn jeg synes er fint.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #131 Skrevet 5. oktober 2020 Leo er oppbrukt. Og Nathaniel er grusomt stygt på norsk uttale. Anonymkode: 21e24...63d
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #132 Skrevet 5. oktober 2020 Leo er et kongenavn/pavenavn. Da må du velge blant andre fornemme navn. Feks Leo Alexander. Navnet Leo (løve) som tidlige kristne brukte mye, og Alexander (beskytter av mennesker/menn). Det er et vakkert navn, med nydelig mening og internasjonalt. Anonymkode: adffc...90f 2
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 5. oktober 2020 #133 Skrevet 5. oktober 2020 På 3.10.2020 den 19.45, Maleficenta skrev: Det høres dust ut fordi vi uttaler det slik det står. Vi sier ikke Lennard som de sier på engelsk. Vi sier Leonard som det står. Og det funker ekstremt dårlig. Er som om en norsk jente skulle hete Joan. På norsk uttaler vi det slik det står skrevet. Hehe, de med engelsk som morsmål mener jo også at de uttaler navn "slik det står skrevet". Det er bare det at vi uttaler bokstaver forskjellig på ulike språk. Jeg vet om en norsk mann som heter Leonard (voksen). Synes faktisk det er et veldig fint navn. Det er vel heller ikke et engelsk navn, men tysk. Hvorfor skal de med engelsk som morsmål ha enerett på uttalen av alle navn, også de som opprinnelig er fra andre land?
Example Skrevet 5. oktober 2020 #134 Skrevet 5. oktober 2020 Jeg hadde også vært uenig med min samboer, om dette var et forslag som hun kom med. Hvis du vil at folk skal bli overrasket over at Leo Nathaniel har en far som er i bildet, bør du velge det. Første tanken min er at her har mor valgt navn alene, hun er under 20 og faren er et engangsligg. Synes også litt synd på at Leo Nathaniel må vokse opp med å se bilder av seg selv på bloggen til mamma. 4
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 5. oktober 2020 #135 Skrevet 5. oktober 2020 Jeg synes Nathaniel er veldig bibelsk. Å velge det blir litt som en annen bruker skrev - gir inntrykk av at man enten er veldig opptatt av bibelen eller at man ikke kjenner til bibelen i det hele tatt, men har henta navnet fra populærkulturen. Innenfor norsk navnetradisjon tror jeg det blir litt "det nye Ronny", dessverre, fordi det er et navn som plutselig blir populært for rundt 10 år siden. Navn som ikke har vært mye brukt i landet tidligere, men som plutselig blir populære, blir ofte like fort upopulære og "harry". Dette er ikke noe jeg skriver for å være slem, men fordi det er greit å være klar over når man gir barnet sitt navn. Han skal tross alt hete det i 80+ år fremover.
AndreasBR Skrevet 5. oktober 2020 #136 Skrevet 5. oktober 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Vel. Jeg vet om en som heter det, og jeg syns det er kult. Aldri møtt noen andre med det navnet. Hverken vanlig eller kjedelig. Anonymkode: 82177...bba Det er en grunn til det.. Det er 6 stavelser.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #137 Skrevet 5. oktober 2020 Nei. Navnene er greie separat, men ikke sammen. Men det er min mening, dere må gjøre det dere vil Anonymkode: febf2...5ef
AndreasBR Skrevet 5. oktober 2020 #138 Skrevet 5. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei. Navnene er greie separat, men ikke sammen. Men det er min mening, dere må gjøre det dere vil Anonymkode: febf2...5ef Nathaniel er fortsatt 4 stavelser, noe som er litt mye i dagligdags tale. Hvorfor tror du forkortelser på navn oppstår?
Edie Skrevet 5. oktober 2020 #139 Skrevet 5. oktober 2020 Ryddet for brukerdebatt og avsporinger. Edie, adm.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #140 Skrevet 5. oktober 2020 3 hours ago, AndreasBR said: Det er en grunn til det.. Det er 6 stavelser. For et satans teit argument. Mange helt vanlige dobbentnavn som har 6 stavelser. Anne Cecilie. Sara Olivia. Men de er vel stygge de óg, da? Anonymkode: a5746...d39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå