Gå til innhold

Leo Nathaniel, uenige om navn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med et normalt/maskulint navn? Philip? Leonard? Erik? Fredrik? Kristian? 
Tenk om 20 år er babyen din en voksen mann. Hadde en kompis som het Sindre og hater det fordi det var så barnslig. 

Anonymkode: 84f8b...b1a

Hva er galt med Sindre? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AndreasBR skrev:

Hva er galt med Sindre? 

Dette var 20 år siden, men han syntes da at det var barnslig og lite maskulint, på en måte navn til en liten gutt, men ikke en mann. Altså jeg synes det er greit navn. Men en må tenke at barne skal bli voksent også - jmf trådstarter sine navn 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette var 20 år siden, men han syntes da at det var barnslig og lite maskulint, på en måte navn til en liten gutt, men ikke en mann. Altså jeg synes det er greit navn. Men en må tenke at barne skal bli voksent også - jmf trådstarter sine navn 

Men.. Alle navn er da navn til små gutter, det er små gutter som får navnet.. Som etterhvert blir større gutter.

Jo, det er jeg enig i.. Ikke særlig kult å bli gitt navnet Harry-Lars, spesielt siden det er med bindestrek og man ikke kan velge. 

Men kompisen din vet at han står fritt til å bytte navn, ikke sant? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men jeg synes du burde droppe både Amadeus og Nathaniel. Det er søte navn og passer best en liten guttebaby, men jeg har litt problemer med å se for meg en voksen mann hete Amadeus. Hvis mannen din liker Ruben, er det aktuelt for deg? Prøv å få hodet ut av sukkersøte, rosablogg-navn, og tenk litt fremover også. Han skal leve med navnet sitt også :) 

Anonymkode: 39a1e...b3e

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

men jeg har litt problemer med å se for meg en voksen mann hete Amadeus.

Om   historien har noe å vise, burde hun kalle ungen for Wolfgang Amadeus.. ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenk om 20 år er babyen din en voksen mann. Hadde en kompis som het Sindre og hater det fordi det var så barnslig. 

Halvparten av guttene på skolen heter Phillip, Noah eller Theo. Greit å holde seg unna topp ti lista, ellers blir ungen din hetende Noah I, Noah T eller Noah P - eller bare kalt etternavnet sitt. Sindre er et nydelig navn, forresten. Jeg vet om en gutt som heter Leo Nathaniel og alle kaller ham bare Leo. Man orker sjelden å si navn som har mer enn 3 stavelser til hverdags da det blir så tungvint; Leo Nathaniel har fem stavelser.... Jeg syns du skal tenke helt nytt, TS. I seg selv så kan du godt kalle barnet for Leo Nathaniel men bare bruke Leo til hverdags. Jeg syns topp 10 navn som Thea/Nora/Sofia er utrolig kjedelig, sikkert fordi jeg selv hadde topp 10 navn og vi var 3 i klassen med samme navn.... Jeg fantaserte ofte om å bytte navn for å si det sånn. Men når mannen din faktisk ikke liker navnet så kan du faktisk ikke bare kjøre på. 

Anonymkode: 8628d...b19

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Halvparten av guttene på skolen heter Phillip, Noah eller Theo. Greit å holde seg unna topp ti lista, ellers blir ungen din hetende Noah I, Noah T eller Noah P - eller bare kalt etternavnet sitt. Sindre er et nydelig navn, forresten. Jeg vet om en gutt som heter Leo Nathaniel og alle kaller ham bare Leo. Man orker sjelden å si navn som har mer enn 3 stavelser til hverdags da det blir så tungvint; Leo Nathaniel har fem stavelser.... Jeg syns du skal tenke helt nytt, TS. I seg selv så kan du godt kalle barnet for Leo Nathaniel men bare bruke Leo til hverdags. Jeg syns topp 10 navn som Thea/Nora/Sofia er utrolig kjedelig, sikkert fordi jeg selv hadde topp 10 navn og vi var 3 i klassen med samme navn.... Jeg fantaserte ofte om å bytte navn for å si det sånn. Men når mannen din faktisk ikke liker navnet så kan du faktisk ikke bare kjøre på. 

Leo Nathaniel har SEKS stavelser forresten, det er bare no-go i hverdagen... 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er et fint navn 😍 ikke bry deg om de sure, gamle damene på kg

Anonymkode: f61d0...831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det som det er, jeg synes det navnet roper, på morens vegne: livet mitt er dritkjedelig, så jeg må gi ungen min et eksotisk navn for å live opp litt.

Anonymkode: 2e42f...314

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AndreasBR said:

Hva er galt med Sindre? 

Det er vel litt... homo?

Anonymkode: a5746...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre forslag med Leo er 

Leo Johannes

Leo Nikolay 

Leo Tobias

Leo Jonathan 

Leo Mathias

Leo Sebastian 

Leo Benjamin 

Leo Mikael

Leo Sakarias

Leo Valentin

Leo Aleksander

Men Leo Nathaniel er fint det også 😊

Anonymkode: f61d0...831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt enig. Sindre er et så utrolig barnslig navn😂 En liten spinkel pingle kan hete Sindre.

Men velkommen til kg. Vil du kalle ungen din noe annet enn Erik, Anna eller andre kjedelige navn så får du hele 6 sider med oppkast😂 Jeg misliker navnet selv og synes Leo snart er like kjedelig som allerede nevnte navn. 

Anonymkode: f4041...763

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er så fint navn til gutten vi venter, mannen er ikke enig. Hva synes dere? 

Anonymkode: a71b4...7ef

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes Leo alene er litt trist, vil ha dobbeltnavn. Hva med Leo Amadeus? Leo Luis? 😊 

Anonymkode: a71b4...7ef

Usikker på om dette bare er en trolletråd, men skal svare deg som om at du er seriøs.

Nei. Jeg ville aldri kalt ungen min noe lignende. Men det viktigste her ikke hva jeg mener, men at du og samboeren din blir enig. Så er dere ikke enig om disse navnene, må dere finne andre navn. Det er uansett ingen på KG som kan påvirke samboeren din til å velge navnene du vil at barnet skal få.

Anonymkode: 82a58...694

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med Neander Thaniel? 😊

Anonymkode: 683ce...c1b

Neander Thaler.

Anonymkode: 83571...21f

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nathaniel og Amadeus er lite maskuline navn, på linje med Teodor, Emilian, Milian osv. Gi heller gutten et navn han kan bli voksen med. 

Anonymkode: 54ef0...79a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiller da ingen rolle hva vi synes, så lenge mannen er uenig, så er det bare å legge fra seg det navnet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min umiddelbare tanke om navnet Nathaniel er at det er et ganske konservativt, bibelsk navn i samme gate som Esekiel, Johannes, Sakarias, Jeremia, Tobias, Jonatan, Efraim, Samuel, Ruben, Jakob, Gabriel, Isak, Josef og Abraham. Min antakelse er at de som velger navnet Nathaniel enten er veldig godt kjent med sin bibel eller at de ikke engang kjenner til navnets bibelske tilknytning og har hentet navnet fra amerikansk populærkultur.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...