youcancallmejune Skrevet 3. oktober 2020 #41 Skrevet 3. oktober 2020 Jeg får neonatal-assosiasjoner av det navnet. Det er ikke positivt. 3
Thyra Skrevet 3. oktober 2020 #42 Skrevet 3. oktober 2020 35 minutter siden, Ella1 skrev: For meg er Leo veldig barnslig, søtt på et barn men litt puslete på en voksen mann. Man må tenke på at barnet skal være voksent mesteparten av livet. Min oldefar het Leon, det synes jeg på en måte er et stødigere navn selv om det bare inneholder én bostav mer enn Leo. Hva med Leon Sebastian? Det er hverken kjedelig eller for spesielt. Leo betyr jo løve, så synes ikke det høres puslete ut. Men enig i at Leon klinger bedre.
Thyra Skrevet 3. oktober 2020 #43 Skrevet 3. oktober 2020 2 minutter siden, Maleficenta skrev: Det går ikke an å hete Leonard på norsk. Da må det isåfall bli Lennart Går ikke an?? 6
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #44 Skrevet 3. oktober 2020 1 minutt siden, Maleficenta skrev: Det går ikke an å hete Leonard på norsk. Da må det isåfall bli Lennart 708 norske menn er uenige med deg ifølge ssb.no Anonymkode: 349b3...ad7 13
Maleficenta Skrevet 3. oktober 2020 #46 Skrevet 3. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: 708 norske menn er uenige med deg ifølge ssb.no Anonymkode: 349b3...ad7 Er vel foreldrene til disse stakkars mennene det da.
Maleficenta Skrevet 3. oktober 2020 #47 Skrevet 3. oktober 2020 5 minutter siden, Thyra skrev: Går ikke an?? Det høres dust ut fordi vi uttaler det slik det står. Vi sier ikke Lennard som de sier på engelsk. Vi sier Leonard som det står. Og det funker ekstremt dårlig. Er som om en norsk jente skulle hete Joan. På norsk uttaler vi det slik det står skrevet.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #48 Skrevet 3. oktober 2020 1 minutt siden, Maleficenta said: Det høres dust ut fordi vi uttaler det slik det står. Vi sier ikke Lennard som de sier på engelsk. Vi sier Leonard som det står. Og det funker ekstremt dårlig. Er som om en norsk jente skulle hete Joan. På norsk uttaler vi det slik det står skrevet. Jeg tror bare det er uvant for deg. For meg er Leonard et helt vanlig navn, og jeg liker det bedre enn Leon. Uttaler det slik det står, rett frem. Slik som Leonora. Anonymkode: 31a6e...bc3 8
Maleficenta Skrevet 3. oktober 2020 #49 Skrevet 3. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror bare det er uvant for deg. For meg er Leonard et helt vanlig navn, og jeg liker det bedre enn Leon. Uttaler det slik det står, rett frem. Slik som Leonora. Anonymkode: 31a6e...bc3 Det er ikke uvant. Det er grufullt stygt 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #50 Skrevet 3. oktober 2020 8 minutter siden, Thyra skrev: Leo betyr jo løve, så synes ikke det høres puslete ut. Men enig i at Leon klinger bedre. Hva med å kalle han Løve da? Det er nokså kult! Anonymkode: 83571...21f
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #51 Skrevet 3. oktober 2020 Leo Nathaniel Nilsen kan vi jo rett og slett bare booke inn på både Paradise Hotel og Luksusfellen med en gang. Skrekkelige navn, godt mannen din har vett til å sette ned foten. Anonymkode: 0bacb...1af 16
youcancallmejune Skrevet 3. oktober 2020 #52 Skrevet 3. oktober 2020 1 minutt siden, Maleficenta skrev: Det er ikke uvant. Det er grufullt stygt Jeg synes det er et kjempenavn med norsk uttale. Nesten like bra som Konrad 4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #54 Skrevet 3. oktober 2020 1 minutt siden, Maleficenta said: Det er ikke uvant. Det er grufullt stygt Men det blir jo det samme som at jeg synes feks Rannveig er grusomt stygt. Det er ikke det samme som at "det ikke går an å hete det på norsk" som du så fint sier. (PS jeg liker Rannveig. Trengte bare et eksempel) Anonymkode: 31a6e...bc3
Thyra Skrevet 3. oktober 2020 #55 Skrevet 3. oktober 2020 8 minutter siden, Maleficenta skrev: Det høres dust ut fordi vi uttaler det slik det står. Vi sier ikke Lennard som de sier på engelsk. Vi sier Leonard som det står. Og det funker ekstremt dårlig. Er som om en norsk jente skulle hete Joan. På norsk uttaler vi det slik det står skrevet. Det er vel ikke noe merkelig i at man uttaler navn ulikt på ulike språk. 2
Thyra Skrevet 3. oktober 2020 #56 Skrevet 3. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med å kalle han Løve da? Det er nokså kult! Anonymkode: 83571...21f Unngår navn med æ, ø eller å.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #58 Skrevet 3. oktober 2020 Veldig Harry navn. Håper folk blir ferdige med disse influencer-navnene snart, og særlig dobbeltnavn. Tenk på den stakkars ungen, som alltid må stave navnet sitt hver gang den skal si det høyt, eller må ha tre meter lang linje å skrive under på for å få med alle navnene. Ungen får vel sikkert dobbelt etternavn også. Anonymkode: b0615...aae 6
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #59 Skrevet 3. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men det blir jo det samme som at jeg synes feks Rannveig er grusomt stygt. Det er ikke det samme som at "det ikke går an å hete det på norsk" som du så fint sier. (PS jeg liker Rannveig. Trengte bare et eksempel) Anonymkode: 31a6e...bc3 Det finnes raffinert og vulgær smak, på alle områder. Mat, drikke, musikk, film, overalt. Derfor går det også an å si at noe er pent og noe er stygt. I en annen kultur ville det muligens vært motsatt. Leo Nathaniel er helt klassisk for alle typer norsk trashkultur 2020. Et barn som vokser opp med et sånt navn, er allerede forhåndsdømt til å havne på alle typer dårlige statistikker. Hvorfor? Jo, fordi det sier noe om foreldrenes kulturelle tilhørighet og dermed om deres evner som foreldre. Anonymkode: 83571...21f 14
Gjest Alterego666 Skrevet 3. oktober 2020 #60 Skrevet 3. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Synes Leo alene er litt trist, vil ha dobbeltnavn. Hva med Leo Amadeus? Leo Luis? 😊 Anonymkode: a71b4...7ef Hva med Kjell Erik?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå