Gå til innhold

Anbefal en true crime podcast

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger noe nytt å høre på og får opp de samme treffene på itunes hele tiden. Har du en å anbefale med en god forteller stemme? Har hørt ganske mange ulike, men s-town, broken harts,og serial er gode. Om du har en creepy en så tar jeg gjerne i mot tips.

Anonymkode: 02c0f...dc7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke veldig creepy, men god. Hele historien om Martine Viik Magnussen. Mer som en radiodokumentar. 

Anonymkode: 2e045...e50

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ikke veldig creepy, men god. Hele historien om Martine Viik Magnussen. Mer som en radiodokumentar. 

Takk for tips. Stygg sak det der.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips. Stygg sak det der.

Ja. Den er i flere deler, og jeg fikk vite mye jeg ikke visste fra før.

Skrevet

Orderud saken, den er god.

Har lastet ned baneheia saken, men er fortsatt usikker på om jeg klarer. 

Ellers synes jeg "true crime poden" er fantastisk god, om du ønsker kortere historier.

Ellers; "svenska mordhistorier", "my favorite murder", "nordic true crime" 

Om du har interesse for historiske skildringer utover true time synes jeg "hele historien" er noe av det beste jeg har hørt. 

Anonymkode: 2c943...c25

Skrevet

Bear Brook, True crime all the time, Generation Why, Criminology, Mørkeland.

Anonymkode: e71ad...e4c

Skrevet

Kriminalkrøniken er veldig god! Behagelige stemmer som forteller om nordisk krim. Historiene er blitt fortalt av politiet og skrevet i bokserien med samme tittel. 

Ellers har jeg hørt på Truecrimepodden, men ble lei etter de kastet så mye reklame i episodene - og ikke minst etter at de byttet hovedplattform til Podme og kun utgir én episode i måneden på de andre plattformene. 

Har også hørt Baneheia som jeg likte godt. Uløst er god. Nordic True Crime anbefaler jeg også. Har nettopp begynt å høre Hele historien. Så langt har jeg kun hørt om drapet på Benjamin Hermansen (hører alltid eldste episode først), men podcasten virker veldig god. 

Gjest Sugar Plum Fairy
Skrevet

De jeg har vært oppslukt av er:

Atlanta Monster - om en seriemorder på 70-tallet som drepte veldig mange afroamerikanske barn uten at noen brydde seg i starten. 

Dirty John 1 og 2 - 1 er om en mann som sjarmerte seg inn i livet til en kvinne og som løy om alt. Ble til slutt drept. 2 er om Betty Broderick, en kvinne som drepte sin eksmann og hans nye kone. Er også serier på Netflix. 

Baneheia

Orderud

It was simple - også om Betty B.

Man in the Window - om en amerikansk seriemorder fra 60-80-tallet som nylig ble tatt pga DNA. 

Hørte også på en podcast om hun som drepte sin Munchausen by proxy-mor, men husker ikke hva den heter. 

Anbefaler alle disse!

Skrevet

Casefile! Detaljerte, god research, flere skaker jeg aldri hadde hørt om og fortellerne/verten er veldig rett på sak og tydlig.

Skrevet

Lore.

Anonymkode: da2ea...76d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...