Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Neste uke har jeg to intervjuer. Jeg er arbeidsledig. Den ene jobben er betraktelig mer attraktiv enn den andre. Kan jeg takke ja dersom jeg blir tilbudt den jeg har minst lyst på, for så å si den fra meg dersom jeg blir tilbudt den jeg egentlig vil ha? Den jeg vil ha er statlig, og der er jo prosessen gjerne mer langdryg...

Føler ikke jeg kan takke nei heller til den jeg har minst lyst på, for jobb vil jeg jo ha. Og den er helt ok, har bare mest lyst på den statlige.

Er det innafor å gjør det slik? Godt mulig jeg ikke får noen av de 😅 Men vet vi er få som er innkalt til intervju på begge stillingene...

Anonymkode: 4ef72...20f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Du kan gjøre det. Ikke galt å tenke på deg selv. Det er sikkert prøvetid i den første jobben, som rent formelt arbeidsgiver kan kreve at du gjennomfører ihht kontrakten. Likevel lite trolig at de vil ha deg for 2-4 uker, og at du ikke begynner der. Imidlertid du brenner en bro til denne arbeidsgiveren. 

Skrevet

Kanskje det er lurt å først få jobbene og deretter ta den problemstillingen? 

Anonymkode: e5083...483

Skrevet

Takk ja til jobben du blir tilbudt. Er 14 dagers gjensidig oppsigelsestid de første 6.månedene (prøvetid) du kan benytte deg av. 

Anonymkode: c6ccb...a8e

• Liker 1
Skrevet

Om du har vært til intervju for begge stillingene og ser at du har sjans på begge, ville jeg ha forhørt meg med den mest attraktive om når de anser ha svaret klart. Samtidig gir du beskjed om at du har e tjobbtilbid på hånden, men at du heller ønsker jobben i staten. Da ser de at de må være kjapp på avtrekkeren om de ønsker deg. Du kan også be om noen dagers betenkningstid før du svarer ja eller nei til den jobben du har blitt tilbudt. 

Anonymkode: c90b2...604

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...