AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #1 Skrevet 3. oktober 2020 Jeg er 5 uker gravid og jobber som sykepleier på en forsterket skjermet enhet med utagerende pasienter. På min avdeling velger mange å gå gravid på jobb til tross for at vi har utagerende pasienter. Jeg ønsker ikke dette da det er kalkulert risiko og barnefar er ekstremt bekymret. Så er det slik at jeg har krav på tilrettelegging. Saken er at jeg kan ikke jobbe på en tung pleieavdeling (somatikk/heis osv) pga en ødelagt hånd som tåler dårlig slik ting belasting. Jeg ser heller ikke for meg å jobbe på en «vanlig» dementavdeling da vi går fra 4 pleiere i bemanning til kun 2. Jeg har vært sykemeldt den siste tiden grunnet utbrenthet og skal jeg gå fra 4 til 2 pleiere (hvor jeg er en av dem), er jeg redd jeg skal gå på en psykisk smell igjen. I tillegg kan slike pasienter også være utagerende men ikke nok til å havne på min avdeling som er forsterket/skjermet enhet. Barnefar er helt imot at jeg skal jobbe når situasjonen er som den er basert på jobben jeg har. Tror dere at dette kvalifiserer til svangerskapspenger? Hvor mye skal barnefars mening og bekymring tas med i en slik avgjørelse? Jeg trenger ingen skarpe kommentarer. Jeg er bare ute etter råd om hva som er best for meg, barnefar og situasjonen. Sjefen er ikke klar over at jeg er gravid. Anonymkode: 2e89d...019
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #2 Skrevet 3. oktober 2020 I din siruasjon ville jeg sykemeldt meg fra nå eller søkt om svangerskapspenger (kjenner dessverre ikke reglene i forhold til å søke om dette). Jeg jobber selv som sykepleier på en liten sykehjemsavdeling der vi stort sett er kun to pleiere. Stort arbeidspress og tidspress selv om man ikke er gravid. Så du burde overhodet ikke ha dårlig samvittighet. Din og barnet ditt sin helse kommer først. Anonymkode: 415cf...333 1