Gå til innhold

Styrketrening for en som veier 47 og er 170?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei som du ser av vekten går jeg veldig lite muskler. Derfor er også min forbrenning lav. Ligge på rundt 1300-400 om dagen. Må bygge muskler. Men er det for lite fir å byge muskler? Det er jo Det jeg forbrenner så det burde vel holde sånn sett? Må gå på plass 5 kg muskler men har enda ikke fått 1 kg etter en måned. Føler meg litt sterkere men det synes ikke på vekten. 

Anonymkode: 6877b...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er såpass undervektig at du bør vel egentlig bare spise så mye du klarer. Jeg har vært så undervektig som deg og måtte da over 2000 kalorier daglig for å klare å bygge muskler. 

Anonymkode: da230...d62

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må først og fremst doble antall daglige kalorier for å få lagt på deg muskler. Det lille du spiser nå tærer vekk musklene du allerede har dessverre. Så ja, det er alt for lite det du spiser nå.

Du må opp i vekt generelt. Supert at du tenker å trene styrke, men du må spise mye mer for å klare det :)

Anonymkode: ed543...096

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må masse opp i kalorier inn for å øke i muskelmasse. 2000 er vedlikehold for kvinner og du bør ligge på minst dette for å bygge muskler. Muskelvekst er avhengig av kalorioverskudd

Anonymkode: a0a84...d01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må spise mer. Kroppen bygger ikke muskler, om du får for lite næring. Spis proteinrik mat. Tren tung styrke.

Anonymkode: 82524...506

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta. Men jeg har jo ikke tenkt å bli en bodybuilder med masse muskler. Jeg trener heller ikke tung styrke. Men trener litt nybegynner program for p prøve å få på plass noe. Jeg spiser normalt bare fir går ingen planer om å gå opp i fettprosent vil bare opp i myskelprosent. 

Anonymkode: 6877b...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære trådstarter,

Denne tråden stenges, da den bryter med retningslinjene for dette rommet.

* Tråder hvor det skrives om alt for lite matinntak eller store mengder trening uten tilstrekkelig matinntak vil bli stengt. Kvinneguiden har ikke den nødvendige kompetansen til å hjelpe brukere som burde få svar på disse spørsmålene av helsepersonell. På samme måte vil tråder hvor det tilsynelatende "konkurreres" om minst mulig matinntak bli stengt. 

* Innlegg og tråder med spørsmål og/eller diskusjon om inntak av mindre enn 1500 kalorier, vil bli stengt i henhold til Helsedirektoratets anbefalinger herViser også til deres kilde her (side 187).

* Tråder hvor trådstarter ber om råd til å bli undervektig ifølge BMI-kalkulator vil bli stengt. BMI er ikke likt for alle og man kan gjerne diskutere hvorvidt det er et godt mål for absolutt alle, men vi anser det som en god nok grense for hvor langt man kan gå med å gi råd for å gå ned i vekt.

Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine.

_popcorn_, mod

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...