AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #1 Del Skrevet 3. oktober 2020 Hei! Jeg må kjøpe nye dyner, og lurer på om noen kan si noe om fordelene og ulempene mellom dyner med 140x200 cm mål i forhold til de på 155x220 cm. Anonymkode: 4c51a...332 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulSitron Skrevet 3. oktober 2020 #2 Del Skrevet 3. oktober 2020 Fordelen med 140x200 er at sengetøy er billigere (ca 100kr) enn 150x220. Det er lettere å finne pent sengetøy til 140x200. jeg kjøpte dyne på ikea og ble nesten bundet til å kjøpe sengetøy der også fordi de kjører egne størrelser som er vanskelig å finne i vanlig butikk.. Selvfølgelig, er du lang og ønsker at både skuldre og føtter skal være dekket av dyne velger du den største 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lemoncake Skrevet 3. oktober 2020 #3 Del Skrevet 3. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg må kjøpe nye dyner, og lurer på om noen kan si noe om fordelene og ulempene mellom dyner med 140x200 cm mål i forhold til de på 155x220 cm. Anonymkode: 4c51a...332 Med mindre dere er høye, så er vel 140 x 200 mer standard. Min samboer er 190 høy og liker da best dyne som er 220 lang. Jeg er 160 og for meg holder det med 200cm lang, men likevel så kjøper vi like lange dyner. Lettere å finne sengetøy til dyner som er i norsk standard størrelse. Vi har dobbeldyne kjøpt på IKEA. Noe herk fordi dem har annen størrelse enn vanlig derfor får vi ikke tak sengetøy i alle butikker. Utvalget blir ihvertfall mindre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dillan Skrevet 3. oktober 2020 #4 Del Skrevet 3. oktober 2020 Ville i allefall kjøpt en standard størrelse. Har ekstra lang dyne (liker å ha den over hodet og under beina), men kjøper dynetrekk i vanlig butikk. Litt dyrere, men kjøper jo sjeldent trekk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #5 Del Skrevet 3. oktober 2020 Jeg er 170. Og 220 er helt fantastisk. Skal aldri tilbake til noe annet. Man kan krølle dyna litt opp på ene siden, eller litt under seg, og likevel er det mer enn nok til å dekke beina. Nytt sett kjøper man jo ca hvert femte år, nesten da det er på tide å bytte dyne igjen. Så ser ikke at det skal være et argument. Har heller aldri opplevd at merket jeg foretrekker ikke tilbyr begge lengder uansett hvor jeg handler. Anonymkode: bab08...1ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 3. oktober 2020 #6 Del Skrevet 3. oktober 2020 Jeg ville gått for standard størrelse, så kan du kjøpe sengetøy fra de fleste butikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #7 Del Skrevet 3. oktober 2020 Er 165. Kunne aldri brukt dyne kortere enn 220 🙈 Anonymkode: 1b6b1...6c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #8 Del Skrevet 3. oktober 2020 Går aldri tilbake til 200 igjen. Fryser lett på beina, og med 220 kan jeg pakke dyna under føttene uten at dyna blir for kort ved hodet. Anonymkode: 41c9b...43c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 3. oktober 2020 #9 Del Skrevet 3. oktober 2020 140x 220, da finner en sengetøy overalt og får lengden om det er det en trenger. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinali Skrevet 3. oktober 2020 #10 Del Skrevet 3. oktober 2020 Jeg bruker standard størrelse slik at jeg ikke er avhengig av IKEA for sengesett. Har de siste årene gått over til lengde 220 cm og kan i dag ikke tenke meg kortere dyne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #11 Del Skrevet 4. oktober 2020 13 timer siden, GulSitron skrev: Selvfølgelig, er du lang og ønsker at både skuldre og føtter skal være dekket av dyne velger du den største 😊 Det kan også løses ved at man kjøper et tykt sengeteppe eller -løper som man har nederst i sengen (eller over hele). Anonymkode: 4f4bc...888 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 4. oktober 2020 #12 Del Skrevet 4. oktober 2020 Her går det i 220. Må si jeg foretrekker det selvom 200 er nok. Alt av dynetrekk her er std hvitt så det er ikke spesielt vanskelig å få tak i, men litt dyrere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå