Gå til innhold

Hvor mange sett med sengetøy og laken har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei KG, 

Jeg har det siste året brukt ett laken og ett sett med sengetøy som jeg vasker hver 5.dag. Praktisk og enkelt syntes jeg og mindre vask også. 

Hvor mange sett med sengetøy og laken har dere?

Anonymkode: ce23c...515

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

2 sett, må ha noe å bytte til. Synes det er ofte å vaske hver femte dag. 

• Liker 6
Skrevet

Har fire sett med sengetøy og laken, to til høst/vinter og to til vår /sommer. 

Anonymkode: 16eff...d86

Skrevet

Tror vi har 4 sett. Og kanskje 5 laken. Bytter litt for sjeldent men bruker Kanske bare to av settene 

Skrevet

Bor alene, har to sett (hadde egentlig ikke trengt mer enn ett siden jeg vasker og tørker i løper av noen få timer).

Anonymkode: 53fd5...36e

Skrevet

Bor alene. Har sikkert 10 laken og 5 sett med dyne og putetrekk. Har en tendens til å kjøpe nye selv om jeg ikke trenger 

Anonymkode: 212b5...e9c

• Liker 1
Skrevet

To sett. Men vasker og legger på det samme igjen i måneder om gangen før vi går lei og bytter til det andre. Vasker hver 7. dag. Likevel greit å ha to i tilfelle sykdom eller uhell. 

Har også ett gjestesett. Satser på at vi og gjester ikke må bytte samtidig, da får jeg og mannen heller sove uten trekk en natt. 

Anonymkode: 8bb8b...be2

Skrevet

Vi kjøper nytt ved behov, og har vel ca 4-5 sett, og det samme i laken.

Skrevet

Tre sett.

Anonymkode: cacca...3af

Skrevet

Tre sett og tre laken. Vi er to som bor sammen.

Anonymkode: 8ef35...bcc

Skrevet

Tre sett. Bytter og vasker hver helg eller ved behov.

Skrevet

5 sengesett og tre laken, liker å variere og matche, går så fort lei ellers. Også holder de seg pene lenger da de rulleres på og ikke slites ut så fort :)

Anonymkode: 6e8ef...459

Skrevet

Vi har ca 8 doble sett og 5 laken, og jeg har 3 sett til kun en dyne og pute ... ser jo at vi på sikt ikke trenger så mange men vi har akkurat flyttet sammen.

Skrevet

Har alt for mange laken (fordi katten klorer i hjørnene slik at de blir hullete) og har to sett til dyne og pute jeg rullerer. 

Har egentlig mange sengesett, men samboer har ekstra lang dyne og da funker det ikke med 140x200 pluss at jeg sjeldent finner noe jeg liker av det som er på tilbud :( 

Skrevet

Jeg har to sett sengetøy og to sett laken...!

Skrevet

Inntil mars 2020 hadde vi altfor mange. Sikkert 20-25. Utrolig hvor mye som samler seg opp gjennom mange år. Slekta har også en tendens til å stadig gi oss sengetøy og håndklær i julegaver. Selv om jeg har sagt at vi har både sengetøy og håndklær nok til halve byen. 

Men i mars benyttet jeg hjemmekontortiden til å rydde i skapene. Kastet og sorterte. 

Nå har vi 4. 1 vintersett i flanell, 2 ganske fine som vi rullerer på, og 1 i reserve. 

Anonymkode: 28977...353

Skrevet

Måtte telle dem. Har 18 stykker. Er dere studenter hele gjengen, eller? Tror ikke det er vanlig å ha så få som mange i denne tråden har.

Anonymkode: 9c965...439

• Liker 3
Skrevet

...og hva gjør dere forresten med gjesterommene?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Måtte telle dem. Har 18 stykker. Er dere studenter hele gjengen, eller? Tror ikke det er vanlig å ha så få som mange i denne tråden har.

Godt etablert, enebolig, god råd. 

Da jeg var student hadde jeg flere enn nå, og enda flere enn det igjen da jeg begynte å jobbe, da det var slik jeg var vokst opp - med et stort lintøy-kott, med mengder sengetøy og handklær. 

Jeg innså på et tidspunkt hvor fullstendig unødvendig det egentlig var, at jeg hadde et skap fullt av sengetøy som ikke ble brukt... Det meste med tvilsom kvalitet. Så jeg kastet alt. Kjøpte to sett av god kvalitet. Bytter nå ut om ett er tydelig slitt. Og har aldri angret. 

(ett eget til gjesterommet, som nevnt over. Har vi 4 gjester bruker vi bare vårt reservesett)

Anonymkode: 8bb8b...be2

• Liker 1
Skrevet

Jeg bor alene, er godt voksen.

Har 2 sett, får jo bare brukt 1 om gangen :) Tar på nytt mens jeg vasker det andre, sammen med håndkler etc. Fordi jeg har kun 2 sett håndkler, 2 små og 2 store.

Før var jeg veldig materialistisk, men nå ser jeg GLEDEN av å ha lite ting. Leve som enkelt som mulig når det kommer til materialisme.

Kjøper aldri ting før jeg MÅ, har ingen pynteting etc. Det er jo helt latterlig å bruke penger på det.

Anonymkode: 45808...bb5

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...