Gå til innhold

Noen som har eller har hatt vannseng? Hvordan er det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker jeg prøvde vannseng hos noen bekjente av minne foreldre en gang tidlig i 90-årene. Det føltes ukomfortabelt.

Anonymkode: c02de...020

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt jævlig. Pappa hadde det når jeg var liten (90-tallet). Takk og lov for at det var en dille som ble borte 

Anonymkode: 7a2a1...b07

• Liker 1
Skrevet

Mm.. Stnes ikke det alltid var så verst.

Har aldri hatt selv, men sov mye over hos bestevenninnen min da jeg var ung og hun hadde tatt over foreldrenes store dobbelvannseng. Jeg tror hun likte den, og det gjorde jeg og -men når vi sov sammen så måtte vi være superforsiktige inn og ut av senga om den andre sov, det ble jo fort store bølger!! Ville nok aldri hatt det i dag som voksen, det hadde bare vært irriterende, men var jo litt moro som barn, vi lekte med den vi (hoppet, skvulpet, sto på kanten og datt bakover osv.) Såmtommel opp for vannseng som barn, men tommel ned som voksen om jeg skulle hatt. (Har ligget kanskje to ganger i vannseng i voksen alder)

Anonymkode: 1ebf3...e1e

Skrevet

Vi hadde det i 20 år.

Positivt:

verdens beste madrass!!!! Det er ingenting i nærheten søvnmessig for kroppen og komfort.

Billig i innkjøp. Vi kjøpte dyr madrass, for å kunne sitte på kantene, det var dobbelt så dyrt i forhold til alle andre vannsenger Når vi byttet ut senga kostet det 4 ganger så mye for samme kvalitet.

Vidunderlig når du skal flytte!!!!

Negativt: 

Krever en tilpassningstid, spesielt i forhold til sex.

Koster i drift. Ikke mye i Norge og ikke noe vi brydde oss om, men likevel

Krever JOBB. Typisk vasking en gang i måneden, algedreping osv osv . All dritten som stort sett ender I en vanlig madrass, ender som ett ekkelt belegg på en vannseng.

En del funksjoner er ikke mulig.

• Liker 1
Skrevet

Vi hadde det for mange år siden. Med en mann som sover veldig urolig ble det bare ubehagelig, ble jo nesten sjøsyk til tider.

Anonymkode: c5201...85e

• Liker 3
Skrevet

Var vannseng i kjelleren på 90tallet

Fikk vite av kollega som eide slik at sex funka ikke som han håpet på. Snur man seg i løpet av natta så gynger man og kan oppleves som forstyrrende for en selv partner. 

Vannseng var en gimmick på 80-90 tallet, skulle være underverker for rygg og en skulle sove veldig bra.. flott i teorien men i praksis....

Anonymkode: 51e16...674

Skrevet

Jeg vurderer også kjøpe vannseng :) Lurer på hvordan er det med vedlikehold? 

Skrevet

Jævlig mye jobb

Skrevet

Det beste med det var at man alltid la seg i en oppvarmet seng.

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, Medic.9009 skrev:

Jeg vurderer også kjøpe vannseng :) Lurer på hvordan er det med vedlikehold? 

Er det fortsatt mulig å få tak i???

Skrevet

Lå i sengen i natt og tenkte på vannsengen jeg hadde hjemme på pikerommet. 
Husker det var sjelden snakk om å overnatte hos andre, man ville hjem til vannsengen 😀

Var ikke mye vedlikehold, støvsuge nedi der, fylle algemiddel og fjerne luftbobler innimellom. 
Min var uten demping, det var billigst. Viderekomne hadde gjerne soft-side og demping. 

Skrevet

Hadde det da jeg var liten. Var sånn her:

Snudde meg

skvulp skvulp skvulp skvulp 

Anonymkode: 200f4...9a2

• Liker 2
Skrevet

Trodde ikke jeg skulle bruke Trumps uttrykk noen gang, men min kommentar her  bli: "nasty business"!  :sjokkbla: 

Skrevet (endret)

Vi hadde vannseng i 10 år :) Vi var veldig glade i den. Men vannseng har kort levetid, og da vår var utslitt, var vannsenger gått av moten, og vi fikk ikke tak i ny. 

Det er fantastisk deilig å legge seg i en vannseng, siden den alltid er varm. God å sove i siden den former seg etter kroppen. Fin å ligge inntil partneren i, siden du får støtte under hele kroppen. Flott å ha sex i siden sengen tar opp rytmen og hjelper til. Jeg skulle gjerne hatt vannseng på nytt, i hvert fall om de hadde lenger levetid. Men skaff en softsider, ellers er det ubehagelig å sitte på kanten.

Endret av Hulderen
  • Liker 1
Skrevet

Prøvde vannseng en gang i tiden. Fint en liten stund men det verste jeg har ligget i over tid. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...