Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ville nok tatt bort minst en, sjansen for komplikasjoner er for stor til at jeg synes det er verst det. Etter at de er født, tror jeg nok det ville gått bra, selv om det blir en tøff start på livet som mamma 🙈 jeg synes det var tøft nok med en, så jeg er veldig glad for at det ikke var flere, men det meste er jo bare en vanesak. 

Anonymkode: 0a462...ab3

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt beholdt alle 3. Det er nok veldig strevsomt i begynnelsen ja, man må ikke bare venne seg til en baby men 3 stk. Samtidig er du heldig som får 3 på samme alder for de har mye glede av hverandre og kan leke og utforske ting sammen. 

Håper du får mye hjelp, da vil dette gå bra! 

Dersom du fjerner ett barn er jeg redd du vil angre når morsfølelsen for de to andre kommer. Det er en følelse som overgår all annen form for kjærlighet i livet. Da kan det være svært tungt å vite at du har fjernet en av dem. Det tror jeg vil være tyngst av alt. 

• Liker 2
Skrevet

Hadde begynt å grine. Så hadde eg laget ein plan. Hadde nok klart det :)

• Liker 2
Skrevet

Gratulerer! Kjenner faktisk to stykk med trillinger, og det har gått bra. Permisjonsordningene har blitt mye bedre for de som får flerlinger. Jeg hadde beholdt alle tre hvis de var friske, selv om jeg har tre barn fra før. 

Anonymkode: 50bff...cbc

• Liker 3
Skrevet

Dritkult!! Wow- heldiggris! Velsignet med tre på rappen! ❤️

Anonymkode: 7e5d0...c4e

• Liker 4
Skrevet

Gratulerer!! 

Jeg hadde nok følt meg veldig heldig🙂 og så hadde jeg søkt på trillinghashtager på instagram 😅

Har en venninne med trillingjenter. Eneggede tvillinger og en utenom. 

Det er derimot ikke noen selvfølge med hjelp fra kommunen. Noen kommuner har og andre ikke.

Anonymkode: 0cfcb...e3c

• Liker 1
Skrevet

Gratulerer og lykke til! Jeg har tvillinger og fikk en til to år etter, så de er pr definisjon"pseudotrillinger". Hektisk ja, men mye er lettere også når man har barn som er tett i alder, det er mer sammenfallende interesser og de har støtte i hverandre 

Skrevet

Jeg hadde gått i bakken og sjokktilstand. Aner ikke hva jeg ville gjort. 

Anonymkode: 8b692...55f

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok fosterreduksjon. Har nå friske tvillinger og aldri angret en dag.

Anonymkode: 3be35...d99

Så du drepte ungen din?

Anonymkode: 1ff75...40b

• Liker 11
Skrevet

Ville beholdt alle 3. Er imot abort og fosterreduksjon.

• Liker 5
Skrevet

Jeg ville beholdt alle, såfremt alle var friske. Kunne aldri valgt bort én. Og jeg har fire fra før.

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du drepte ungen din?

Tja, hvis det er sånn du ser på helt basale reproduksjonsrettigheter som abort og fosterreduksjon så må du selvfølgelig gjerne kalle det det. 

Anonymkode: 3be35...d99

• Liker 21
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du drepte ungen din?

Det der er veldig unødvendig av deg. Hun vet vel godt hva hun har valgt bort når hun har barn. Det er ikke akkurat som å handle på nettet å ta abort. Du vet ikke noe om hennes livssituasjon. Kanskje var det noe legene anbefalte for at de andre barna skulle få mulighet til å overleve? Kanskje var det noe galt med det ene forsteret som kunne føre til at hun mistet alle tre.  Kanskje har hun ikke noe familie eller nettverk som kan avlaste og hjelpe til. Økonomi. Egen helse. Det krever mye å bære frem også ta vare på tre babyer.  Ikke kom med slike tåpelige kommentarer, det er mennesker med følelser som leser dette. Du kjenner ikke henne og hennes situasjon.

Anonymkode: a61c8...58e

• Liker 15
Skrevet

Jeg hadde blitt målløs, tror jeg. Trillinger må da være ganske spennende. Stressende i småbarnsperioden, men du så kjekt de har det når de blir eldre! Ekstra festlig om de er eneggede 😅 

Jeg ville definitivt beholdt, og så ville jeg lest meg opp på andres erfaringer. 

Anonymkode: 4ec68...c9c

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde beholdt alle. Det er drømmen min å få trillinger eller flere. Hadde aldri klart fosterreduksjon. Tror jeg alltid hadde savnet den som ikke fikk bli til. 😢

Anonymkode: 20dd7...1f4

• Liker 4
Skrevet

En eller alle iallfall, for min del. Jeg hadde beholdt alle - vel viten om risikoen. 

Anonymkode: 86244...eb6

• Liker 3
Skrevet

Gratulerer :) Er du oppegående person så er ikke det noe problem å takle.

Anonymkode: 3a0a6...44c

• Liker 1
Skrevet

Har en kollega med trillinger + sett "Trillingliv" på NRK. Basert på disse erfaringer hadde jeg nok ikke beholdt, siden hverken jeg eller samboer har familie i Norge og vi hadde nok slet enormt med tre babyer på en gang og null nettverk rundt oss. 

Anonymkode: b5d68...065

• Liker 2
Skrevet

Veldig usikker på hva jeg selv hadde gjort. I min yrkeskarriere har jeg vært borti så utrolig mange der et barn med store medisinske og kognitive utfordringer har en helt frisk tvillingbror/søster.
Det kan gå fint, men realistisk sett så er det også høyrisikosvangerskap. Ville stolt på magefølelsen og gjort det som føltes riktig for meg og mannen min.

Anonymkode: e1eba...b1d

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville vurdert å tatt fosterreduksjon. Det kommer an på hvor mange barn du og mannen har lyst på i utgangspunktet, om dere har veldig god økonomi. Og ikke minst om parforholdet er super solid, da kunne jeg kanskje vurdert å beholdt alle.

Anonymkode: 2a6fc...401

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...