AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #21 Skrevet 3. oktober 2020 Oii, hadde nok vært i sjokk med engang ja.. Ville nok vært megaredd, men tror jeg hadde beholdt alle faktisk. Anonymkode: 14803...8fe
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #22 Skrevet 3. oktober 2020 Gratulerer med graviditeten. Hva sier helsepersonell/ hva anbefaler de deg å gjøre? Tenker de at du kan klare å bære frem tre friske barn, eller har du tilstander som gjør at det er risiko for komplikasjoner eller for tidlig fødsel. Trillinger er jo mindre enn bare en baby. Hva sier barnefar om dette? Dere er vel begge i sjokk og trenger litt tid for å summe dere. Jeg tror også det er en del ting som vil bli annerledes når ma venter trillinger enn ved svangerskap med ett barn. Feks fere kontroller, sansynligvis sykemeldig for å forebygge for tidlig fødsel, du skal ikke løfte tungt ol. Jeg anbefaler deg å se trillingliv på NRK. Hun norske moren har en instagramkonto som er veldig fin tripplets_of_copenhagen Jeg håper dere har godt nettverk som kan hjelpe og avlaste dere. Anonymkode: a61c8...58e 1
Mistymya Skrevet 3. oktober 2020 #23 Skrevet 3. oktober 2020 Det går så bra så. Full familie på ett svangerskap. Det er gode permisjonsordninger for begge foreldre og forhåpentligvis full forståelse for noen kaotiske år, både på jobb og i private relasjoner. Og om et par år er alle «store» og du slipper en på 1, en på 3 og en på 5. ❤️ lykke til 9
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #24 Skrevet 3. oktober 2020 Trillinger må jo være perfekt, spesielt siden du ikke har barn fra før😍 Anonymkode: be329...9f0 5
IkkeStudentLenger Skrevet 3. oktober 2020 #25 Skrevet 3. oktober 2020 Med så mye ekstra risiko for både deg og babyene hadde jeg tatt fosterreduksjon. 3
Oktobr Skrevet 3. oktober 2020 #26 Skrevet 3. oktober 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du spurte hva jeg ville gjort. Jeg ville slukt alle abortpillene jeg hadde funnet. Anonymkode: 2bc4d...e41 Dette. 👆 5
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #27 Skrevet 3. oktober 2020 16 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev: Jeg hadde jo beholdt men hadde sterilisert meg etterpå, for tre barn er mer enn nok for meg. Har man en brukandes mann og et godt nettverk så kan dette bare gå bra. Gratulerer ts Jeg kjenner noen som fikk trillinger i ganske ung alder. Det var selvfølgelig masete i starten, men de ble fort drevne på å håndtere det (+ to bestemødre i nærheten). Da trillingene ble 9-10 år bestemte de seg for å få en "attpå-klatt" for å få oppleve babytiden på en litt roligere måte 😄 Anonymkode: 2ca88...2a9 5
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #28 Skrevet 3. oktober 2020 Så koselig! Blir nok hektisk ja, men når du får trillinger får du hjelp av kommunen ved at en person kommer hjem til deg og avlaster, får unna husarbeid og stell med barna. Ta kontakt med jordmor og få informasjon om all hjelp du har rett på av systemet Anonymkode: 53b0a...c1b 7
GammelKaktus Skrevet 3. oktober 2020 #29 Skrevet 3. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner noen som fikk trillinger i ganske ung alder. Det var selvfølgelig masete i starten, men de ble fort drevne på å håndtere det (+ to bestemødre i nærheten). Da trillingene ble 9-10 år bestemte de seg for å få en "attpå-klatt" for å få oppleve babytiden på en litt roligere måte 😄 Anonymkode: 2ca88...2a9 Flott det, men barn koster penger og JEG kunne egentlig ikke tenkt meg mer enn et barn slik at vi kan leve som vi ønsker, har nok tid og penger. Men selvsagt, hadde jeg blitt gravid med trillinger så hadde jeg jo ikke klart å fjerne noen av de uten at det var noe galt med et eller flere. Og så er det og det at ingen vet hva livet bringer med seg av sykdom, samlivsbrudd og andre ting som gjør at situasjonen endrer seg. Hadde jeg hatt en haug av penger og all tid i verden så kunne jeg og hatt en liten "flokk" men jeg er litt der at skal man ha barn må man ha tid, penger og helse til de og. Jeg hadde en kjempeflott babytid, verdens beste baby, men jeg kunne ikke tenkt meg nå som jeg har et relativt stort barn å begynne på ny. Er såpass gammel nå at jeg har innsett at det er jeg ferdig med. Så rasler de i eggstokkene så låner jeg heller en baby enn å lage en egen.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #30 Skrevet 3. oktober 2020 Hadde beholdt dem alle! Har ett barn fra før, ønsker ikke flere, men de hadde nå vært hjertelig velkommen uansett😍. Anonymkode: fc954...6aa 3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #31 Skrevet 3. oktober 2020 53 minutter siden, IkkeStudentLenger skrev: Med så mye ekstra risiko for både deg og babyene hadde jeg tatt fosterreduksjon. Nå ble vel dette ulovlig å utføre i Norge fra 2019 uten å stå ovenfor en nemnd, og selv da skal det godt gjøres å fjerne friske flerlinger. Står det om livet til en av dem, er saken sikkert annerledes foran en nemnd. Anonymkode: 86de5...a37 4
IkkeStudentLenger Skrevet 3. oktober 2020 #32 Skrevet 3. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nå ble vel dette ulovlig å utføre i Norge fra 2019 uten å stå ovenfor en nemnd, og selv da skal det godt gjøres å fjerne friske flerlinger. Står det om livet til en av dem, er saken sikkert annerledes foran en nemnd. Anonymkode: 86de5...a37 Såvidt jeg har skjønt er det sjelden nemden ikke godtar det, nettopp fordi risikoen for at det går galt for både mor og babyer er såpass høy med trillinger. 10
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #33 Skrevet 3. oktober 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå ble vel dette ulovlig å utføre i Norge fra 2019 uten å stå ovenfor en nemnd, og selv da skal det godt gjøres å fjerne friske flerlinger. Står det om livet til en av dem, er saken sikkert annerledes foran en nemnd. Anonymkode: 86de5...a37 Jeg fikk utført fosterreduksjon fra trillinger til tvillinger i august i år, helt uproblematisk så du har misforstått. Nytt i 2019 var at en må igjennom abortnemnd, i og med at inngrepet foregår etter uke 12 (på linje med at vanlig provosert abort også må nemndbehandles etter uke 12). Nemnden var en helt fin opplevelse, de hadde bestemt seg på forhånd og jeg trengte ikke andre argumenter enn at jeg ikke ville bære frem trillinger. Det hadde de full forståelse for, og de viste selv til at risikoen ved et trillingsvangerskap for mor og barn er større enn risiko ved fosterreduksjon. Et vanskelig valg når vi stod i det, men helt helt riktig og vi har aldri sett oss tilbake. Anonymkode: 3be35...d99 14
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #34 Skrevet 3. oktober 2020 Hvis alle 3 var friske, og jeg var frisk, ville jeg beholdt. Har ingen barn fra før, og hadde vel ikke hatt behov for flere etter det. Da er man jo ganske kjapt ferdig med både fødsler og graviditeter. Anonymkode: e5861...e4a 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #35 Skrevet 3. oktober 2020 Jeg ville beholdt og frydet meg over det, tenk så spesielt og fantastisk 💖💕 En venninne av meg har trillinger som er eneggede, det er visst veldig sjeldent. Og de er veldig knyttet til hverandre. Hun fikk forresten hjemmehjelp fra kommunen i starten da de var babyer. Lykke til! Anonymkode: 34bda...dcb 4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #36 Skrevet 3. oktober 2020 Jeg hadde beholdt. Jeg har ikke barn enda, så jeg hadde brukt dette som en gyllen mulighet til å bli ferdig med å produsere familien på en gang greit nok, den første tiden er man nok avhengig av å få masse hjelp, i tillegg skulle vi nok hatt en «avtale» om at det ikke er lov å gå fra den andre før etter 2 år eller noe. For den første tiden ser jeg for meg at det kan gå en kule varmt på grunn av utmattelse Anonymkode: fbf07...9f6 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #37 Skrevet 3. oktober 2020 Lykke × 3! Du kommer nok til å få ekstra oppfølging og dette vil gå fint. Anonymkode: ca7be...2b3 1
Måneskinn Skrevet 3. oktober 2020 #38 Skrevet 3. oktober 2020 Det er bare å si gratulerer så masse og lykke til 🎉🤗💝 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #39 Skrevet 3. oktober 2020 Gratulerer så mye! ❤️❤️❤️ Jeg fikk den beskjeden for drøye fem år siden og husker jeg ble skikkelig varm i toppen. De aller fleste trillingsvangerskap går helt fint og du blir fulgt tett opp. Etter utvidelse av permisjon for flerlingeforeldre kan du og mannen være hjemme sammen det første året, det hjelper mye. Dere er utvalgte til en helt spesiell opplevelse få andre er unt. Meld deg inn i trillingmødre-gruppen på Facebook for å få råd og støtte. Masse lykke til! Anonymkode: 7ff4c...e03 7
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #40 Skrevet 3. oktober 2020 Kjenner ei med trillinger. De fikk mye hjelp fra kommunen første året, men det var selvsagt strevsomt.. ikke alltid klærne var tatt på rett vei for å si det sånn 😄 Da trillingene var blitt 6 år fikk de en lillebror. Da kunne mammaen endelig fortså hva en koselig og stressfri permisjonstid var.. 😅 Anonymkode: c354f...0dc 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå