Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 3.10.2020 den 21.12, AnonymBruker skrev:

Så du drepte ungen din?

Anonymkode: 1ff75...40b

Du er en av de som er mot abort generelt sett eller? 

Anonymkode: fbf07...9f6

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde beholdt alle hvis barna var friske (men hadde redusert hvis det var flere enn tre). Ønsker på ingen måte flerlinger hvis jeg kan velge, men hvis det hadde skjedd, hadde jeg tatt imot det som kom❤️ Lykke til🥰

Anonymkode: d6086...2ad

Skrevet

Jeg personlig hadde fosterredusert, ønsker ikke mer enn ett barn. 

Men dersom man ønsker flere og har økonomi og energi til det, så er det sikkert bare koselig, selv om det nok blir litt hektisk også. Du kan nok fikse dette fint, TS!

Anonymkode: 89849...ee5

• Liker 1
Skrevet

Skjønner ikke vitsen med å spørre hva andre ville gjort? Spiller det noen rolle? Du/dere må jo føle på hva som kjennes rett for deg/dere. Om 90% sier de ville abortert dem, går du for det da?

Anonymkode: 8079d...b6c

• Liker 2
Skrevet
På 3.10.2020 den 21.12, AnonymBruker skrev:

Så du drepte ungen din?

Anonymkode: 1ff75...40b

Nei, hun aborterte den. Kan du ikke lese?

Anonymkode: 8079d...b6c

• Liker 7
Skrevet

Må vi diskutere abort her - mulig Ts mente sånn «hvordan leser jeg meg opp på dette» hva ville dere gjort.

Jeg ville ikke tatt til meg kommentarer på fosterreduksjon/ikke - ingen vet hva de faktisk ville gjort i en slik situasjon, enkelt å flåse ut noe både ene og andre veien.

Anonymkode: 28b3b...d7b

• Liker 7
Skrevet

Ville beholdt alle 3 , og takket herren for at jeg kunne bli gravid igjen etter skaden! Har to friske barn på 12 og 13 ! 

• Liker 3
Skrevet
På 3.10.2020 den 13.49, AnonymBruker skrev:

Du spurte hva jeg ville gjort. Jeg ville slukt alle abortpillene jeg hadde funnet.

Anonymkode: 2bc4d...e41

Hvorfor henger du på gravidforum? 

Anonymkode: b4086...091

• Liker 8
Skrevet

Hadde vurdert å ta bort èn, da det minsker sjansen for komplikasjoner for både barna og en selv. Men er usikker, da jeg aldri har stått i den situasjonen selv, og det er mulig man alltid hadde tenkt i ettertid at det skulle egentlig ha vært en til. 

Anonymkode: b4086...091

Skrevet

Gratulerer så mye 😍 tror det vil bli helt fantastisk! Følgte  med på en som heter Keth på tvillingmafiaen snappen og de har nå fått sine trillinger, kan sikkert snakke med henne på instagram eller Snap om du trenger å snakke med noen som har vært der du er nå. Vet de var innom temaet om reduksjon i begynnelsen av svangerskapet. 

De fleste kommuner tilbyr også ekstra hjelp til trillingforeldre. Og flere selskaper som libero og pampers sponser med utstyr. Verdt å sjekke. 

Personlig synest jeg det hadde vært magisk med en sånn beskjed 😍

Anonymkode: 386e6...819

• Liker 2
Skrevet

Hadde beholdt alle. Herregud så grusomt med fosterreduksjon. Tenk å «velge» bort et barn. Sykt at noen klarer. 

Anonymkode: f1e4d...6e6

• Liker 6
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde beholdt alle. Herregud så grusomt med fosterreduksjon. Tenk å «velge» bort et barn. Sykt at noen klarer. 

Ja tenk at de tar en sprøyte med kalium og stikker inn til det fosteret som ligger lettest tilgjengelig og injiserer kalium i det så det stanser. Er for selvbestemt abort , men dette er bare hjerterått.
Det er også en sjanse for komplikasjoner med infeksjon og spontanabort av de resterende fostrene.
Om det ikke er en medisinsk god grunn til at du ikke kan bære fram de tre babyene du har i magen, hadde jeg absolutt valgt å gå videre med alle tre. Og tenk det båndet de i mellom. flerlinger har et bånd seg i mellom som ikke kan forklares men som er helt særegent og mange som har mistet en tvilling i mors liv og utenfor sier de føler det mangler en del av dem.

Anonymkode: 386e6...819

• Liker 3
Skrevet
På 3.10.2020 den 13.33, AnonymBruker skrev:

Fikk beskjeden i går.. Er helt i sjokk. Har ingen barn fra før, men hallo? Tre på en gang? 😬

Hva hadde du gjort om du hadde fått en sånn beskjed? 

Anonymkode: dcef2...34c

Gratulerer! Og huff.. aner ikke hva jeg ville gjort. Ville gått på tidlig UL og tatt NIPT test og hvis alt var Ok tror jeg faktisk at jeg hadde beholdt alle 3.❤️

Anonymkode: 21813...687

• Liker 1
  • 1 måned senere...
Skrevet

Hvordan går det med deg 😊?

Skrevet

Gledet meg over alle tre som sulle komme. Gratulerer. :)

Anonymkode: cd33d...696

• Liker 2
Skrevet

Ikke ta de bort. Du kommer til å trege på det for resten av ditt liv. Jeg tenker at du har fått en sjelden og fin gave, du vil få et veldig lykkelig liv tror jeg 

Anonymkode: 0b724...e77

• Liker 5
Skrevet

Beholdt alle tre ❤️

Anonymkode: 2e433...5f8

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville nok kontaktet noen for hjelp om det blir for mye med tre barn på en gang, evt ordne et avlastningshjem slik at jeg får nok energi til å ta skikkelig godt vare på dem. Nå har ikke jeg barn for øyeblikket, og skal snart registrere meg til å kunne være et avlastningshjem selv siden det er så mange familier som trenger hjelp. 

Ingen skam å få avlastning, uansett om det er fra bestemor eller noen gjennom systemet 😊

Anonymkode: d4c93...f9f

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.10.2020 den 16.29):

Enig i dette. Hadde aldri klart å bare fjerne en, det er et valg jeg ikke kunne ha levd med. 

Anonymkode: 911b3...cd7

• Liker 1
Skrevet

Gratulerer! 🤩❤️ jeg har først en, og så tvillinger tett etter, så jeg kan jo egentlig ikke uttale meg om hvordan det er å få alle tre på en gang.. men husk at kun du har oversikt over ditt liv og dine forutsetninger, og dermed kun du som kan velge om du vil beholde alle eller ikke. Begge deler kan være riktig, og du fortjener og du får respekt for valget ditt uansett.

Anbefaler deg å melde deg inn i gruppen tvillingmødre på face, flere med trillinger der. Der er det stor takhøyde for å lufte tankene sine og få gode råd.

Undersøk om kommunen vil stille opp (og om du ønsker dette), dette varierer fra kommune til kommune.

Og, vurder om du vil ha au pair 🙂

Anonymkode: 673de...02d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...