AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #21 Skrevet 16. februar 2022 Gydik1 skrev (På 6.1.2022 den 6.10): Hei. Jeg leste akkurat gjennom hele tråden. Jeg har vært syk siden november. Begynte med tretthet, tungpust og svimmelhet. Så kom refluksen. Tenkte også på c19, tok blodprøve men hadde ikke det. Ble dårligere og var på legevakten, ble sendt hjem med noe tilsvarende somac, ble enda verre rundt nyttår og nå er jeg så dårlig at jeg ikke får sove. Merker klar forverring i pusten når jeg ligger i sengen enn når jeg beveger meg og når jeg sitter og står. Jeg er drit redd hele tiden nå og angster veldig på grunn av dette. De sure oppstøtene mine ble noe bedre med syrehemmere men ikke helt bra. Jeg har også sinnsykt trykk i brystet, halsen og noen ganger hodet. Det er kjempe ekkelt. Føler det samme som dere at det er tungt å puste inn, har begynt å få søvn apne også Kanskje vi burde lage en støtte gruppe? Redd dette er noe nytt som er kommet enten pga covid, stråling eller noe annet. Ikke vet jeg. Men godt å dele erfaribger. Jeg hadde covid i oktober, og fikk det på nytt igjen nå for 3 uker siden. Jeg gikk igjennom en spontanabort i uke 10 og har siste 2mnd slitt med sure oppstøt/halsbrann og luft i mage/spiserør. Nå siste uke har jeg følt på en sånn følelse som om pusten blir litt slått ut av meg, og har mye rap som kommer opp hele dagen siste 4-5 dagene. For min del så startet symptomene i graviditeten, noe som er normalt pga slappere lukkemuskel ned mot magesekken. Jeg skulle spise en pannekake istad og spiste litt fort.. fikk plutselig følelsen av at jeg ikke haddr pust. MEN jeg klarer å puste helt fint sånn egentlig, får trukket pusten dypt om jeg prøver på det. Hver gang det snører seg i spiserøret så banker jeg lett på brystet, jeg kan liksom føle at det er en luftboble om du skjønner? Får veldig angst av dette, så får angst hver gang jeg føler den luftbobla tetter igjen! Helt grusomt å ha det slik, men jeg er ganske sikker på at det skyldes denne lukkemuskelen. Det er veldig vanlig under graviditet, og jeg haf fortsatt hormonene i kroppen, selvom de går ned for hver dag. Sliter med slim i hals, drittett nese uten snørr, og stråling fra mellomgulvet/brystbenet og bak i ryggen.. helt opp til nakke og hode. Har skikkelig hodepine hver dag, og jeg tror det kommer av det økte trykket i hals/svelg pga luften. Jeg vet at du nok ikke er gravid, men symptomene våre er helt like.. og her er det jo pga hormoner. Noe som også foregikk før jeg fikk omikron. Har du prøvd syrenøytraliserende? Eventuelt kunne det vært en ide å spørre legen om gastroskopi, eller utredning for om det kan være magesår, bukspyttkjertelbetennelse osv.. Det hadde man nok merket sterkere tror jeg da, men kan være ålreit å få det undersøkt. Jeg tenker også å få meg en henvisning til lungespesialist, da jeg i tillegg har røyket i to år. Begynte å røyke igjen etter spontanaborten, så mulig det gjør symptomene litt verre. De anbefaler å unngå syre, røyk, alkohol, koffein og brus osv.. Jeg tror nok dine plager skyldes det samme som meg. Jeg skal til hjertespesialist idag faktisk for å se på noe annet, så tenker å spørre der om de har noen erfaring med stille refluks.. mulig han ser noe på ultralyd (luft eller lignende). Sliter du med dette fortsatt? Anonymkode: 41347...123 1
Gydik1 Skrevet 16. februar 2022 #22 Skrevet 16. februar 2022 Gydik1 skrev (På 6.1.2022 den 6.10): Hei. Jeg leste akkurat gjennom hele tråden. Jeg har vært syk siden november. Begynte med tretthet, tungpust og svimmelhet. Så kom refluksen. Tenkte også på c19, tok blodprøve men hadde ikke det. Ble dårligere og var på legevakten, ble sendt hjem med noe tilsvarende somac, ble enda verre rundt nyttår og nå er jeg så dårlig at jeg ikke får sove. Merker klar forverring i pusten når jeg ligger i sengen enn når jeg beveger meg og når jeg sitter og står. Jeg er drit redd hele tiden nå og angster veldig på grunn av dette. De sure oppstøtene mine ble noe bedre med syrehemmere men ikke helt bra. Jeg har også sinnsykt trykk i brystet, halsen og noen ganger hodet. Det er kjempe ekkelt. Føler det samme som dere at det er tungt å puste inn, har begynt å få søvn apne også Kanskje vi burde lage en støtte gruppe? Redd dette er noe nytt som er kommet enten pga covid, stråling eller noe annet. Ikke vet jeg. Men godt å dele erfaribger. Hei! Tusen takk for svar! Ja, jeg sliter med dette enda. Jeg har effekt av syrenøytraliserende men vil ikke gå på dette resten av livet. Tok blodprøver og sjekket for c19 men fikk ikke utslag. Jeg oghar meget vondt i rygg og nakke og strålesmerter. Jeg er henvist lungelege, manometri(syremålings undersøkelse), UL mage og Øre,nese hals klinikk. Lang ventetid så prøver å være tålmodig. Har tatt gastroskopi for 3 år siden det vil jeg ikke gjøre igjen da det var en stor påkjenning. Jeg ble henvist til lungelege fordi de vil utelukke astma. Min lege sier at pusteproblemene kan komme av at magesyre går over i lungene. Jeg har også vanvittig mye slim i halsen, aldri hatt det sånn før, kjempe ekkelt. Får kveldingsfølelse flere ganger i løpet av dagen. Vanskelig å få opp det slimet også. Ofte blkr jeg veldig sår i halsen, forrige uke mistet jeg stemmen en dag pga sårhals i forbindelse med dette. Jeg kjenner meg igjen i alt du skriver. Jeg har ikke vært og er ikke gravid. Men har alltid hatt litt problemer med mensen og mastalgi(smerter i brystene) som legene mener er pga hormoner. Det er grusomt å ha det slik og det problematiserer forholdet til mat noe jeg syns er veldig leit. Gi gjerne en lyd på hva hjertelegen sa. Håper du finner ut av det også. Skriv gjerne til meg hvis du vil snakke med om det her, godt med støtte!
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #23 Skrevet 16. februar 2022 Gydik1 skrev (3 timer siden): Hei! Tusen takk for svar! Ja, jeg sliter med dette enda. Jeg har effekt av syrenøytraliserende men vil ikke gå på dette resten av livet. Tok blodprøver og sjekket for c19 men fikk ikke utslag. Jeg oghar meget vondt i rygg og nakke og strålesmerter. Jeg er henvist lungelege, manometri(syremålings undersøkelse), UL mage og Øre,nese hals klinikk. Lang ventetid så prøver å være tålmodig. Har tatt gastroskopi for 3 år siden det vil jeg ikke gjøre igjen da det var en stor påkjenning. Jeg ble henvist til lungelege fordi de vil utelukke astma. Min lege sier at pusteproblemene kan komme av at magesyre går over i lungene. Jeg har også vanvittig mye slim i halsen, aldri hatt det sånn før, kjempe ekkelt. Får kveldingsfølelse flere ganger i løpet av dagen. Vanskelig å få opp det slimet også. Ofte blkr jeg veldig sår i halsen, forrige uke mistet jeg stemmen en dag pga sårhals i forbindelse med dette. Jeg kjenner meg igjen i alt du skriver. Jeg har ikke vært og er ikke gravid. Men har alltid hatt litt problemer med mensen og mastalgi(smerter i brystene) som legene mener er pga hormoner. Det er grusomt å ha det slik og det problematiserer forholdet til mat noe jeg syns er veldig leit. Gi gjerne en lyd på hva hjertelegen sa. Håper du finner ut av det også. Skriv gjerne til meg hvis du vil snakke med om det her, godt med støtte! Samme her, veldig godt å snakke med noen som kjenner til det samme! Ja jeg tenker jeg nok må en tur til legen, har time til lege imorgen også, så får høre hva han mener. Merker jeg får sure oppstøt så det er nok dette med denne lukkemuskelen... uff.. Jeg skal si ifra om hva hjertelegen idag sier, oppdaterer gjerne senere idag! Anonymkode: 41347...123 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #24 Skrevet 16. februar 2022 Gydik1 skrev (15 timer siden): Hei! Tusen takk for svar! Ja, jeg sliter med dette enda. Jeg har effekt av syrenøytraliserende men vil ikke gå på dette resten av livet. Tok blodprøver og sjekket for c19 men fikk ikke utslag. Jeg oghar meget vondt i rygg og nakke og strålesmerter. Jeg er henvist lungelege, manometri(syremålings undersøkelse), UL mage og Øre,nese hals klinikk. Lang ventetid så prøver å være tålmodig. Har tatt gastroskopi for 3 år siden det vil jeg ikke gjøre igjen da det var en stor påkjenning. Jeg ble henvist til lungelege fordi de vil utelukke astma. Min lege sier at pusteproblemene kan komme av at magesyre går over i lungene. Jeg har også vanvittig mye slim i halsen, aldri hatt det sånn før, kjempe ekkelt. Får kveldingsfølelse flere ganger i løpet av dagen. Vanskelig å få opp det slimet også. Ofte blkr jeg veldig sår i halsen, forrige uke mistet jeg stemmen en dag pga sårhals i forbindelse med dette. Jeg kjenner meg igjen i alt du skriver. Jeg har ikke vært og er ikke gravid. Men har alltid hatt litt problemer med mensen og mastalgi(smerter i brystene) som legene mener er pga hormoner. Det er grusomt å ha det slik og det problematiserer forholdet til mat noe jeg syns er veldig leit. Gi gjerne en lyd på hva hjertelegen sa. Håper du finner ut av det også. Skriv gjerne til meg hvis du vil snakke med om det her, godt med støtte! Magesyren kan vel ikke sette seg i lungene? Det påvirker vel bare luftveiene fordi de forstyrres av syren har ihvertfall jeg blitt fortalt. Sliter med kronisk refluks selv 😩 Vurderer å gå gjennom operasjon. Anonymkode: 13723...3e3 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #25 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Magesyren kan vel ikke sette seg i lungene? Det påvirker vel bare luftveiene fordi de forstyrres av syren har ihvertfall jeg blitt fortalt. Sliter med kronisk refluks selv 😩 Vurderer å gå gjennom operasjon. Anonymkode: 13723...3e3 Jo, den kan sette seg i lungene. Man kan til og med få astma av refluks. Jeg har kronisk bihulebetennelse pga refluks. Anonymkode: 08c87...bdb
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #26 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jo, den kan sette seg i lungene. Man kan til og med få astma av refluks. Jeg har kronisk bihulebetennelse pga refluks. Anonymkode: 08c87...bdb Men ikke ned i lungene? Da dør man jo. At man kan få astma av det har jeg hørt om. Anonymkode: 13723...3e3
Gydik1 Skrevet 16. februar 2022 #27 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Magesyren kan vel ikke sette seg i lungene? Det påvirker vel bare luftveiene fordi de forstyrres av syren har ihvertfall jeg blitt fortalt. Sliter med kronisk refluks selv 😩 Vurderer å gå gjennom operasjon. Anonymkode: 13723...3e3 Hei! Jo, mage syre kan komme over i bronkiene og irritere lungene hvis du har sløv lukkemuskel, man dør ikke av det men det er svært ubehagelig og ja du kan få astma symptomer noe jeg nå har, det sa lunge legen min til meg og jeg fant informasjon om det på internett etterpå. Det er sant at det også irriterer halsen og kan føre til sår hals og i verstefall celleforandringer. Jeg ville prøvd alt annet først før operasjon da jeg vet at mange får andre problemer av operasjon som er minst like plagsomt. Var det noe spessielt som skjedde i den perioden du ble syk? Vi må jo klare å komme til bunns i dette og bli frisk igjen uten operasjon!
Gydik1 Skrevet 16. februar 2022 #28 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Samme her, veldig godt å snakke med noen som kjenner til det samme! Ja jeg tenker jeg nok må en tur til legen, har time til lege imorgen også, så får høre hva han mener. Merker jeg får sure oppstøt så det er nok dette med denne lukkemuskelen... uff.. Jeg skal si ifra om hva hjertelegen idag sier, oppdaterer gjerne senere idag! Anonymkode: 41347...123 Enig! Håper timen gikk bra! ❤️
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #29 Skrevet 16. februar 2022 Gydik1 skrev (6 minutter siden): Hei! Jo, mage syre kan komme over i bronkiene og irritere lungene hvis du har sløv lukkemuskel, man dør ikke av det men det er svært ubehagelig og ja du kan få astma symptomer noe jeg nå har, det sa lunge legen min til meg og jeg fant informasjon om det på internett etterpå. Det er sant at det også irriterer halsen og kan føre til sår hals og i verstefall celleforandringer. Jeg ville prøvd alt annet først før operasjon da jeg vet at mange får andre problemer av operasjon som er minst like plagsomt. Var det noe spessielt som skjedde i den perioden du ble syk? Vi må jo klare å komme til bunns i dette og bli frisk igjen uten operasjon! Ok, da har jeg egentlig hørt om det allikevel når jeg tenker meg om. Halsen sliter jeg med, da det kjennes ut som det sitter noe der og får til tider sår hals og litt tørrhoste. Tett nese også. Har tatt røntgen av lungene og der var det ingenting feil heldigvis. Det var ikke noe spesielt som skjedde, fikk bare plutselig helt forferdelig halsbrann når det brøt ut, så kom alt det andre etterpå. Anonymkode: 13723...3e3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #30 Skrevet 17. februar 2022 Gydik1 skrev (5 timer siden): Enig! Håper timen gikk bra! ❤️ Timen gikk bra. Hadde visst en medfødt hjerteklaff-lekkasje.. men den var så liten at det var ikke noe farlig. Mulig den må byttes om 30 år når jeg er 50.. men ellers alt fint! Hun tok ultralyd av mellomgulvet mitt også siden jeg nevnte dette med lukkemuskelen.. alt var iallefall fint på ultralyden og i halsen så det er bra! Skal til legen idag for å se på det litt mer. Merker det trykket i brystet letter når jeg får opp luft.. hjelper å banke litt forsiktig på brystet for å hjelpe lufta litt opp.. men er sinnsykt slitsomt å ha det sånn! Håper det går seg til når hormonene mine går vekk, men man vet jo aldri. Godt å lese at det er flere som har liknende erfaring, selvom jeg ikke unner noen av dere det! Har merket idag at hver gang jeg hoster/får opp slim så er det varmt og surt.. så kommer nok av magesyra.. Du nevnte du har sjekket lunger også? Eller leste jeg feil. Vurderer å gjøre det, siden jeg har hatt to omganger med covid siste 4 mnd. Merker ikke noe til det, men kan være greit å sjekke. Håper du finner noe som lindrer snart.. ikke no gøy å ha det slik..❤Føler sånn med deg Anonymkode: 41347...123 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #31 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Timen gikk bra. Hadde visst en medfødt hjerteklaff-lekkasje.. men den var så liten at det var ikke noe farlig. Mulig den må byttes om 30 år når jeg er 50.. men ellers alt fint! Hun tok ultralyd av mellomgulvet mitt også siden jeg nevnte dette med lukkemuskelen.. alt var iallefall fint på ultralyden og i halsen så det er bra! Skal til legen idag for å se på det litt mer. Merker det trykket i brystet letter når jeg får opp luft.. hjelper å banke litt forsiktig på brystet for å hjelpe lufta litt opp.. men er sinnsykt slitsomt å ha det sånn! Håper det går seg til når hormonene mine går vekk, men man vet jo aldri. Godt å lese at det er flere som har liknende erfaring, selvom jeg ikke unner noen av dere det! Har merket idag at hver gang jeg hoster/får opp slim så er det varmt og surt.. så kommer nok av magesyra.. Du nevnte du har sjekket lunger også? Eller leste jeg feil. Vurderer å gjøre det, siden jeg har hatt to omganger med covid siste 4 mnd. Merker ikke noe til det, men kan være greit å sjekke. Håper du finner noe som lindrer snart.. ikke no gøy å ha det slik..❤Føler sånn med deg Anonymkode: 41347...123 Det verste for meg nå er den intense hodepinen pga trykket.. blir helt gal av det🙃Merker det så godt i musklene i bryst/rygg også.. skikkelig strålinger og stikninger rundt omkring. Skal til fysio til uka pga nakken, mulig det kan ha noen sammenheng med at symptomene er verre for tiden.. selvom jeg merker det er luft som sitter der. Har jo hatt veldig forstoppelse for tiden så kan være det gjør saken verre. Håper jeg får no medisin for det ene eller det andre idag, for å se om det hjelper. Tenker det er greit å utelukke andre ting iallefall, som magekatar/magesår eller brokk ol.. tror ikke det er noe sånt for det kommer jo sammen med luften. Anonymkode: 41347...123
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #32 Skrevet 26. mai 2022 Hei! Er det noen av dere som har funnet ut noe mer om plagene? Jeg har slitt med liknende symptomer i snart ett år. Tungpust, tunghet og press i brystet, luft som «sitter fast» i spiserøret (må vri meg eller strekke hals for at det skal komme opp), rar følelse i hals/svelg (ikke sår, men mer «nummen»), må kremte og renske halsen hele tiden, men kommer ikke opp stort. Har prøvd både Nexium, Somac og Losec uten bedring. Gastroskopi viste et lite sår nederst i spiserøret. Begynner å bli desperat etter bedring - og litt bekymret. Noen som har funnet noe som hjelper - eller kjenner dere igjen i dette? Anonymkode: 5b429...fcc
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #33 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 4.10.2020 den 21.18): Jeg synes du skal be om videre utredning, for eksempel gastroskopi. Jeg skal selv utredes med gastroskopi. Jeg har forsøkt Somac (reseptfri) og Nexium (resept) i en kort periode hver etter forslag fra legen. De funket overhodet ikke. Det er, etter hva jeg har hørt, ikke uvanlig ved stille reflux. Selv så vet jeg ikke helt hva som forårsaker mine problemer helt enda, men stille reflux er på bordet. Tung pust/tungt å puste - blir ikke verre av fysisk aktivitet, heller bedre. Tett og rennende nese. Mye slim. Av og til sår hals, opplever forverring etter mat. Hoster noe, mindre nå enn i vår. Er overvektig, noe som kan forverre problemene. Har hatt plagene siden nyttår, trodde først jeg var forkjølet i 8 uker i strekk. Deretter var jeg redd for at det var korona (tung pust kom i midten av mars) oppsøkte (vikar)lege i juni, ble da avfeid med at det var allergi med litt astmatiske plager. Verken astmamedisiner eller allergimedisin gir noen bedring. Var hos fastlegen min flere ganger i sommer, han tok antistoff-test for korona, og spirometri som ga litt utslag. Har fått time hos lungespesialist og gastroskopi, håper de finner ut hva det er. Selv har jeg lagt om kosten endel, kuttet ut veldig mye. Prøver å gå ned i vekt. Spiser ikke etter middag. Lever helt ok med dette i hverdagen, men det påvirker meg i ganske stor grad, særlig ubehaget rundt pusting. Redd for at det skal være skadelig, noen ganger er jeg redd for at det skal være noe alvorlig. Men føler helsevesenet foreløpig tar meg på alvor. 🙂 Anonymkode: 0beca...1b6 Dette skrev jeg for halvannet år siden. Siden da har jeg tatt gastroskopi og blitt utredet hos lungelege, samt øre-nese-hals-lege. På gastroskopi fant de en noe slapp lukkemuskel, som kan forklare plagene. Lungene var fine, jeg fikk røntgen og ulike tester. Ble avdekket astma, men det har jeg nok hatt fra jeg var liten. ØNH viste ingen funn, tok røntgen av luftveiene. Litt rødt i halsen, ellers ikke noe. Jeg har ikke tatt medisiner. ØNH-legen var tydelig på at det ikke var farlig. Gastroskopilegen var heller ikke bekymret. Så jeg har vært lite bekymret i over ett år, og merker nesten ingenting til det i hverdagen. Vet at jeg blir verre av alkohol, spesielt om jeg drikker det over flere dager. Koffein, sjokolade og kullsyre kan også påvirke. Var litt bekymret når jeg hadde korona, men det gikk fint. Forsøker fremdeles å gå ned i vekt, og har kommet meg litt på vei. Tror nok det er overvekten rundt magen, samt vansker med å spise meg passe mett som gjør lukkemuskelen slapp. Derfor er det der jeg setter inn støtet. Tenkte jeg skulle ta en ny gastroskopi om en god, god stund, for å sjekke at syren ikke har skapt noen problemer nedover. Ellers tenker jeg ikke lenger på det i hverdagen, uten at jeg har gjort så mye annet enn å heve sengeenden og å sjekke at det ikke er noe farlig. Anonymkode: ac4e1...832
naom Skrevet 12. juni 2023 #34 Skrevet 12. juni 2023 (endret) Gydik1 skrev (På 6.1.2022 den 6.10): Hei. Jeg leste akkurat gjennom hele tråden. Jeg har vært syk siden november. Begynte med tretthet, tungpust og svimmelhet. Så kom refluksen. Tenkte også på c19, tok blodprøve men hadde ikke det. Ble dårligere og var på legevakten, ble sendt hjem med noe tilsvarende somac, ble enda verre rundt nyttår og nå er jeg så dårlig at jeg ikke får sove. Merker klar forverring i pusten når jeg ligger i sengen enn når jeg beveger meg og når jeg sitter og står. Jeg er drit redd hele tiden nå og angster veldig på grunn av dette. De sure oppstøtene mine ble noe bedre med syrehemmere men ikke helt bra. Jeg har også sinnsykt trykk i brystet, halsen og noen ganger hodet. Det er kjempe ekkelt. Føler det samme som dere at det er tungt å puste inn, har begynt å få søvn apne også Kanskje vi burde lage en støtte gruppe? Redd dette er noe nytt som er kommet enten pga covid, stråling eller noe annet. Ikke vet jeg. Men godt å dele erfaribger. Hei vet at dette er gammelt tråd men jeg føler jeg lider av det samme! mye av det du sier har jeg også. Håper du ser denne meldingen har du prøvd eplecider eddik lider du også av angst som er ute av kontroll? Jeg angster meg når jeg våkner av meg selv og jeg vet at det ikke er jeg som forårsaker det. Det er angst som kanskje har nor med søvn? Jeg har veldig dårlg søvn men hvordan blir man diagnotiser med stille refluks? noe annet enn endoskopi(stikker slange i halsen til magensekken) Endret 12. juni 2023 av naom
Moisa Skrevet 20. november 2023 #35 Skrevet 20. november 2023 Hei. Hvordan har det gått med dere som sliter med refluks? Jeg kjenner meg veldig igjen i det dere skriver. Jeg tok gastroskopi i sommer og fikk påvist et lite mellomgulvsbrokk og lett kronisk spiserørsbetennelse. Har gått på esomeprazol siden, og vært bra frem til nå. Har også hatt astma i flere år, som egentlig aldri blir helt bra, selvom pusteprøver sier noe annet. Sliter med slim, tung pust, harker og prøver å hoste opp hele tiden. Nå har det også kommet heshet og klumpfølelse i halsen i tillegg. Angst har jeg også fått på kjøpet, pga alt dette. Hva har dere gjort som har hjulpet? Veldig takknemlig om noen vil svare ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #36 Skrevet 7. januar 2024 Moisa skrev (På 20.11.2023 den 9.00): Hei. Hvordan har det gått med dere som sliter med refluks? Jeg kjenner meg veldig igjen i det dere skriver. Jeg tok gastroskopi i sommer og fikk påvist et lite mellomgulvsbrokk og lett kronisk spiserørsbetennelse. Har gått på esomeprazol siden, og vært bra frem til nå. Har også hatt astma i flere år, som egentlig aldri blir helt bra, selvom pusteprøver sier noe annet. Sliter med slim, tung pust, harker og prøver å hoste opp hele tiden. Nå har det også kommet heshet og klumpfølelse i halsen i tillegg. Angst har jeg også fått på kjøpet, pga alt dette. Hva har dere gjort som har hjulpet? Veldig takknemlig om noen vil svare ❤️ Hei. Jeg har mye samme symptomer som deg og også fått påvist et lite mellomgulvsbrokk. Håper de andre her vil svare og dele, for meg er dette enda såpass nytt. Får ingen medisiner foreløpig men sliter mye, med alle symptomer som er nevnt i trådene her. Anonymkode: 9b773...5ad
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #37 Skrevet 11. august 2024 Jeg har samme problemet som dere men ikke halsbrann. Mye luft som må opp stadig og harker hele tiden. Mye slim. Har også en forstørret lymfeknute på ene siden av halsen. Tatt ultralyd av den og de sa det ikke er noe å bekymre seg for. Men blir jo ikke borte. Ikke slimet heller. Gått i et halvt år. Hatt ofte magekatarr og da hjelper somac. Har ekstrem angst for gastroskopi og narkose så kan ikke ta den undersøkelsen. Tips? Anonymkode: de5c2...538
Moisa Skrevet 11. august 2024 #38 Skrevet 11. august 2024 Hei. Da er det mulig du har det samme, luftrefluks/stille refluks. Jeg var også ekstremt redd for gastroskopi, og drøyet i det lengste, men fikk psyket meg opp til å bestille timen. Det gikk såååå mye bedre enn jeg frykta. Anbefaler deg å bestille time. Du får beroligende og litt bedøvelse 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #39 Skrevet 12. september 2024 Noen her som kan oppdatere? Kom over tråden i et desperat søk om å finne ut hva som feiler meg. Har vært inne på long covid, men tenker godt det kan være stille reflux. Kan man ha både vanlig og stille reflux? For jeg er plaget med tydelig refluks i perioder, mens andre perioder tenker jeg at jeg ikke har det, men har voldsomt med slim, tungpust, hoste, hodepine og tretthet. Klarer ikke de dagligdagse tingene på grunn av dette. Kjenner hele kroppen banke i takt med hjertet bare jeg går opp trappa hjemme. Blir helt gal av å tenke på at jeg kanskje ikke finner ut av hva der er og må leve slik som dette.. Anonymkode: 230a1...1ef
Moisa Skrevet 29. september 2024 #40 Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (På 12.9.2024 den 10.52): Noen her som kan oppdatere? Kom over tråden i et desperat søk om å finne ut hva som feiler meg. Har vært inne på long covid, men tenker godt det kan være stille reflux. Kan man ha både vanlig og stille reflux? For jeg er plaget med tydelig refluks i perioder, mens andre perioder tenker jeg at jeg ikke har det, men har voldsomt med slim, tungpust, hoste, hodepine og tretthet. Klarer ikke de dagligdagse tingene på grunn av dette. Kjenner hele kroppen banke i takt med hjertet bare jeg går opp trappa hjemme. Blir helt gal av å tenke på at jeg kanskje ikke finner ut av hva der er og må leve slik som dette.. Anonymkode: 230a1...1ef Hei. Jeg har mest stille refluks (at det går i luftveiene mine) men kan også ha vanlig, det kommer liksom litt an på hva og hvor mye jeg har spist. Jeg har mye slim og tungpust, men har også astma. Jeg sliter med heshet innimellom. Har du tatt gastroskopi?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå