AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #1 Skrevet 3. oktober 2020 Er ikke noe kritisk eller noe jeg/ vi må. Men min mor har fått dårlig helse og min far bor 70 mil unna. Samboer sin mor blir oppbrukt som barnepasser hoss andre barnebarn og blir utnyttet. Er en fare for at det renner over til henne om vi også skal drive å sende ungene dit. Samboer er plaget med mye migrene og bryr seg egentlig ikke om hvor mye barnefritt jeg kan få bare hun får noe selv. På 2 år har jeg hatt 2 dager uten unger. Litt min feil for jeg liker ikke dra bort eller det er mye jeg har lyst til å gjøre utenfor hjemmet. De gangene jeg har blitt lovet å få en dag til å gjøre noe ender det opp med migrene på samboer eller så blir hun sur om jeg sier jeg mente en hel dag. Hun har hatt mange dager fri, både på grunn av migrene, dratt bort og jeg har hatt ungene. Sier ikke at hun har mye fritt heller altså, det er heller skjeldent der også. Problemet er at vi ikke har noen til å passe ungene mere en kanskje et par timer. Min familie bor langt unna og hun er uvenner med sine to søsken. Jeg er klar over at dette er et valg jeg har tatt med å få unger og kunne ikke valgt det annerledes. Men kjenner av og til at jeg har behov for noen fridager inn i mellom. Vi har småunger på 1, 3 og 4. Aldrig en skikkelig pustepause. Husker tanta mi hadde ungene på besøkshjem eller noe sånt før. Men hun var alene med 4 unger da. Hvordan er mulighetene for dette? Anonymkode: b9e94...c94
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #2 Skrevet 3. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er ikke noe kritisk eller noe jeg/ vi må. Men min mor har fått dårlig helse og min far bor 70 mil unna. Samboer sin mor blir oppbrukt som barnepasser hoss andre barnebarn og blir utnyttet. Er en fare for at det renner over til henne om vi også skal drive å sende ungene dit. Samboer er plaget med mye migrene og bryr seg egentlig ikke om hvor mye barnefritt jeg kan få bare hun får noe selv. På 2 år har jeg hatt 2 dager uten unger. Litt min feil for jeg liker ikke dra bort eller det er mye jeg har lyst til å gjøre utenfor hjemmet. De gangene jeg har blitt lovet å få en dag til å gjøre noe ender det opp med migrene på samboer eller så blir hun sur om jeg sier jeg mente en hel dag. Hun har hatt mange dager fri, både på grunn av migrene, dratt bort og jeg har hatt ungene. Sier ikke at hun har mye fritt heller altså, det er heller skjeldent der også. Problemet er at vi ikke har noen til å passe ungene mere en kanskje et par timer. Min familie bor langt unna og hun er uvenner med sine to søsken. Jeg er klar over at dette er et valg jeg har tatt med å få unger og kunne ikke valgt det annerledes. Men kjenner av og til at jeg har behov for noen fridager inn i mellom. Vi har småunger på 1, 3 og 4. Aldrig en skikkelig pustepause. Husker tanta mi hadde ungene på besøkshjem eller noe sånt før. Men hun var alene med 4 unger da. Hvordan er mulighetene for dette? Anonymkode: b9e94...c94 Det blir i såfall barnevernet, men har dere ingen andre problem havner dere lavt ned på prioriteringslisten. Enkleste er å betale for plassen selv. Anonymkode: 9781a...21d 7
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #3 Skrevet 3. oktober 2020 Hva med å kontakte homestart da? https://homestartnorge.no/ da kan du i det minste få et par timer fri Anonymkode: 550c8...269 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #4 Skrevet 3. oktober 2020 Eller så kan dere se om dere finner noen reservebesteforeldre som vil stille litt opp😊 Anonymkode: 550c8...269 3
AnonymBrukern Skrevet 3. oktober 2020 #5 Skrevet 3. oktober 2020 Tviler på at staten dekker barnepass eller annet fordi du vil ha en fridag🙄 altså hva feiler folk om dagen? Folk skal ha staten til å dekke all verdens ting. Barnepass må du skaffe selv. Det finnes masse fine sider som sitly.no (tidligere barnevaktnett), eller legg ut en annonse på finn. Men du betaler det selv. 32
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #6 Skrevet 3. oktober 2020 Enten finner du barnevakt, eller så kan du ta fri fra jobb en gang i blant, redusere stillingen din, eller hvis du er skikkelig sliten, be om en sykemelding. Anonymkode: b312c...09b 3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #7 Skrevet 3. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eller så kan dere se om dere finner noen reservebesteforeldre som vil stille litt opp😊 Anonymkode: 550c8...269 Det er ikke dumt det og er vurdert da det er ihvertfall ei kjærring der jeg jobber som hadde lyst å ha dem sa hun. Men kjenner ikke henne så godt og sambo mente det bare blir for rart. Er i pappaperm en par mnd til så kan hende jeg spørr når er tilbake i jobb. Har faktisk spurt en kamerat som ikke har unger, da jeg vet at han og sin dame har lyst på egne unger. Men det var ikke helt aktuelt. Anonymkode: b9e94...c94
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #8 Skrevet 3. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enten finner du barnevakt, eller så kan du ta fri fra jobb en gang i blant, redusere stillingen din, eller hvis du er skikkelig sliten, be om en sykemelding. Anonymkode: b312c...09b Jobber medleverturnus, men alltid en unge hjemme. Er ting en skulle ha gjort og pusset opp. Men har jo ikke overskudd de 1-2 timene en kanskje har fri om dagene. Anonymkode: b9e94...c94
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #9 Skrevet 3. oktober 2020 Unger på 1, 3 og 4 og forventer likevel å kunne få hele dager med barnefri? Det hevdes stadig at vi barnløse ikke har noe begrep om hvordan livet med barn er, men det hender jeg tenker at enkelte foreldre også har en virkelighetsoppfatning og noen forventninger som er ganske hinsides... Har du behov for og/eller ønske om barnepass, er det selvfølgelig ditt eget ansvar å både arrangere og betale for det. Anonymkode: 0a1c3...aae 22
AnonymBrukern Skrevet 3. oktober 2020 #10 Skrevet 3. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke dumt det og er vurdert da det er ihvertfall ei kjærring der jeg jobber som hadde lyst å ha dem sa hun. Men kjenner ikke henne så godt og sambo mente det bare blir for rart. Er i pappaperm en par mnd til så kan hende jeg spørr når er tilbake i jobb. Har faktisk spurt en kamerat som ikke har unger, da jeg vet at han og sin dame har lyst på egne unger. Men det var ikke helt aktuelt. Anonymkode: b9e94...c94 Du virker ekstremt useriøs.... «ei kjærring»? En kamerat som ikke har unger? ærlig talt. Mann opp og pass dine egne barn. Du er til og med i pappaperm. Du skjønte ikke før nå at pappaperm betyr å være hjemme med barna? 22
Glitnir Skrevet 3. oktober 2020 #11 Skrevet 3. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er ikke dumt det og er vurdert da det er ihvertfall ei kjærring der jeg jobber som hadde lyst å ha dem sa hun. Men kjenner ikke henne så godt og sambo mente det bare blir for rart. Er i pappaperm en par mnd til så kan hende jeg spørr når er tilbake i jobb. Har faktisk spurt en kamerat som ikke har unger, da jeg vet at han og sin dame har lyst på egne unger. Men det var ikke helt aktuelt. Anonymkode: b9e94...c94 «Ei kjærring der jeg jobber»? Og hva spurte du kameraten om? Å være barnevakt som erstatning for egne unger?! Dersom dette er holdningen du har ute blant folk er det kanskje ikke så rart at folk ikke er interessert i år stille opp. Og nei, staten betaler ikke barnevakt fordi foreldrene ikke blir enige om fridager seg imellom. 14
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #12 Skrevet 3. oktober 2020 Lord 🤦🏼♀️ Jeg håper du troller nå fordi innlegget mitt fikk meg til å miste siste rest av trua jeg hadde på menneskeheten. Altså hvorfor skal staten involveres i at dere trenger barnevakt eller en fridag? Kan du ikke leie inn en barnevakt hvis ingen av besteforeldrene kan stille opp. Hva er grunnen til at du ikke kan leie inn noen? Anonymkode: adac5...6e7 9
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #13 Skrevet 3. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke dumt det og er vurdert da det er ihvertfall ei kjærring der jeg jobber som hadde lyst å ha dem sa hun. Men kjenner ikke henne så godt og sambo mente det bare blir for rart. Er i pappaperm en par mnd til så kan hende jeg spørr når er tilbake i jobb. Har faktisk spurt en kamerat som ikke har unger, da jeg vet at han og sin dame har lyst på egne unger. Men det var ikke helt aktuelt. Anonymkode: b9e94...c94 du kaller en kollega for «kjærring»? Du bør seriøst forandre holdningene dine, for ellers kommer du ikke til å få så mye hjelp! Anonymkode: 550c8...269 6
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #14 Skrevet 3. oktober 2020 Du kan ikke si at din samboer har hatt barnefri pga migrene som om det er noe bra for henne. Hun vil sikkert være med barna i stedet! Du kan spørre om barnevakt i området dere bor i. Det mange ungdommer som kunne tenke seg å tjene en liten slant ved å passe barn. Facebook er et velkjent middel å bruke for å komme i kontakt med Anonymkode: a8e6e...82b
Hippogriff Skrevet 3. oktober 2020 #15 Skrevet 3. oktober 2020 Skjønner godt at dere begge trenger et pusterom innimellom For å få alenetid ville jeg alliert meg med samboer. At hun tar med ungene vekk eller at du reiser bort alene. Enten for noen timer eller en dag eller to. Så gjør du det samme for at hun skal få litt alenetid. Skjønner godt at det blir intenst med såpass mange tette barn. Ville også vurdert å skaffe en barnevakt en kveld innimellom for litt kjærestetid. Med så små barn er det utrolig hvor stor luksus det er å bare kunne gå ut og spise et måltid i fred med kjæresten, for eksempel. Da tenker jeg ungdommer som bor i nærheten/i familien eller lignende, som får noen kroner for det. Det jeg nevnte er private løsninger, godt mulig noen andre kan komme med tips til offentlige ordninger. Selv om jeg i likhet med en over her ville tro at dere ikke kommer øverst på noen prioriteringsliste. og: Hold ut! Småbarnsperioden er slitsom, men den går da også over og ting blir stadig lettere 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #16 Skrevet 3. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBrukern skrev: Du virker ekstremt useriøs.... «ei kjærring»? En kamerat som ikke har unger? ærlig talt. Mann opp og pass dine egne barn. Du er til og med i pappaperm. Du skjønte ikke før nå at pappaperm betyr å være hjemme med barna? Ekstremt useriøs faktisk. Ja hun er ei kjærring og han er en kamerat som ikke har unger. Problet er? Anonymkode: b9e94...c94
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #17 Skrevet 3. oktober 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke noe kritisk eller noe jeg/ vi må. Men min mor har fått dårlig helse og min far bor 70 mil unna. Samboer sin mor blir oppbrukt som barnepasser hoss andre barnebarn og blir utnyttet. Er en fare for at det renner over til henne om vi også skal drive å sende ungene dit. Samboer er plaget med mye migrene og bryr seg egentlig ikke om hvor mye barnefritt jeg kan få bare hun får noe selv. På 2 år har jeg hatt 2 dager uten unger. Litt min feil for jeg liker ikke dra bort eller det er mye jeg har lyst til å gjøre utenfor hjemmet. De gangene jeg har blitt lovet å få en dag til å gjøre noe ender det opp med migrene på samboer eller så blir hun sur om jeg sier jeg mente en hel dag. Hun har hatt mange dager fri, både på grunn av migrene, dratt bort og jeg har hatt ungene. Sier ikke at hun har mye fritt heller altså, det er heller skjeldent der også. Problemet er at vi ikke har noen til å passe ungene mere en kanskje et par timer. Min familie bor langt unna og hun er uvenner med sine to søsken. Jeg er klar over at dette er et valg jeg har tatt med å få unger og kunne ikke valgt det annerledes. Men kjenner av og til at jeg har behov for noen fridager inn i mellom. Vi har småunger på 1, 3 og 4. Aldrig en skikkelig pustepause. Husker tanta mi hadde ungene på besøkshjem eller noe sånt før. Men hun var alene med 4 unger da. Hvordan er mulighetene for dette? Anonymkode: b9e94...c94 I Bærum kommune har de akutthjelp til barnefamilier. Et fantastisk tilbud som kan hjelpe familier i krise. Men dere må ha henvisning fra helsesøster eller lignende. De er forebyggende og kan avlaste på dagtid hvis barna ikke har barnehageplass eller er alvorlig syke eller om foreldrene er alvorlige syke (både psykisk og fysisk). De kan også veilede dere til hvordan hverdagen kan gå litt "lettere" i forhold til planlegging osv. Men utover dette må dere søke til tildelingskontoret eller barnevernet. Her er det noe man kan vurdere men konkret barnepass er det nok ikke. Men avlastningshjem, personlig assistent osv. Dere må nok bare prioritere hva som er viktig for det nå. Mulig sykemelding slik at ingen av det må stå i jobb nå som det er så tøft? Så kan dere hente dere inn på dagtid hvis barna er i barnehage osv ? Småbarns livet er veldig tøft uansett men det er viktig å ta vare på egen helse. Lykke til. Anonymkode: 67102...aa6 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #18 Skrevet 3. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: du kaller en kollega for «kjærring»? Du bør seriøst forandre holdningene dine, for ellers kommer du ikke til å få så mye hjelp! Anonymkode: 550c8...269 Og du tror jeg sier til henne "du kjærring kan du passe ungene mine"? Var hun som forsøkte å hinte til om hun fikk passe, men det var før vi fikk 3. Anonymkode: b9e94...c94
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #19 Skrevet 3. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: I Bærum kommune har de akutthjelp til barnefamilier. Et fantastisk tilbud som kan hjelpe familier i krise. Men dere må ha henvisning fra helsesøster eller lignende. De er forebyggende og kan avlaste på dagtid hvis barna ikke har barnehageplass eller er alvorlig syke eller om foreldrene er alvorlige syke (både psykisk og fysisk). De kan også veilede dere til hvordan hverdagen kan gå litt "lettere" i forhold til planlegging osv. Men utover dette må dere søke til tildelingskontoret eller barnevernet. Her er det noe man kan vurdere men konkret barnepass er det nok ikke. Men avlastningshjem, personlig assistent osv. Dere må nok bare prioritere hva som er viktig for det nå. Mulig sykemelding slik at ingen av det må stå i jobb nå som det er så tøft? Så kan dere hente dere inn på dagtid hvis barna er i barnehage osv ? Småbarns livet er veldig tøft uansett men det er viktig å ta vare på egen helse. Lykke til. Anonymkode: 67102...aa6 Takk. Har vært småhardt ja mest fordi samboer har vært dårlig i 2 år altså siden svangerskap. Anonymkode: b9e94...c94
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #20 Skrevet 3. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: I Bærum kommune har de akutthjelp til barnefamilier. Et fantastisk tilbud som kan hjelpe familier i krise. Men dere må ha henvisning fra helsesøster eller lignende. De er forebyggende og kan avlaste på dagtid hvis barna ikke har barnehageplass eller er alvorlig syke eller om foreldrene er alvorlige syke (både psykisk og fysisk). De kan også veilede dere til hvordan hverdagen kan gå litt "lettere" i forhold til planlegging osv. Men utover dette må dere søke til tildelingskontoret eller barnevernet. Her er det noe man kan vurdere men konkret barnepass er det nok ikke. Men avlastningshjem, personlig assistent osv. Dere må nok bare prioritere hva som er viktig for det nå. Mulig sykemelding slik at ingen av det må stå i jobb nå som det er så tøft? Så kan dere hente dere inn på dagtid hvis barna er i barnehage osv ? Småbarns livet er veldig tøft uansett men det er viktig å ta vare på egen helse. Lykke til. Anonymkode: 67102...aa6 Tror eneste krisen her er latskap, både hos barnemor og faren, burde kanskje tenkt litt før de fikk tre så tette, 1,3 og4 år. og barnefar er i permisjon, hva trodde han? At tiden skulle nytes på sofaen . Skulle tatt sef ut at staten skulle dekke barnepass for folk hvor det er 2 voksne som er friske nok til å være i jobb Anonymkode: b3634...4ef 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå