Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er blitt invitert til fest hos ei god venninne...Men er det innafor å takke nei mtp corona?

Anonymkode: be87d...60e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er (nesten) alltid innafor å takke nei til en invitasjon - det er et tilbud, ikke en ordre. Føler du deg ikke komfortabel med opplegget (eller bare ikke har lyst), er det helt lov å ikke gå. 

Livet mitt ble mye bedre da jeg innså at man sjelden trenger å gå på sosiale sammenkomster med mindre man faktisk har lyst.

• Liker 5
Skrevet

Alltid innafor å takke nei, uansett hva det gjelder.

Anonymkode: 28b59...598

• Liker 3
Skrevet

Det er alltid lov å takke nei, og med korona er det veldig lett å ha en god unnskyldning😅

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Selvfølgelig kan du takke nei, selv før korona var det innafor å takke nei. 

Skrevet

Det er fullt lov å takke nei i disse dager.

Men om du ikke er i risikogruppen, det er lite smitte i området, og om festen avholdes i skikkelige former, så synes jeg det er litt trist at du er så låst. Dette kan være situasjonen i mange år fremover, så om man skal beholde et sosialt liv og mental helse, må man delta på arrangement innenfor trygge rammer. 

Anonymkode: 340c9...ce9

Skrevet

Eh ja? Det er alltid lov å takke nei, men om du trenger en grunn så bruk corona. 

Anonymkode: 59afc...5a7

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men om du ikke er i risikogruppen, det er lite smitte i området, og om festen avholdes i skikkelige former, så synes jeg det er litt trist at du er så låst. Dette kan være situasjonen i mange år fremover, så om man skal beholde et sosialt liv og mental helse, må man delta på arrangement innenfor trygge rammer

Hvordan man ivaretar mental helse og sosialt liv er individuelt. Å tvinge seg til å delta på ting man ikke er komfortabel med er neppe det som får mental helse til å blomstre...

• Liker 4
Skrevet

Selvfølgelig er det innafor, korona eller ikke. Ingen trenger å takke ja til fest om de ikke har lyst. 

Gjest Maxwell
Skrevet

Hvis du ikke har lyst til å gå på fest, så takker du nei. Uansett hva som er grunnen. ☺️ 

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er fullt lov å takke nei i disse dager.

Men om du ikke er i risikogruppen, det er lite smitte i området, og om festen avholdes i skikkelige former, så synes jeg det er litt trist at du er så låst. Dette kan være situasjonen i mange år fremover, så om man skal beholde et sosialt liv og mental helse, må man delta på arrangement innenfor trygge rammer. 

Dummeste jeg har lest.

Når ble fest nødvendigvis sosialt?

Det handler stort sett om å drikke alkohol, lite sosialt. Drikker man ikke/eller lite så er det gnål om det også.

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, Daria skrev:

Hvordan man ivaretar mental helse og sosialt liv er individuelt. Å tvinge seg til å delta på ting man ikke er komfortabel med er neppe det som får mental helse til å blomstre...

Og det er det jeg innleder innlegget mitt. At det helt og fullt er TS sitt valg. Men at man mulig etterhvert bør begynne å jobbe med irrasjonell frykt. 

Jeg er mulig farget av ei venninne som har isolert seg helt i 6+ måneder nå. Og hun har det virkelig ikke bra. Når jeg ser stadig flere land melder om at dette er situasjonen i 2-5 år til lurer jeg på hvordan det skal gå. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er blitt invitert til fest hos ei god venninne...Men er det innafor å takke nei mtp corona?

Anonymkode: be87d...60e

Selvfølgelig - det er alltid innafor å takke nei til en invitasjon. Spesielt nå som vi har corona i tillegg, men det er viktig å lære seg å kunne si nei til ting man ikke ønsker eller orker å delta på.

Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dummeste jeg har lest.

Når ble fest nødvendigvis sosialt?

Det handler stort sett om å drikke alkohol, lite sosialt. Drikker man ikke/eller lite så er det gnål om det også.

Nå vet jeg ikke hva slags omgangskrets du har når du automatisk tenker at fest=alkohol+usosialt. Jeg har vært på mange fester og andre sammenkomster, men har ikke sett en full person siden studietiden. 

Vi skal ha høstfest på jobben. De har delt oss i mindre grupper, der avstandsreglene kan overholdes. Arrangementet avsluttet selvfølgelig tidlig. 

Jeg har vært i bryllupsfest. Vi satt i "mini-kohorter", og alle holdt passe avstand hele dagen. 

Som jeg selv skriver i innlegget mitt. Om smittevernsregler ikke overholdes bør selvfølgelig arrangementet unngås. 

Skrevet

Du kan alltid takke nei, ikke bare pga corona :) hvis ikke venninna di forstår det, så er hun ikke en særlig god venn.

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det er det jeg innleder innlegget mitt. At det helt og fullt er TS sitt valg. Men at man mulig etterhvert bør begynne å jobbe med irrasjonell frykt. 

Jeg er mulig farget av ei venninne som har isolert seg helt i 6+ måneder nå. Og hun har det virkelig ikke bra. Når jeg ser stadig flere land melder om at dette er situasjonen i 2-5 år til lurer jeg på hvordan det skal gå. 

Å isolere seg i 6 måneder er noe ganske annet enn en enkelt fest, som er det TS snakker om. Det er ingenting i HI som tyder på irrasjonell frykt eller isolasjon.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...