Gå til innhold

Alene med 3 åring,helger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har litt dårlig samvittighet/er usikker på om jeg gjør rett.
I helgene er jeg og 3 åringen alltid på lekeplasser og på småturer,men det er som regel bare oss to. (Han er annenhver helg hos faren sin). 
Jeg har ikke mange venner med barn i samme alder i nærheten,men hender vi treffer noen-ca annenhver mnd. Det vanlige er at det bare er oss to i helgene. 
Han virker fornøyd,men jeg kjenner på om jeg burde vært mer aktiv ifht at han treffer andre barn i helgen? Han begynte på stor avd i høst og jeg kjenner ikke de andre foreldrene godt. Men om jeg burde ta kontakt og høre om de vil ha leketreff? Synes det er vanskelig! Han er jo i bhg hele uka, men lurer altså på om det er normalt/best om vi er med andre barn i helgene også?

Hva gjør dere andre med 3 åringer? 

Anonymkode: 69063...b86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har akkurat nå begynt å invitere andre 3 åringer på besøk. Det er hyggelig med besøk fra venner i barnehagen, og det er faktisk fint for meg også å bli bedre kjent med foreldrene. Jeg ville bare hoppet i det og invitert. Ville du ikke selv bare blitt glad om dere fikk en invitasjon? Dr fleste setter nok pris på det. 

Anonymkode: c6789...80a

• Liker 1
Skrevet

Som andre sier: inviter fra barnehagen en gang i blant - trenger ikke å være hver helg altså! Men, det er faktisk mer rolig at to barn leker godt sammen enn å underholde et barn - så det er litt hvileskjær for deg også. 

• Liker 1
Skrevet

....OG  Så glemte jeg å si at det er en god måte å utvide den sosiale horisonten til barnet. Før vi begynte å invitere hjem, så lekte sønnen min nesten bare med én gutt i barnehagen, nå får vi beskjed om at han leker med flere. Vinn-vinn!

Anonymkode: c6789...80a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...