Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en baby på 7 dager som ikke har villet amme fra starten av. Kan suge maks 20 sek før han slipper taket. Mye gråting og kaving når han legges til. Fått masse hjelp til ulikr stillinger osv men ingen bedring.

Syntes dette er tungt å frustrerende. Jeg må pumpe meg og gi på kopp og supplere med erstatning om han viser mer tegn til sult etter å ha drukket opp det jeg pumpa.

Er det noen som har vært i samme situasjon? Hvordan gikk det? Tips? Har jo melk, så syntes det er veldig trlst å styre sånn og ikke få den samme nærheten..

Anonymkode: a32ca...a24

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare å legge babyen til brystet konstant. Du kan pumpe deg for å lette på trykket, for det er vanskeligere for babyen å amme på et sprengfullt bryst. Min eldste sønn fikk ikke dreisen på ammingen den første måneden fordi han knep munnen sammen. Men jeg nektet å gi meg, pumpet melk hver dag for å opprettholde produksjonen, og ga med kopp innimellom alt. Du må ikke gi opp, men det krever innsats.

Anonymkode: e592c...46f

• Liker 1
Skrevet

Forstår at det er kjempefrustrerende, men det høres jo ut som at det er baby som ikke får helt dreisen på sugingen siden du har produksjon og alt er i orden sånn sett - så det AB sier over høres rett ut:) Baby er helt fersk og må jo også øve, så går det seg helt sikkert til ❤️ 

Anonymkode: 98ab6...22b

• Liker 1
Skrevet

Har du prøvd hamburgergrepet? Eneste som funket på meg.. Ellers lykke til, det er slitsomt når det står på.. 

Anonymkode: c5e95...39b

Skrevet

Så lenge du har produksjon er det viktigste å opprettholde den. Jeg pumpet meg tom minst fire ganger om dagen. La melken i kjøleskapet, og frøs ned det som var i overflod.

Prøv å ikke falle for fristelsen med erstatning. Hele cluet er at babyen må suge mest mulig og melkeproduksjonen opprettholdes. Min favorittstilling var å ligge på siden i sengen med babyen inntil meg. Jeg slappet godt av, og da fløt melken så mye bedre. Stress er ikke bra for melkeproduksjonen. Bare vær standhaftig og tålmodig. Babyen må øve slik min sønn måtte. ❤️

Anonymkode: e592c...46f

Skrevet

Tusen takk for svar!🥰 Jeg skjønner at man må øve mssse og ha baby mye på bryster og etter tips fra helsestasjon ligger jeg hud mot hud i sengen hver dag. Da renner melken. Likevel vil ikke babyen suge.. kobler seg kanskje på et par ganger men slipper med en gang.. prøver å håndmelke inn i munnen hans, men lite nytte. 

Vet de prøvde hamburgergrepet på meg på sykehuset, men funket ikke. Kunne kanskje prøvd det igjen ja! Takk for tips🥰

Jeg pumper ca 4. ganger daglig og gir på kopp. Viser han tegn til sult utenom dette har jeg gitt erstatning (på kopp). Er dette ille? Er jo livredd for at babyen ikke skal få i seg nok.. 

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar!🥰 Jeg skjønner at man må øve mssse og ha baby mye på bryster og etter tips fra helsestasjon ligger jeg hud mot hud i sengen hver dag. Da renner melken. Likevel vil ikke babyen suge.. kobler seg kanskje på et par ganger men slipper med en gang.. prøver å håndmelke inn i munnen hans, men lite nytte. 

Vet de prøvde hamburgergrepet på meg på sykehuset, men funket ikke. Kunne kanskje prøvd det igjen ja! Takk for tips🥰

Jeg pumper ca 4. ganger daglig og gir på kopp. Viser han tegn til sult utenom dette har jeg gitt erstatning (på kopp). Er dette ille? Er jo livredd for at babyen ikke skal få i seg nok.. 

Bedre at babyen er mett enn om det er morsmelk eller erstatning....

Hilsen hun som hadde baby på 4 uker med samme vekt som ved fødsel..... ALDRI igjen🙄

Anonymkode: eeafe...85f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...