AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #1 Del Skrevet 2. oktober 2020 Ser nyheten er sluppet. En ny serie som heter Stjernestøv, som handler om en gutt med foreldre som skal skilles. Hvorfor må julekalenderne til NRK ha en slik trist undertone? En liten gutt midt i foreldrenes skilsmisseprosess. Tenkte det samme med Snøfall, som handlet om en foreldreløs jente. Slike triste emner er ikke det jeg forbinder med julestemning. Kan de ikke lage noe litt koseligere til advent? Savner Blåfjell jeg 🤷🏼♀️ Anonymkode: 7ae1b...ccc 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruvanlig Skrevet 2. oktober 2020 #2 Del Skrevet 2. oktober 2020 Helt enig, mye tragisk i verden, men synes det blir for mye fokus på slikt i dagens samfunn for de unge...kan ikke barn få ha barnslige gleder heller... som blåfjell ja og de koselige gamle julekalenderne.. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #3 Del Skrevet 2. oktober 2020 Jeg synes det er fint, og det blir alltids bra til slutt. Synes det blir mer meningsfylt når seriene faktisk har innhold og at ikke alt er idyll. Mange går gjennom sånne ting uansett og da føler man seg inkludert. Gleder meg til denne serien! Elska Snøfall! Anonymkode: da348...72e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tårnuglen Skrevet 2. oktober 2020 #4 Del Skrevet 2. oktober 2020 Liker "The Julekalender" jeg😄 men jeg er også en sånn som synes det meste var bedre før 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #5 Del Skrevet 2. oktober 2020 1 minutt siden, Tårnuglen skrev: Liker "The Julekalender" jeg😄 men jeg er også en sånn som synes det meste var bedre før The Julekalender er definitivt favoritten her i huset og! 😄 Anonymkode: c9005...3fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 2. oktober 2020 #6 Del Skrevet 2. oktober 2020 (endret) On 10/3/2020 at 12:36 AM, AnonymBruker said: Ser nyheten er sluppet. En ny serie som heter Stjernestøv, som handler om en gutt med foreldre som skal skilles. Hvorfor må julekalenderne til NRK ha en slik trist undertone? En liten gutt midt i foreldrenes skilsmisseprosess. Tenkte det samme med Snøfall, som handlet om en foreldreløs jente. Slike triste emner er ikke det jeg forbinder med julestemning. Kan de ikke lage noe litt koseligere til advent? Savner Blåfjell jeg 🤷🏼♀️ Anonymkode: 7ae1b...ccc Synes triste historier som ender bra har mye med julen å gjøre jeg. Charles Dickens En julefortelling handler tar jo blant annet opp et lite sykt barn som kan dø om Scrooge ikke hjelper til. Dickens En julefortelling er med unntak av Juleevangeliet kanskje den mest kjente julefortellingen. I H.C Andersens Piken med svovelstikkene så ender jenta med å fryse i hjel. Enig i at det er for trist til å ha i NRKs julekalender. Men temaet at ikke alle barn har det bra er noe som går igjen i svært mange julefortellinger. Karl-Bertil Jonssons jul handler jo om en liten gutt som stjeler julegaver fra de rike for å kunne gi til de fattige. Husker da jeg var barn så hadde skolen alltid innsamling hvor elevene ble oppfordret til å donere ubrukte leker som kunne gis til fattige barna. For meg har i hvert fall julen alltid vært forbundet både med hygge, men også at vi må tenke på og hjelpe de som ikke har det så bra. Endret 2. november 2020 av SVK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #7 Del Skrevet 2. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er fint, og det blir alltids bra til slutt. Synes det blir mer meningsfylt når seriene faktisk har innhold og at ikke alt er idyll. Mange går gjennom sånne ting uansett og da føler man seg inkludert. Gleder meg til denne serien! Elska Snøfall! Anonymkode: da348...72e Men det må da gå an å lage/sende slike program utenom adventstiden. Vi tåler å se en julekalender med idyll og masse julestemning uten en trist undertone. Anonymkode: 08baf...e36 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #8 Del Skrevet 3. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det må da gå an å lage/sende slike program utenom adventstiden. Vi tåler å se en julekalender med idyll og masse julestemning uten en trist undertone. Anonymkode: 08baf...e36 Synes de fleste av disse er veldig meningsløse og forglemmelige. Snøfall var sykt koselig og morsom selv om den hadde en trist undertone. Anonymkode: da348...72e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heartland Skrevet 3. oktober 2020 #9 Del Skrevet 3. oktober 2020 Helt enig med TS. Det er mye trist i verden og det skal man ha fokus på, men akkurat i adventstiden synes jeg barna kan få kose seg i en «hyggelig eventyrverden» slik at julestemningen forbindes med noe godt og positivt. Jeg er jo av de som savner Blåfjell, Amalies Jul og Skomakergata da 🤗 Skjønner at Skomakergata blir for kjedelig for dagens barn, men at de sluttet med Blåfjell synes jeg er kjempesynd. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #10 Del Skrevet 3. oktober 2020 Jeg har The julekalender, jul i blåfjell og jul på månetoppen på DVD. Så som alle andre år, så blir de tre min julekalender i år også. Snøfall var søt den, men det er ikke en jeg kan se hvert år. Synes den ble litt treg og langdryg. Anonymkode: 0adee...6dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #11 Del Skrevet 4. oktober 2020 Syns det er kjempefint med ulike tema jeg. Kan skape gode samtaler med barna også. Uansett ikke vits i å dømme en julekalender man ikke har sett enda. Og heldigvis går det an å kjøpe tidligere julekalendere på DVD, og heller se på det om man ikke liker det som sendes på barne-TV. Anonymkode: 71f4e...ce6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #12 Del Skrevet 4. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syns det er kjempefint med ulike tema jeg. Kan skape gode samtaler med barna også. Uansett ikke vits i å dømme en julekalender man ikke har sett enda. Og heldigvis går det an å kjøpe tidligere julekalendere på DVD, og heller se på det om man ikke liker det som sendes på barne-TV. Anonymkode: 71f4e...ce6 I fjor lå hvertfall de fleste julekalenderne i NRK appen Anonymkode: da348...72e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå