AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #1 Skrevet 2. oktober 2020 Jeg skal bestille nipt KIT fra ultralydklinikken.dk er det noen som har gjort dette? Var det enkelt å gjennomføre? Hvor tok dere blodprøve? Hjemme eller hos lege? Anonymkode: 88b96...2a4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #2 Skrevet 2. oktober 2020 Har dessverre ikke erfaring, men på babyverden sitt forum er det mange som har fortalt om NIPT og hvordan det fungerte:) Anonymkode: 71f41...e58
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #3 Skrevet 3. oktober 2020 Jeg har ett liggende her nå. Skal ta testen på laben hos fastlegen mandag. Må ha tunga rett i munn, en del papirer i riktig rekkefølge som skal med i den pakken, men tror det skal gå helt fint! God forklaring, og de er ekstremt hjelpsomme og svarer på e-post nesten umiddelbart om du har noen spørsmål. Jeg var hos selve klinikken mitt forrige svangerskap. De er tvers igjennom superdyktige Anonymkode: 91d6c...d9e
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #4 Skrevet 3. oktober 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal bestille nipt KIT fra ultralydklinikken.dk er det noen som har gjort dette? Var det enkelt å gjennomføre? Hvor tok dere blodprøve? Hjemme eller hos lege? Anonymkode: 88b96...2a4 Ja, tok i juli. Enkelt å gjennomføre men var ikke enkelt å få noen til å ta blodprøven. Furst og legekontoret nektet av etiske grunner. Søs er sykepleier så hun tok blodprøven. Godt beskrevet brev følger med. Anonymkode: 42745...b54
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #5 Skrevet 3. oktober 2020 Jeg skulle bestille, men så at prisen ble over 6000kr og da ble det litt mye. Jeg var på klinikken for noen år siden og er veldig fornøyd med absolutt alt. Litt av grunnen til at jeg ikke bestiller kit nå er fordi man for det første betaler mye, men også fordi at det er så mange andre sykdommer barnet kan få. Dersom du skal være sikker på bare en brøkdel av det så må du ta utvidet panorama, ultralyd, du og far må ta gentest etc.. Om du og far er bærere av samme gen så kan det gi sykdom... Altså så er det bare en ørliten betryggende å betale mye for en test, men så mye annet kan skje.. Vi betalte 8000kr når vi var der sist og alt sto bra til med baby. Men man vet aldri hva som kan dukke opp.. Anonymkode: 871ca...be6
Stellia Skrevet 4. oktober 2020 #6 Skrevet 4. oktober 2020 (endret) Jeg bestilte Panorama-kitet gjennom Ultralydklinikken DK sist uke, og fikk ei venninne som er sykepleier til å ta blodprøven. Vært litt krøll med sending, ettersom klinikken ikke har merket pakken på en spesiell måte, og det er tross alt blodprøver som sendes. Vært mye i kontakt med DHL ang. dette, men nå er det endelig løst. Hadde jeg visst det på forhånd, hadde jeg informert klinikken om at de må endre rutinene. Endret 4. oktober 2020 av Stellia
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #7 Skrevet 4. oktober 2020 Jeg vurderte å bestille, men velger nå heller å ta turen til København i neste uke for å unngå problemene jeg har lest om på div nettforum. Kjenner ingen privat som kunne tatt blodprøven, og våger ikke spørre fastlegen da jeg vet det er straffbart for de å gjøre dette. Så da ble det enklest å bare reise til klinikken på en dagstur. Anonymkode: f3568...074
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #8 Skrevet 5. oktober 2020 Veldig enkelt. Null problem å få tatt prøven hos fastlegen min. Ringte legekontoret i forkant for å forsikre meg om at de ikke hadde problem med det. Så bestilte jeg kitet, og fikk det etter noen få dager. Bare å ta med pakken til legekontoret, så er det som en vanlig blodprøve (bare litt større rør som skal fylles), og så er det bare å klistre på et par-tre klistrelapper, pakke det hele sammen, og få det hentet av dhl på døren. Anonymkode: dc2f9...8d1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #9 Skrevet 5. oktober 2020 På 4.10.2020 den 11.06, AnonymBruker skrev: Jeg vurderte å bestille, men velger nå heller å ta turen til København i neste uke for å unngå problemene jeg har lest om på div nettforum. Kjenner ingen privat som kunne tatt blodprøven, og våger ikke spørre fastlegen da jeg vet det er straffbart for de å gjøre dette. Så da ble det enklest å bare reise til klinikken på en dagstur. Anonymkode: f3568...074 Det er ikke straffbart, nei... Hjelpes.. Ring nå bare og spør, de flest har null problemer med det. De har ikke lov til å sende prøven til laben, men å bare ta blodprøven, det kan de faktisk gjøre. Anonymkode: dc2f9...8d1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #10 Skrevet 5. oktober 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke straffbart, nei... Hjelpes.. Ring nå bare og spør, de flest har null problemer med det. De har ikke lov til å sende prøven til laben, men å bare ta blodprøven, det kan de faktisk gjøre. Anonymkode: dc2f9...8d1 Det er strafffbart inntil det er kommet retningslinjer på dette. Til og med dyrlegen var betenkt på om dette var lovlig. En venninne fikk imidlertid tatt blodprøven hos veterinær, men det var veldig hysj-hysj. Anonymkode: f3568...074
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #11 Skrevet 5. oktober 2020 https://www.tv2.no/a/10361443/ Anonymkode: f3568...074
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #12 Skrevet 5. oktober 2020 Jeg tok på legekontoret mitt i dag. Skader ikke å spørre. Anonymkode: 91d6c...d9e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå