AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #1 Skrevet 2. oktober 2020 Jeg aner ikke hvorfor eller hva jeg har gjort feil, for plutselig for ca 2 uker siden fikk jeg dét utbruddet i ansiktet og det roer seg ikke! Kinn og panne er verst, føler jeg ser ut som en hormonell 14-åring igjen. Har brukt gode produkter fra Paula's Choice + Hyaloronic Acid fra The Ordinary i et år som har fungert bra, og plutselig bare smalt det nå nettopp, uten at jeg har endret på noe! Har aldri vært på dette viset etter jeg startet med disse produktene. Er helt rådvill for jeg er så J@VLA lei av å ha slitt med huden min i 10 år nå (er 23 år gammel kvinne), endelig koster jeg på meg noe dyrt som faktisk fungerer og så BAM, nekter det å roe seg. Hva skal jeg gjøre, finnes det noen nødløsning? Bør jeg like gjerne bare bytte hele serien min til noe helt annet, Ole Henriksen f.eks hvis det er bra? Anonymkode: c4b30...dc2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #2 Skrevet 3. oktober 2020 Litt uklart, fikk du kviser etter du bytta produkter eller har du hatt kviser og det ble bedre med nye produkter men så være igjen? Hvilken aktive ingredienser/eksfoliering bruker du? Fuktighetskrem? Rens? Anonymkode: b1d42...64e
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #3 Skrevet 3. oktober 2020 Skjedde med meg og, skjønte ikke hvorfor da hverken hudpleieprodukter eller kostholdet var endret. Viste seg at jeg var gravid, kan det være en mulighet for deg? Anonymkode: 35ee7...3e1 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #4 Skrevet 3. oktober 2020 Har du brukt munnbind mye? Anonymkode: b1d42...64e 1
strawberry Skrevet 3. oktober 2020 #5 Skrevet 3. oktober 2020 Tenkt noe over kostholdet ditt? Noen endringer?
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #6 Skrevet 3. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Litt uklart, fikk du kviser etter du bytta produkter eller har du hatt kviser og det ble bedre med nye produkter men så være igjen? Hvilken aktive ingredienser/eksfoliering bruker du? Fuktighetskrem? Rens? Anonymkode: b1d42...64e Beklager uklarheten, men du forsto riktig med at huden bare helt plutselig ble verre nå etter å ha vært fin/OK i lang tid. Flere underliggende vonde kviser også, har ikke vært plaget med det siden før jeg startet med disse produktene Bruker Calm-serien fra P.C med rens og Mineral SPF om morgen, og rens om kvelden + 1% BHA leave-on eksfoliering og en rikere nattkrem. Ingen mulighet for at jeg kan være gravid. Har ikke brukt munnbind. Har heller ikke endret kostholdet mitt eller livsstil som kan påvirke huden. Anonymkode: c4b30...dc2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #7 Skrevet 3. oktober 2020 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Beklager uklarheten, men du forsto riktig med at huden bare helt plutselig ble verre nå etter å ha vært fin/OK i lang tid. Flere underliggende vonde kviser også, har ikke vært plaget med det siden før jeg startet med disse produktene Bruker Calm-serien fra P.C med rens og Mineral SPF om morgen, og rens om kvelden + 1% BHA leave-on eksfoliering og en rikere nattkrem. Ingen mulighet for at jeg kan være gravid. Har ikke brukt munnbind. Har heller ikke endret kostholdet mitt eller livsstil som kan påvirke huden. Anonymkode: c4b30...dc2 Kanskje du bruker for mange hudpleieprodukter/produkter som ikke fungerer godt sammen? Var jeg deg ville jeg gått til hudlege. Anonymkode: 90c05...6bf 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #8 Skrevet 3. oktober 2020 Det kan være hormonelle endringer som ikke har noe med produktene å gjøre og som ville kommet uansett. Anonymkode: b1d42...64e
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #9 Skrevet 4. oktober 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjedde med meg og, skjønte ikke hvorfor da hverken hudpleieprodukter eller kostholdet var endret. Viste seg at jeg var gravid, kan det være en mulighet for deg? Anonymkode: 35ee7...3e1 Samme her 😅 første tegnet mitt på graviditet, skjønte ingenting.. Anonymkode: 3f23f...c62
Roci Skrevet 4. oktober 2020 #10 Skrevet 4. oktober 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Beklager uklarheten, men du forsto riktig med at huden bare helt plutselig ble verre nå etter å ha vært fin/OK i lang tid. Flere underliggende vonde kviser også, har ikke vært plaget med det siden før jeg startet med disse produktene Bruker Calm-serien fra P.C med rens og Mineral SPF om morgen, og rens om kvelden + 1% BHA leave-on eksfoliering og en rikere nattkrem. Ingen mulighet for at jeg kan være gravid. Har ikke brukt munnbind. Har heller ikke endret kostholdet mitt eller livsstil som kan påvirke huden. Anonymkode: c4b30...dc2 Det hender at man kan begynne å reagere på et hudprodukt eller en kombinasjon av hudprodukter etter en stund. Hvor ofte bruker du BHA? Det er ikke anbefalt å eksfoliere oftere enn annenhver dag, så dersom du har brukt dette daglig, kan du ha fått en reaksjon pga det. Har du byttet shampo og/eller balsam? Siden du i utgangspunktet har sensitiv/reaktiv hud, kan jo det også være en mulig årsak.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #11 Skrevet 4. oktober 2020 1 time siden, Roci skrev: Det hender at man kan begynne å reagere på et hudprodukt eller en kombinasjon av hudprodukter etter en stund. Hvor ofte bruker du BHA? Det er ikke anbefalt å eksfoliere oftere enn annenhver dag, så dersom du har brukt dette daglig, kan du ha fått en reaksjon pga det. Har du byttet shampo og/eller balsam? Siden du i utgangspunktet har sensitiv/reaktiv hud, kan jo det også være en mulig årsak. Oi, det visste jeg ikke. Trodde man kun reagerer omtrent umiddelbart etter oppstart av noe og ikke et helt år etterpå, hvis det er tilfellet for meg da. Bruker BHA fast hver kveld, og det er som sagt bare 1% fordi den er beregnet til sensitiv hud. Mener hudterapeuten sa den skal brukes hver kveld, men skal prøve å trappe ned til annenhver. Takk! Har ikke byttet shampoo eller balsam nei. Anonymkode: c4b30...dc2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #12 Skrevet 4. oktober 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Kanskje du bruker for mange hudpleieprodukter/produkter som ikke fungerer godt sammen? Var jeg deg ville jeg gått til hudlege. Anonymkode: 90c05...6bf Av enkelte årsaker har jeg ikke mulighet til å oppsøke hudlege nå, men jeg fikk satt sammen produktene av en hudterapeut etter en grundig hudanalyse hos Skincity.no. Har kontaktet dem og de anbefalte meg et dyptvirkende serum som fokuserer på talg, porer og hudormer. Men det var svindyrt så jeg kan ikke ta meg råd til det nå.. Anonymkode: c4b30...dc2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #13 Skrevet 4. oktober 2020 Dette skjedde med meg i sommer. Ser ut som det har begynt å roe seg nå. Det jeg har gjort er å kutte ut alle produkter som bortsett fra rens og fuktighetskrem. Har også fått airol på resept av legen. Begynner å innføre noen av de gamle produktene igjen nå. Men et av gangen, da får jeg se om jeg reagerer på noen av dem. Anonymkode: 31788...ad9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå