AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #1 Skrevet 2. oktober 2020 Hvor skal jeg begynne? denne uken har vært helt surrealistisk. Det startet med at jeg fant bestemor liggende på gulvet hjemme i leiligheten sin da jeg skulle på besøk. Hun var helt fjern og jeg fikk ringt 113. Det ble sendt helikopter til sykehuset og jeg var med. Hun har fått hjerneslag. hun har bare meg og broren min. Han har vært borte på jobb hele uka. Så jeg har reist på sykehuset hver dag å besøkt henne.. det har tatt på å reise fram og tilbake hver dag, samtidig som å være på jobb. Jeg tok ut et par feriedager denne uka for å være med henne og for å klarne hodet. min kollega sier: du trenger ikke reise dit hver dag, det er vel andre som kan besøke henne.. og himlet med øynene. Jeg er ekstremt sliten nå og klarer ikke være mentalt tilstede kjenner jeg. Jeg vokste opp med min bestemor, og vi har et veldig nært forhold. Hun er bare 70 år. min kollega har ingen kontakt med hverken foreldre eller søsken og er litt «alene» i verden.. kun mann og barn. Mye drama i familien. så hun skjønner ikke at familie er en høy prioritet for andre. alle på jobb spør hvordan det får med bestemor og iser omtanke.. men hun har ikke spurt en eneste gang. Vi jobber tett sammen.. å finne sin egen bestemor på den måten og den dramatikken med luftambulanse, redsel, sjokk og kaos setter spor. ville bare få det litt ut Anonymkode: 5dc82...5be 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #2 Skrevet 2. oktober 2020 Ikke bry deg om kollegaen! Ikke alle har sosiale antenner på plass. Ta ut sykmelding i en uke, ro ned tankekjøret, slapp av, men også besøk bestemoren din! Anonymkode: 08c68...55d 6
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #3 Skrevet 2. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke bry deg om kollegaen! Ikke alle har sosiale antenner på plass. Ta ut sykmelding i en uke, ro ned tankekjøret, slapp av, men også besøk bestemoren din! Anonymkode: 08c68...55d Takk.. det er så sinnsykt tøft å oppleve dette. Klarer ikke konsentrere meg om jobben i det hele tatt, og bruker enorme krefter på jobb.. for så å klappe sammen og sove når jeg kommer hjem.. Anonymkode: 5dc82...5be
liljene Skrevet 3. oktober 2020 #4 Skrevet 3. oktober 2020 Jeg tror det bare må bli slik i en krise. Nå vil livet ditt dreie seg om bestemoren din og jobb, og så får resten av livet bare være. Helt greit å sove mye, siden kroppen din har fått sjokk og du har det tøft nå. 3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #5 Skrevet 3. oktober 2020 Det er kjempetøft når noe sånt skjer med en av de nærmeste. Ta vare på deg selv oppe i dette også! Anonymkode: 9793e...d95 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #6 Skrevet 3. oktober 2020 4 timer siden, liljene skrev: Jeg tror det bare må bli slik i en krise. Nå vil livet ditt dreie seg om bestemoren din og jobb, og så får resten av livet bare være. Helt greit å sove mye, siden kroppen din har fått sjokk og du har det tøft nå. Ja, det er helt surrealistisk. Føler meg så ukonsentrert på jobb, og føler jeg er en byrde for kollegaer.. føler jobben sliter meg helt ut. Samtidig er det viktig å opprettholde rutinene Anonymkode: 5dc82...5be
Hippogriff Skrevet 3. oktober 2020 #7 Skrevet 3. oktober 2020 Ta vare på deg selv, og tilgi deg selv for at du ikke greier levere på topp midt i en slik krisesituasjon. Kollegaen din har noen store mellommenneskelige mangler og det er ikke noe du får gjort med det. Ikke legg det på dine skuldre, hun kommer ikke til å forstå situasjonen din. 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #8 Skrevet 4. oktober 2020 10 timer siden, Hippogriff skrev: Ta vare på deg selv, og tilgi deg selv for at du ikke greier levere på topp midt i en slik krisesituasjon. Kollegaen din har noen store mellommenneskelige mangler og det er ikke noe du får gjort med det. Ikke legg det på dine skuldre, hun kommer ikke til å forstå situasjonen din. Det har du nok helt rett i. Mangler antenner så det synger. Hun smisker med alle på jobben som er verdt å smiske seg inn med, som ledere og sjef. Det er så åpentlyst at jeg blir flau. alle rundt meg både venner og familie støtter meg, så er det den ene dama som stikker. Som du sier, det bør ikke ligge på mine skuldre. Anonymkode: 5dc82...5be 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #9 Skrevet 4. oktober 2020 På 2.10.2020 den 23.55, AnonymBruker skrev: Ikke bry deg om kollegaen! Ikke alle har sosiale antenner på plass. Ta ut sykmelding i en uke, ro ned tankekjøret, slapp av, men også besøk bestemoren din! Anonymkode: 08c68...55d Ta ut sykemelding? Det å ha en syk bestemor kvalifiserer da vitterlig ikke til å bli sykemeldt. Anonymkode: 99a15...b09 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #10 Skrevet 4. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta ut sykemelding? Det å ha en syk bestemor kvalifiserer da vitterlig ikke til å bli sykemeldt. Anonymkode: 99a15...b09 Nei, men sorgreaksjon pga sykdom i nær familie som gjør at man ikke klarer utføre jobben sin, kan absolutt gi sykemelding 😉 Anonymkode: 9303c...df5 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #11 Skrevet 4. oktober 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ta ut sykemelding? Det å ha en syk bestemor kvalifiserer da vitterlig ikke til å bli sykemeldt. Anonymkode: 99a15...b09 Nei, et sykt familiemedlem som blir ivaretatt på sykehus kvalifiserer ikke til sykemelding, hvor en selv ikke trenger å ha omsorg for vedkommende. Men om sykdom i familien fører til at pårørende får en psykisk reaksjon som gjør at en ikke klarer å gå på jobb kvalifiseres det til sykemelding jo. det er helsetilstanden som kvalifiserer til sykmld, ikke grunnen til helsetilstanden Anonymkode: 5dc82...5be 1
sirenas Skrevet 4. oktober 2020 #12 Skrevet 4. oktober 2020 Har du flere feriedager til gode ville jeg ha tatt dem ut. Det er en belastende situasjon du står i og litt ferie kunne hjulpet deg med å fokusere på det viktigste nå, mormor! På min arbeidsplass ville jeg nok fått et par 3 dager velferdspermisjon med lønn i en slik situasjon. Kan du høre med leder om det kan være aktuelt? Kollegaen din mangler sosiale antenner og høres fullstendig blåst ut! God bedring til mormoren din 💞 1
PM75 Skrevet 6. oktober 2020 #13 Skrevet 6. oktober 2020 Søk velferdspermisjon og vær der for henne, samtidig som du sørger for at du selv får i deg næring og nok søvn. Og legg heller merke til de kollegaene som bryr seg om deg, enn den med knekte antenner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå