AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #1 Skrevet 2. oktober 2020 Tenk deg at du har en solid trestol uten pute som du sitter på, og slipper en kraftig brakfis uten å løfte på rumpa. Hvor langt kan lyden forplante seg? Da jeg bodde i underetasjen hos foreldrene mine, kunne min mor sitte på kjøkkenet oppe og gjøre det, og det ville dure i hele underetasjen slik at det ikke var noe tvil om hva som skjedde. Da var det etasjeskiller i tre uten noe lyddemping i mellom. Hva skjer hvis man gjør det samme i en boligblokk av betong? Vil naboene under og rundt kunne høre det? Anonymkode: a665a...b51
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #2 Skrevet 2. oktober 2020 Ja, man hører det godt. Anonymkode: 9b832...9ab
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #3 Skrevet 3. oktober 2020 Ha,ha, jeg har aldri hørt naboene mine prompe i alle fall (og jeg har bodd over 30 år i diverse flermannsboliger. Høyblokk, lavblokk og firemannsbolig) 😄 Anonymkode: 30042...df5 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #4 Skrevet 3. oktober 2020 Vet ikke hvordan det er med trestoler, men det som virkelig gir gjenlyd så det gjaller i veggene er når noen promper i et badekar av den emaljerte, frittstående typen. Anonymkode: 8e6b8...c80
Gjest Villfisker Skrevet 3. oktober 2020 #7 Skrevet 3. oktober 2020 Har aldri hørt naboene mine gjøre det, men mulig de har hørt meg. Går ikke og holder meg i mitt eget hjem.
T-Rex Skrevet 3. oktober 2020 #8 Skrevet 3. oktober 2020 Lavfrekvente lyder kan spre seg godt gjennom betong. Det er alt jeg har å si om saken. 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #9 Skrevet 3. oktober 2020 Jeg har aldri hørt noe fra noen av naboene rundt om i leiligheten, men har merket at lyden bærer godt på bad og toalett. Har fått med meg når noen prater, nyser, snyter seg osv. Men har aldri hørt dolyder, men vet ikke om det bare er tilfeldig 😅 Anonymkode: 55d28...641
Gjest Maxwell Skrevet 3. oktober 2020 #11 Skrevet 3. oktober 2020 På 2.10.2020 den 23.41, AnonymBruker skrev: Da jeg bodde i underetasjen hos foreldrene mine, kunne min mor sitte på kjøkkenet oppe og gjøre det, og det ville dure i hele underetasjen slik at det ikke var noe tvil om hva som skjedde. Da var det etasjeskiller i tre uten noe lyddemping i mellom. Anonymkode: a665a...b51 Ingenting er som de glade ungdomsminner 😂😂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå