magnhild Skrevet 20. september 2002 #1 Skrevet 20. september 2002 Heisann! Jeg lurte på om noen har arrangert helgebryllup og hvordan de gikk fram med tanke på sted, gjester, betaling av overnatting, mat antall gjester. Vet noen om fine steder å kunne arrangere noe sånt på strekningen mellom Bergen og Oslo? Har noen gjort dette før? Hvor mye betalte dere? Jeg har mange spørsmål, men få som kan svare meg. Kan noen der ute hjelpe?? Tusen takk! magnhild
Gjest Anonymous Skrevet 20. september 2002 #2 Skrevet 20. september 2002 Da vi arrangerte vårt bryllup, hadde vi et lite opplegg for gjestene kvelden før bryllupet, og dagen etter bryllupet arrangerte vi felles frokost for de som ønsket det. Da vi sendte ut innbydelsene, sa vi at de som ønsket overnatting på et pensjonat i nærheten, kunne gi beskjed til oss, og de som ønsket privat innkvartering, kunne gi beskjed om det (vi laget "avkrysning" på invitasjonene). Da vi hadde fått oversikt over hvem som ønsket hva, ga vi beskjed til pensjonatet om antall gjester som skulle overnatte der, og så fordelte vi de som ønsket privat overnatting rundt om hos venner og kjente. Den private overnattingsdelen gikk veldig greit -vi prioriterte å plassere nær slekt etc. rundt om privat, og alle var kjempefornøyde! Resten av overnattingen gikk ikke like greit, og jeg hadde nok gjort det annerledes om jeg skulle gjort det i dag. Flere av gjestene var ikke fornøyd med standarden selv om de var forespeilet at det ville bli enkel standard, og klagde litt på det. I dag tenker jeg at det hadde vært veldig mye enklere å sette oppen liste over overnattingssteder i nærheten av festlokalet, og så be gjestene selv ringe og bestille. Et vennepar av oss gjorde det slik nå nylig, og det var jo helt problemfritt. Tross alt er det jo ikke for mye forlangt at gjestene selv ordner den biten...
Montezuma Skrevet 21. september 2002 #3 Skrevet 21. september 2002 Et bryllup på jobben min hadde mange utenlandske gjester, og arrangementet varte således i flere dager. Torsdag - Uformell, kort sammenkomst i hotellets hage med enkel mat. Mange måtte hvile etter lang reise/jet lag. Fredag - "Bli kjent"-grillparty hos brudens foreldre. Lørdag - Gjestene var blitt anbefalt gallerier, sightseeing og andre severdigheter i området , som de besøkte på formiddagen. Bryllup på ettermiddag/kveld (vielse i hotellets hage). Søndag - Utsjekk/hjemreise/noen dro til brudens foreldre/noen skulle ha mer ferie rundt i Norge. Alle som bodde på hotellet spiste jo frokost sammen. Betaling for overnatting: A) Brudeparet betaler alt B) Gjesten betaler selv C) Brudeparet betaler en viss sum som passer dem, resten betaler hver enkelt. Husk å be hotellet om rabatt ved gruppebestilling. Til vårt bryllup ordnet jeg en veldig lav pris for rom på jobben min, som gjestene fikk opplyst i innbydelsen. Når de svarte fikk jeg vite om de skulle ha overnatting. Jeg la inn reservasjonen på jobben i gjestens navn, men de gjorde opp selv.
viwi Skrevet 22. september 2002 #4 Skrevet 22. september 2002 Vi gjorde følgende: Skrev i innbydelsen( på baksiden) programmet for helgen Fredag : grillfest slik at de fleste kunne bli kjent Lørdags morgen : - frokost for de som ønsket det der vi skulle ha bryllupsfesten ( et annet rom enn middagssalen) Søndagsmorgen: frokost og ryddedugnad med påfølgende middag. ( fordi det ble så mye mat..) Vi var så heldig at vi fikk låne private hus og forsvarets messe til å plassere overnattingsgjester. Noen hadde også campingvogn- disse plasserte vi ved skolen slik at de kunne gå der og dusje. På denne måten fikk ikke folk ekstrautgifter med overnatting. Nå skal det jo sies at vi giftet oss på landsbygda hvor de alle kjenner alle og stiller veldig opp for andre....
Gjest Solskinn Skrevet 23. september 2002 #5 Skrevet 23. september 2002 Hei! Vi skal gjöre som så: (gifter oss til vinteren, så jeg vet jo selvsagt ikke hvordan det går enda! ) Vi har leid overnatting til alle gjestene på stedet. Fordi vi gifter oss langt fra allfarsvei er eneste muligheten å sove over, og vi betaler. Vi har valgt å gjöre det enkelt, mangemannsrom og alle tar med sengetöy, for at vi skal ha råd. Fredag er det mat og sosialt samvär for de som kommer da. Söndag er det felles frokost. Vi sender med ett ekstra ark med alle praktiske opplysninger med invitasjonen. Lykke til!
August Skrevet 23. september 2002 #6 Skrevet 23. september 2002 Vi er en vennegjeng som planlegger sommerferien 2003, og har kommet over dette. Synd jeg ikke så dette før bryllupet, for det kunne faktisk vært et alternativ. Ihvertfall hvis gjestene betalte for overnattingen selv. http://www.dansommer.dk/servlet/Navigation...uta=1&frame=set Vi har reservert hus nr D2270 for ei uke i august. Men det finnes også andre fine hus.
Gjest tinemelk Skrevet 24. september 2002 #7 Skrevet 24. september 2002 Vi skal gifte oss på Geilo i november, fordi at jeg er fra Bergen og min tilkomne fra Oslo. Har leid en stor, flott hytte som alle gjestene (53) skal bo i, samt at vi skal holde festen der. Hytten heter Blomset, er 800 m2, inneholder svømmebasseng og annen luksus, noe som medfører at gjestene må batale for oppholdet selv. Ellers hadde dette blitt alt for dyrt å gjennomføre, i og med at vi skal servere middag både fredag og lørdag, samt to frokoster. Lykke til !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå