AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #1 Skrevet 2. oktober 2020 Jeg er så frustrert og føler meg så fryktelig dum. Hadde en spanskprøve Idag, og jeg har gjort noen idiotiske feil på ting jeg egentlig kan. Jeg har bare fått 6’ere i spansk og nå er jeg 99% sikker på at det er første gang jeg ikke får 6’er. Jeg er så lei meg. Jeg forstår ikke hvordan jeg kan være så dum. Fokuset er verbbøying, og hva gjør jeg feil på? Ca 6 verb som er bøyd i feil person... jeg er så skuffa over meg selv, skjønner ikke hvordan jeg gjorde det. Kommer til å skuffe min spansklæreren som alltid har gitt meg kun 6’ere. En som har sagt jeg har talent, og nå dette. 5+,5 er krise. Dette ødelegger ferien min klarer ikke å tenke på noe annet. Hva skal jeg gjøre :( er så lei meg Anonymkode: 9204a...3fa
Snurrepurre Skrevet 2. oktober 2020 #2 Skrevet 2. oktober 2020 Du kan fremdeles få 6 i standpunkt til tross for 5 på en prøve. Ta kontakt med faglæreren din og forklar hva du har gjort feil. 🙂 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #3 Skrevet 2. oktober 2020 Herregud chill... Anonymkode: d5770...7a7 23
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #4 Skrevet 2. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Herregud chill... Anonymkode: d5770...7a7 Det er faktisk veldig viktig for meg.. så det er ikke lett å si chill Anonymkode: 9204a...3fa
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #5 Skrevet 2. oktober 2020 Vi har alle gode og dårlige dager, og vi kan ikke alltid prestere like bra. Husker en gang jeg hadde prøve. Jeg visste egentlig svaret, men hadde glemt det. Våknet opp tre dager senere, og var kjempe irritert. Husket det faktisk da jeg våknet 😛 Men må du ha 6 for å komme inn på et studie du vil? En prøve er ikke nok til å dra ned snittet ditt. Ikke la dette ødelegge ferien din. Du får ikke gjort noe med resultatet nå som prøven er levert. Prøv å samle krefter til å gjøre det bedre neste gang i stedet Anonymkode: ee289...bcb 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #6 Skrevet 2. oktober 2020 Dette må være årets første spanskprøve. Den teller svært lite på standpunkt, så glem hele prøven. Verbbøyning får du mulighet til å vise at du kan på alle prøver/tekster framover, og standpunkt skal vise sluttkompetansen din. Anonymkode: 559ff...0e3 8
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #7 Skrevet 2. oktober 2020 En dårlig dag og én prøve med 5 i karakter er ingen katastrofe. Det er ikke den ene prøven som avgjøre endelig karakter. Livet består av viktigere ting enn karakter på en spanskprøve. Du ser det ikke nå, men til slutt kommer du til å se det du også. Hilsen flink pike Anonymkode: 8b192...b3e 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #8 Skrevet 2. oktober 2020 Du burde passe deg for dette snill pike syndromet om du går til grunde av å få 5+ Anonymkode: 34db9...1a6 15
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #9 Skrevet 2. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har alle gode og dårlige dager, og vi kan ikke alltid prestere like bra. Husker en gang jeg hadde prøve. Jeg visste egentlig svaret, men hadde glemt det. Våknet opp tre dager senere, og var kjempe irritert. Husket det faktisk da jeg våknet 😛 Men må du ha 6 for å komme inn på et studie du vil? En prøve er ikke nok til å dra ned snittet ditt. Ikke la dette ødelegge ferien din. Du får ikke gjort noe med resultatet nå som prøven er levert. Prøv å samle krefter til å gjøre det bedre neste gang i stedet Anonymkode: ee289...bcb Jeg trenger ikke 6 for å komme inn på studie, aner ikke hva jeg vil studere Hehe. Men jeg er veldig opptatt av gode karakterer så det er veldig trist føler jeg :( For bare jobbe enda hardere ts Anonymkode: 9204a...3fa
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #10 Skrevet 2. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er så frustrert og føler meg så fryktelig dum. Hadde en spanskprøve Idag, og jeg har gjort noen idiotiske feil på ting jeg egentlig kan. Jeg har bare fått 6’ere i spansk og nå er jeg 99% sikker på at det er første gang jeg ikke får 6’er. Jeg er så lei meg. Jeg forstår ikke hvordan jeg kan være så dum. Fokuset er verbbøying, og hva gjør jeg feil på? Ca 6 verb som er bøyd i feil person... jeg er så skuffa over meg selv, skjønner ikke hvordan jeg gjorde det. Kommer til å skuffe min spansklæreren som alltid har gitt meg kun 6’ere. En som har sagt jeg har talent, og nå dette. 5+,5 er krise. Dette ødelegger ferien min klarer ikke å tenke på noe annet. Hva skal jeg gjøre er så lei meg Anonymkode: 9204a...3fa Om det er din største bekymring her i livet har du min dypeste sympati... Anonymkode: e1418...f8f 10
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #11 Skrevet 2. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du burde passe deg for dette snill pike syndromet om du går til grunde av å få 5+ Anonymkode: 34db9...1a6 Jeg tror jeg har det, dessverre :( ts Anonymkode: 9204a...3fa
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #12 Skrevet 2. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette må være årets første spanskprøve. Den teller svært lite på standpunkt, så glem hele prøven. Verbbøyning får du mulighet til å vise at du kan på alle prøver/tekster framover, og standpunkt skal vise sluttkompetansen din. Anonymkode: 559ff...0e3 Takk :) det får meg til å føle meg litt bedre 😊 ts Anonymkode: 9204a...3fa 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #13 Skrevet 2. oktober 2020 Det er ikke min største bekymring men jeg har et enormt press fra familie om å være 6’er elev. Alle venner forventer 6’er og lærere også. 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om det er din største bekymring her i livet har du min dypeste sympati... Anonymkode: e1418...f8f Ts Anonymkode: 9204a...3fa
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #14 Skrevet 2. oktober 2020 13 minutter siden, Snurrepurre skrev: Du kan fremdeles få 6 i standpunkt til tross for 5 på en prøve. Ta kontakt med faglæreren din og forklar hva du har gjort feil. 🙂 Det skal jeg 😉 takk ts Anonymkode: 9204a...3fa 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #15 Skrevet 2. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg trenger ikke 6 for å komme inn på studie, aner ikke hva jeg vil studere Hehe. Men jeg er veldig opptatt av gode karakterer så det er veldig trist føler jeg For bare jobbe enda hardere ts Anonymkode: 9204a...3fa Da syns jeg du skal være litt snillere med deg selv. Læreren advarte meg. Hun ville heller at jeg skulle ha normale karakterer, enn å sikte mot toppen, og være utslitt. Jeg hadde bare 5 og 6 i de fagene jeg hadde, med unntak av en 4. Fortsatte å presse like hardt senere. Er trygdet i dag. Bare nevner det. Anonymkode: ee289...bcb 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #16 Skrevet 2. oktober 2020 Ja, er skikkelig synd på deg😒 Anonymkode: f2b46...fd8 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #17 Skrevet 2. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, er skikkelig synd på deg😒 Anonymkode: f2b46...fd8 Skulle gått an å gi minuspoeng. Du trenger ikke være frekk mot ts. Anonymkode: ee289...bcb 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #18 Skrevet 2. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, er skikkelig synd på deg😒 Anonymkode: f2b46...fd8 Beklager. Jeg vet mange har det mye, mye verre enn meg. Men tro meg det er vanskelig å leve i et konstant press hvor kun det beste er godt nok. Jeg har blitt skjelt ut for å komme hjem med en 5’er før så.. ja.. ts Anonymkode: 9204a...3fa
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #19 Skrevet 2. oktober 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da syns jeg du skal være litt snillere med deg selv. Læreren advarte meg. Hun ville heller at jeg skulle ha normale karakterer, enn å sikte mot toppen, og være utslitt. Jeg hadde bare 5 og 6 i de fagene jeg hadde, med unntak av en 4. Fortsatte å presse like hardt senere. Er trygdet i dag. Bare nevner det. Anonymkode: ee289...bcb Takk det er vanskelig å være ‘’snill’’ med meg selv, jeg ønsker å være best. Vet det høres teit ut men ja. Alle forventer det beste for meg så har lyst til å leve opp til disse forventningene. Jeg har alltid valgt skole fremfor alt. Men nå har jeg en jobb i tillegg hvor det kreves mye av meg. Ønsker å fortsette med jobben men nå prioriterer jeg kun skole og jobb, aldri venner 😕 vet ikke om jeg vil være glad senere i livet når jeg konstant presser meg selv til å være best.. ts Anonymkode: 9204a...3fa
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #20 Skrevet 2. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Beklager. Jeg vet mange har det mye, mye verre enn meg. Men tro meg det er vanskelig å leve i et konstant press hvor kun det beste er godt nok. Jeg har blitt skjelt ut for å komme hjem med en 5’er før så.. ja.. ts Anonymkode: 9204a...3fa 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk det er vanskelig å være ‘’snill’’ med meg selv, jeg ønsker å være best. Vet det høres teit ut men ja. Alle forventer det beste for meg så har lyst til å leve opp til disse forventningene. Jeg har alltid valgt skole fremfor alt. Men nå har jeg en jobb i tillegg hvor det kreves mye av meg. Ønsker å fortsette med jobben men nå prioriterer jeg kun skole og jobb, aldri venner 😕 vet ikke om jeg vil være glad senere i livet når jeg konstant presser meg selv til å være best.. ts Anonymkode: 9204a...3fa Da skjønner jeg at det kan være vanskelig å komme hjem med resultatet. Men å få toppkarakter hver eneste gang, er urealistisk for de aller fleste. Klart det er bra for deg å få en jobb. Arbeidsgivere ser først og fremst på fravær, om du har noe erfaringer, og om du er til å stole på. De tar heller en med 4 i snitt og null fravær, enn en med 6 i snitt og masse fravær. Arbeidserfaringen din er også positivt. Det er ikke bra at du ikke har igjen noe fritid, men det er heller ikke så uvanlig i dag faktisk. Det er mange studenter som sier at de ikke har tid til venner lenger, og sånn skulle det ikke ha vært. Håper du klarer å finne en ballanse på det Anonymkode: ee289...bcb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå