AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #1 Skrevet 2. oktober 2020 Jeg hadde en veldig rask og tøff fødsel. Endte opp med flere rifter og har sydd en del. Har vært ømt hele veien, men nå i ettermiddag/kveld er det blitt verre. Føles mer ømt og stramt ut. Som om stingene er sydd for fast om dere skjønner. Er det normalt at det blir vondere flere dager etter fødsel? Kjenner det best når jeg reiser meg, går og sitter på rompa.. og ved toalettbesøk! Tar paracet og ibux x 4 daglig. Bør noen se på det eller er det vanlig når riftene heles? Anonymkode: c3d11...881
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #2 Skrevet 2. oktober 2020 Syns også det var grusomt vondt etter noen dager. Man kan bli ganske tørr i skjeden og slimhinnene pga hormoner, og det gjorde det i mitt tilfelle verre. Så er nok normalt at det kan være en del ubehag, men om du får feber eller det blir uutholdelig ville jeg tatt kontakt med lege ☺️ Anonymkode: d8db1...c2a
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #3 Skrevet 2. oktober 2020 Tenker at det er fordi det nå begynner å gro sammen. Men du kan jo be om å bli sjekket på sykehuset/hos lege for sikkerhets skyld. Anonymkode: c6704...060
Noldus Skrevet 2. oktober 2020 #4 Skrevet 2. oktober 2020 Jeg ville fått det sjekket, heller en gang for mye enn en gang for lite i slike tilfeller. Har hørt flere stygge historier fra venninner om betennelser i sting som hos noen har gitt varige problemer desverre. sydde selv mye med ett av barna, men kan ikke huske at det plutselig ble verre. Har du kanskje vært mer aktiv enn du burde? Det er vanskelig å la være om en føler seg sånn noen lunde i form etter min erfaring
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #5 Skrevet 2. oktober 2020 Jeg tok paracett (og ibux? Husker ikke, men til vanlig må jeg blande de for å få effekt, men husker virkelig ikke om jeg gjorde det den gang da.) i flere uker etter fødsel pga smerter, akkurat som du beskriver se: som om noe var sydd for stramt. Tror det gikk ca 8 uker før jeg ikke hadde vondt lengre, men 3-4 mnd ++ før det ikke svei ved skjeden ved samleie eller hard mage etc. Viste seg at jeg hadde en rift rett innenfor som ikke hadde grodd skikkelig. Jeg mistenker enda at stingene utenfor skjeden var sydd for stramt, for det er ikke normalt å ha så vondt så lenge, og den som påstår det kan få ta seg en bolle. Kvinnehelse er så nedprioritert at jeg blir forpissed. Anonymkode: 4afbf...d73 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #6 Skrevet 2. oktober 2020 Fikk du bare paracet og Ibux på sykehuset også? Eller kan det være endring i dosering som gjør at du har mer smerter nå? Jeg fikk naproksen i tillegg på sykehuset etter klipp, nok til at jeg ikke hadde vondt. Da jeg kom hjem og bare skulle ta Ibux/paracet kom smertene for fullt, selv om jeg tok høyeste dose. Måtte begynne på naproksen igjen, dog lavere dosering pga amming. Hadde ganske vondt i litt over 2 ukers tid. Anonymkode: fa8ca...7a6
HopelessFear Skrevet 3. oktober 2020 #7 Skrevet 3. oktober 2020 At det plutselig blir vondere er en sterk indikasjon på at det er infeksjon på gang. Ta det opp med lege.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå