Gå til innhold

Noen som har vært hjemmeværende med barnet deres til den ble 5-6 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler ikke barnehage er tryggt sted. Da jeg selv har jobbet i mange ulike og ser hvor dårlig de blir behandlet bak foreldrenes rygg.  Har jobbet som vikar i mange ulike barnehager 

vil dermed være hjemmeværende og ta fri fra jobb 5 år ca. Til barnet er «selvstendig» og kan snakke for seg selv.  

norn som har gjort det samme?

Anonymkode: 7c491...3e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du mange venner med barn? Å sosialisere seg med jevnaldrende er viktig for små barn. Korte dager i bhg er fint, men ikke bhg i det hele tatt? Ville heller jobbet for å finne en god en. 

Anonymkode: e67c8...18b

• Liker 24
Skrevet

Det høres ikke sunt ut. Selv er jeg ikke i jobb, og hadde hatt mulighet til å ha småen hjemme, men han skal selvfølgelig i barnehage. 

Anonymkode: 607e2...8bf

• Liker 14
Skrevet

Jeg var hjemme med guttungen til han var nesten 3 år, da kunne han fint gi beskjed om det var noe han ikke likte når han begynte i barnehagen. Det er jo vanskelig å finne noen å være med når alle barna er i barnehagen og skaper relasjoner. Så å holde barnet hjemme til det nesten er i skolealder ville jeg aldri ha gjort, ikke slik ting er nå.

• Liker 14
Skrevet

Vi planla det, at ungen aldri skulle gå i barnehage.. Men så bor jo et sted hvor ingen andre barn har fri og er i nærheten. Byen er også kjedelig med ekstremt lite aktiviteter for barn, så må alltid kjøre 45 minutter for å sosialisere og finne på ting.. Da hun var 2,5 søkte vi henne inn, for hun kunne prate. Korte dager og hun har fått mange venner 😊 

Jeg er likevel veldig obs på hvordan hun har det, og hadde tatt henne ut uten å nøle ved tegn til misnøye.. 

Anonymkode: 42d04...466

• Liker 3
Skrevet

Hvordan ble barna behandlet dårlig i barnehagen?

Lurer, da jeg selv har barn i barnehage

• Liker 1
Skrevet

Min venninne hadde eldste barnet sitt hjemme til det var 5 år (bursdag om sommeren). Barnet slet veldig med å bli inkludert av de andre barna. De andre barna hadde allerede funnet sin/sine venner. Det var liksom ikke plass til en til. Barnet til venninna mi slet også med å skilles fra mor. Det ble jobbet med begge disse tingene i barnehagen. Så gikk barnehageåret og de begynte på skolen. Og det ble ikke noe bedre med å finne sin plass i gjengen. (kun to skoler i kommunen). Ikke før 4. klasse ble det bedre. Venninnen min valgte ikke å ha nestemann hjemme til det barnet var 5 år. Dette barnet begynte da det var 3.

Anonymkode: 42daa...41d

• Liker 8
Skrevet

Nei. Men gikk selv aldri i barnehage men burde gjort det! Barnehagen er så mye mere enn barnepass. 

Anonymkode: 2f2ad...a43

• Liker 13
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres ikke sunt ut. Selv er jeg ikke i jobb, og hadde hatt mulighet til å ha småen hjemme, men han skal selvfølgelig i barnehage. 

Hva gjør du hjemme når han er i bhg? Når henter og leverer du?

Anonymkode: f3936...ce4

Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler ikke barnehage er tryggt sted. Da jeg selv har jobbet i mange ulike og ser hvor dårlig de blir behandlet bak foreldrenes rygg.  Har jobbet som vikar i mange ulike barnehager 

vil dermed være hjemmeværende og ta fri fra jobb 5 år ca. Til barnet er «selvstendig» og kan snakke for seg selv.  

Hvordan blir barna behandlet? Og hvorfor er ikke barna trygge?

Anonymkode: 6040b...5fc

• Liker 5
Skrevet

Det er sikkert noen gode grunner for å ha barn hjemme til skolealder, men frykt er ikke en av de. 
Barn trenger sosialisering med andre barn. Hvis du ikke har god tilgang på barn i nærheten, ville jeg hatt barnet i bhg. Finn en bra en da. Jeg har bare gode erfaringer med bhg, og har jobbet i 15 år i tilsammen 8 bhg. 

• Liker 11
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør du hjemme når han er i bhg? Når henter og leverer du?

Anonymkode: f3936...ce4

Han er bare 7 måneder, så har ikke startet i barnehage. Kommer nok ikke til å bli hele dager. 

Skrevet

Haha, skremmende tråd. Her på øya er det 2 av 18 barnehager som skiller seg ut med misfornøyde foreldre og det er på grunn av personalmangel, og ikke på grunn av mistrivsel for barna eller mistanke om utriveligheter "bak foreldrenes rygg". Den ene er privat og den andre er kommunal. Jeg jobber selv som vikar i barnehager og har enda til gode å se barn bli dårlig behandlet av de ansatte. Jeg ser dog foreldre som tror de vet best, uansett hva, og som forelder selv blir jeg pinlig berørt over min tidligere holdning til barnehageansatte. 

Anonymkode: 11ea1...d37

• Liker 11
Skrevet

Jeg har vært i maaaange barnehager Opp igjennom de siste årene i forbindelse med jobb. Noen er gode, andre er ikke det. Men dette gjelder mer på systemnivå. Har til gode å se enkeltbarn bli behandlet dårlig av ansatte i barnehagen.

Anonymkode: fa026...8a8

• Liker 4
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke barnet ditt snakke før det er 5 år? 

Anonymkode: efab6...984

• Liker 9
Skrevet

Eldste begynnte med 4, men hovedsaklig fordi vi reiste mye rundt før det. 

Anonymkode: 3dec9...589

Skrevet

Som lærer på barneskolen ser jeg store forskjeller på de barna som har gått i barnehage og de som ikke har det. Mange av barna som har vært hjemme frem til skolestart sliter sosialt, henger etter språklig og vet ikke hvordan de skal oppføre seg i en gruppe. Jeg er veldig for å utsette barnehagestart og være så mye sammen med barna sine som mulig, men barnehagen er en viktig læringsarena. 

Anonymkode: e6ad4...187

• Liker 12
Skrevet

Min mor var hjemme til året før jeg begynte på skolen. Det var IKKE bra for meg og min sosialisering med andre barn. Jeg følte meg utenfor hele det ene barnehageåret jeg gikk, og mesteparten av første klasse. Alle hadde alt formet nettverk og vennskap, og knekt sosiale koder som jeg lærte meg alt for sent. Har snakket mye med mamma om dette senere, at hun mente det godt, men at det ble så feil. 

Anonymkode: 5850a...ccd

• Liker 5
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som lærer på barneskolen ser jeg store forskjeller på de barna som har gått i barnehage og de som ikke har det. Mange av barna som har vært hjemme frem til skolestart sliter sosialt, henger etter språklig og vet ikke hvordan de skal oppføre seg i en gruppe. Jeg er veldig for å utsette barnehagestart og være så mye sammen med barna sine som mulig, men barnehagen er en viktig læringsarena. 

Anonymkode: e6ad4...187

Du sier noe. Vet om mange barn som har gått i barnehagen, men levd veldig isolert i hjemmet. Har ikke gått så bra med de heller.. 

Anonymkode: 42d04...466

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker barn har godt av å være hjemme til de er 2-3 år. Etter det så hadde det vært perfekt med 60-70% plass, samt korte dager. Da får de sosialisert seg i barnehagen, men samtidig slipper de lange dager.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...