Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har flyttet en ny dame ved siden av. Har sett bilder av henne og merker at jeg er veldig interessert i å bli kjent med henne. :) 

Ville det vært rart/unaturlig å banke på døra hennes, presentere meg og ønske henne velkommen til nabolaget? Eller bør jeg vente og se om jeg møter henne tilfeldigvis utenfor og slå av en prat med henne på den måten? :)

Anonymkode: 0be1e...071

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, gå og bank på og ønsk henne velkommen. Det er kjempehyggelig. Gjør det alltid selv, og når jeg har flyttet har det alltid kommet folk for å hils på meg. Kan kanskje også bruke anledningen til å informere kort om viktige ting i huset som f.eks. når søpla tømmes eller når det er trappevask.

Anonymkode: 975e2...9a6

• Liker 3
Skrevet

Møt henne normalt du, utenfor. Ikke alle som synes det er kjempekoselig med en fremmed kar på døra uansett grunn. Møter du henne utenfor er det mye mer naturlig å si hei og slå av en prat :)

Anonymkode: 38368...27a

• Liker 22
Skrevet

Hvor har du sett bilder av henne?

Anonymkode: 4b4d0...f01

• Liker 5
Skrevet

Vent til du treffer på henne naturlig. Jeg har nettopp flyttet inn i ny leilighet selv, og hadde ikke satt særlig stor pris på at fremmede dukker opp på døren uinvitert. 

Anonymkode: 1161a...52c

• Liker 12
Skrevet

Om du kommer på døra så risikerer du å få besøksforbud mot deg, mange som syns det er ufordragelig oppførsel.

Anonymkode: b2cd8...1b7

• Liker 3
Skrevet

Det er trivelig å hilse på nye naboer, men ikke på døra. 

Anonymkode: 64623...5c9

• Liker 7
Skrevet

Nei takk. Jeg er en privat person og ængster når noen ringer på. Ikke gjør det!

Men når du møter henne naturlig og tilfeldig. Ikke bli stalkerish

Anonymkode: 8836a...80c

• Liker 3
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, gå og bank på og ønsk henne velkommen. Det er kjempehyggelig. Gjør det alltid selv, og når jeg har flyttet har det alltid kommet folk for å hils på meg. Kan kanskje også bruke anledningen til å informere kort om viktige ting i huset som f.eks. når søpla tømmes eller når det er trappevask.

Anonymkode: 975e2...9a6

Nei, man gjør ikke dette. Det du skriver er svært uvanlig.

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Har flyttet en ny dame ved siden av. Har sett bilder av henne og merker at jeg er veldig interessert i å bli kjent med henne. :) 

Ville det vært rart/unaturlig å banke på døra hennes, presentere meg og ønske henne velkommen til nabolaget? Eller bør jeg vente og se om jeg møter henne tilfeldigvis utenfor og slå av en prat med henne på den måten? :)

Anonymkode: 0be1e...071

Det bør du ikke gjøre, når man ringer på så presser man seg på et annet menneske. Som igjen kan ødelegge forholdet til en nabo for alltid.

Du har sett bilder av henne? Hørtes veldig tvilsomt ut, en nabo som prøver seg er helt uakseptabelt.

Anonymkode: 664cc...982

• Liker 4
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er trivelig å hilse på nye naboer, men ikke på døra

Anonymkode: 64623...5c9

Nettopp!

• Liker 6
Skrevet

"Jeg har sett bilder og er interessert i å bli kjent med henne" - allerede der kjenner jeg at jeg blir litt skeptisk (og jeg lurer også på hvor/i hvilken forbindelse du har sett bilder av henne?). Det å ubedt oppsøke ukjente i deres eget hjem fordi du har et kontaktønske er i beste fall påtrengende og kan ødelegge alle muligheter for å faktisk bli kjent på en normal måte (og potensielt også hennes glede over nytt hjem og nytt nabolag). La det skje naturlig og hverdagslig.

• Liker 9
Skrevet

Dørbanking og oppsøkende aktivitet er innpåslitent og du hadde aldri blitt kjent med meg med den fremgangsmåten. 

Anonymkode: cd9d0...784

• Liker 7
Skrevet

Jeg hadde satt pris på om folk banket på døra når jeg flyttet inn. Det synes jeg er hyggelig.

Anonymkode: 1d59d...21f

• Liker 4
Skrevet

Du har slått henne opp og ønsker bli kjent med henne basert på bilder fordi du tenker det kan bli noe romantisk? Det var veldig mye veldig raskt. Jeg tenker kanskje sosiale antenner ikke er din sterke side? Å forsøke være hyggelig med en tilfeldig dame som du syntes er pen vil ofte ikke fungere. Du ser på henne som en pen kvinne, men hun er et individ under utseende, som har sine egne interesser, preferanser og meninger. Du kan ikke smile og slå av en prat og tenke det er nok til at hun vil bli interessert i deg. Hun har sin hverdag og sine greier, er ikke sikkert hun har tid eller interesse for deg. 

Anonymkode: 4c8d3...cac

• Liker 3
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Hils om du møter henne tilfeldig, ikke dukk opp på døra. 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde satt pris på om folk banket på døra når jeg flyttet inn. Det synes jeg er hyggelig.

Anonymkode: 1d59d...21f

Selv om det var en mann som hadde sett bilder av deg, som var mest interessert i å knulle deg?

Skrevet

Jeg åpner aldri døren med mindre det er noen jeg kjenner eller postmannen. Kjenner faktisk ingen som tør å åpne døren for fremmede, og jeg hadde ikke turt å å åpne døren om det stod en ukjent mann på andre siden, for å si det sånn. Si heller hei hvis dere møtes naturlig i nabolaget. Det er det aller tryggeste. 

Skrevet

Om du syns det er naturlig å da samtidig informere henne om at du har sett bilder av henne, og det er derfor du ringer på, så ring på. Er det noe du (forhåpentligvis) da ikke vil fortelle henne, så lar du vær å ringe på. 

sats på å møte henne naturlig du, om du ikke forsto hva jeg mente med det første jeg skrev.

Anonymkode: ce811...de3

Skrevet
5 minutter siden, Oktobr skrev:

Jeg åpner aldri døren med mindre det er noen jeg kjenner eller postmannen. Kjenner faktisk ingen som tør å åpne døren for fremmede, og jeg hadde ikke turt å å åpne døren om det stod en ukjent mann på andre siden, for å si det sånn. Si heller hei hvis dere møtes naturlig i nabolaget. Det er det aller tryggeste. 

Oi, det har jeg aldri opplevd. Uavhengig av om jeg har bodd i større by eller mindre by. Glad jeg kun har bodd på plasser hvor det å åpne døren fremdeles føles trygt. 

Det jeg lurer mest på, er hvorfor ts har sett på bilder av henne. Og hvordan han har funnet, eller fått tak i, disse bildene. Det høres litt creepy ut. 

Anonymkode: f8752...fa6

• Liker 1
Skrevet

Si hei når du møter henne naturlig utenfor og presenter deg selv. Men, vær forsiktig. Når jeg flytter inn en ny plass så er det jo fint at naboer sier Hei! Jeg er *navn* og bor *der*. Bla bla, håper du vil trives her. Snakkes"

Men ikke mer enn det. Føler jeg at en nabo prøver å oppsøke meg eller få meg inn i samtaler hver gang vi møtes utenfor, så blir det fort ukomfortabel. 

Behandle henne som en helt normal person, ikke ei pen jente du har tenkt å creepe på

Anonymkode: 50156...4de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...