Gå til innhold

Billig krem som hjelper kombinasjonshud?

Anbefalte innlegg

Skrevet

(Jeg regner ikke Paulas Choice som billig.) (Og plis ikke foreslå Spenol😂)

Min hud:

Ofte følelse av stramhet og regner dette som at jeg er fuktfattig.

Flass rundt nesa.

Sensitiv og får lett utbrudd av kremer.

Alltid små kviser på kinn, panne, hake, ikke veldig synlig og ikke mye, men huden er uren. Mye hudormer på nese og hake.

Føler jeg trenger fukt.

Huden min er sensitiv, reagerer med kviser og nupper blant annet på Citric acid/stearic acid/ulike oljer/shea butter. Dette finnes i veldig mange av the Ordinary sine produkter (fikk irritasjon av hyaluronic-serumet deres blant annet), som jeg har fått uren hud og irritasjon av.

Bruker nå serumet med zinc og niacinamide, og det hjelper mot urenhetene. En av de få kremene jeg har tålt er den vanlige fra Cerave, men jeg synes ikke den fukter nok. 

Søker ikke serum eller toner osv, men en krem som gir mye fuktighet. Som ikke koster mye! 

Blir superglad for hjelp! 😄 

Anonymkode: 35115...5be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den eneste kremen som fungerer for meg er den billige Niveakremen på hvit boks. Har prøvd mye forskjellig i alle prisklasser, men har endt opp med denne. 

Skrevet
12 minutter siden, Oktoberknøttet skrev:

Den eneste kremen som fungerer for meg er den billige Niveakremen på hvit boks. Har prøvd mye forskjellig i alle prisklasser, men har endt opp med denne. 

Mener du blå boks?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mener du blå boks?

Nei hvit. Den blå er for fet. 

Skrevet
3 minutter siden, Oktoberknøttet skrev:

Nei hvit. Den blå er for fet. 

Nivea Soft creme Liten BurkDenne?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nivea Soft creme Liten BurkDenne?

👍

Skrevet
3 minutter siden, Oktoberknøttet skrev:

👍

Ja, ok. Bra den funker for deg :)  Den har alkohol og stearic acid i seg, så den tåler jeg nok ikke. Men takk for innspill :) 

Skrevet
30 minutter siden, Oktoberknøttet skrev:

Hvordan ser den ut? Faren min bruker en niveakream og har fått kjempefin hud av den, men jeg husker ikke navnet. 

Anonymkode: 5cee8...ddf

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan ser den ut? Faren min bruker en niveakream og har fått kjempefin hud av den, men jeg husker ikke navnet. 

Anonymkode: 5cee8...ddf

Eh... Bilde rett over her :)

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, og takk for bidrag, men den kremen som blir brukt i videoen inneholder stearic acid, palmitic acid, lactoic acid og benzoic acid, ingredienser som er kjent for å irritere huden. 

• Liker 1
Skrevet

CeraVe, finnes på apoteket.

Anbefales.

Anonymkode: 6729d...524

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

(Jeg regner ikke Paulas Choice som billig.) (Og plis ikke foreslå Spenol😂)

Min hud:

Ofte følelse av stramhet og regner dette som at jeg er fuktfattig.

Flass rundt nesa.

Sensitiv og får lett utbrudd av kremer.

Alltid små kviser på kinn, panne, hake, ikke veldig synlig og ikke mye, men huden er uren. Mye hudormer på nese og hake.

Føler jeg trenger fukt.

Huden min er sensitiv, reagerer med kviser og nupper blant annet på Citric acid/stearic acid/ulike oljer/shea butter. Dette finnes i veldig mange av the Ordinary sine produkter (fikk irritasjon av hyaluronic-serumet deres blant annet), som jeg har fått uren hud og irritasjon av.

Bruker nå serumet med zinc og niacinamide, og det hjelper mot urenhetene. En av de få kremene jeg har tålt er den vanlige fra Cerave, men jeg synes ikke den fukter nok. 

Søker ikke serum eller toner osv, men en krem som gir mye fuktighet. Som ikke koster mye! 

Blir superglad for hjelp! 😄 

Kombinasjonshud, spesielt med fet/uren t-sone er en av de mest utfordrende hudtypene å finne gode fuktighetskremen til, synes jeg - snakker av erfaring, da jeg har denne hudtypen selv. Du har i tillegg sensitiv/reaktiv hud som kompliserer ytterligere.

Du sier du ikke vil ha tips om serum, men dersom du vil bli kvitt hudormene, må du inkluderre BHA/salicylsyre i hudpleierutinen din. Det er det eneste som kan løse opp hudormer effektivt.

Siden du reagerer på noen ingredienser som er svært vanlig i de fleste hudkremer, også de beregnet på sensitiv hud, så har jeg ikke umiddelbart noen gode forslag til deg, men gi meg litt tid til å undersøke, så finner jeg forhåpentligvis et par produkter du kan tåle.

Hva er 'smertegrensen" din prismessig sett? Pga intoleransen din, kan det bli utfordrende å finne noe i det laveste prissjiktet.

Skrevet
4 minutter siden, Roci skrev:

Kombinasjonshud, spesielt med fet/uren t-sone er en av de mest utfordrende hudtypene å finne gode fuktighetskremen til, synes jeg - snakker av erfaring, da jeg har denne hudtypen selv. Du har i tillegg sensitiv/reaktiv hud som kompliserer ytterligere.

Du sier du ikke vil ha tips om serum, men dersom du vil bli kvitt hudormene, må du inkluderre BHA/salicylsyre i hudpleierutinen din. Det er det eneste som kan løse opp hudormer effektivt.

Siden du reagerer på noen ingredienser som er svært vanlig i de fleste hudkremer, også de beregnet på sensitiv hud, så har jeg ikke umiddelbart noen gode forslag til deg, men gi meg litt tid til å undersøke, så finner jeg forhåpentligvis et par produkter du kan tåle.

Hva er 'smertegrensen" din prismessig sett? Pga intoleransen din, kan det bli utfordrende å finne noe i det laveste prissjiktet.

Tusen takk for svar, Roci :) Ja, det er helt klart en utfordring! Kan betale 350 for en krem hvis den varer i en måned med bruk to ganger daglig, tenker jeg. Til nøds 400, men da må den vare i en måned.

Jeg har nettopp bestilt den med salicylsyre fra The Ordinary, og er spent på om den kan hjelpe meg!

Jo altså, kanskje det er enklere å finne et serum med mye fukt? Så kan jeg fortsette med Cerave over den. Tar gjerne imot tips på serum med fukt.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar, Roci :) Ja, det er helt klart en utfordring! Kan betale 350 for en krem hvis den varer i en måned med bruk to ganger daglig, tenker jeg. Til nøds 400, men da må den vare i en måned.

Jeg har nettopp bestilt den med salicylsyre fra The Ordinary, og er spent på om den kan hjelpe meg!

Jo altså, kanskje det er enklere å finne et serum med mye fukt? Så kan jeg fortsette med Cerave over den. Tar gjerne imot tips på serum med fukt.

Flott, da vet jeg hva jeg har å forholde meg til :) Et lite tips når det gjelder salicylsyreproduktet, er at du tar en test på et lite hudområde, f.eks. under kjevebenet for å se om du reagerer på produktet eller ikke, før du begynner å bruke det. Vent i 24 timer, og hvis det ikke er noen reaksjon, kan du begynne å bruke det 1-2 ganger i uka i t-sonen, og øke gradvis til annenhver dag.

Det er absolutt en mulighet å bruke fuktserum i tillegg til CeraVe-kremen. Disse serumene burde være ok ingrediensmessig, selv om de inneholder litt parfyme/duftstoffer:

Babor Essential Care Moisturizing Serum

Bioderma Hydrabio Serum

Caudalie Vinosource SOS Thirstquenching Serum

Som du ser, koster et bra serum omtrent det samme som en krem, men et skikkelig budsjettalternativ er å kombinere collagenserumet og hyaluronserumet fra danske Pure & Care. Du kan kjøpe det i nettbutikken eller hos Normal: https://pureandcare.dk/en/product-categories/serum-en/

Ellers tenker jeg at denne kremen fra Paula's Choice kan være midt i blinken for deg, til tross for det du skrev i HI ;) Den er litt dyr, men veldig drøy, og du kan kjøpe prøvestørrelse til kr. 179,- og teste ut hvordan den fungerer for deg før du evt. bestemmer deg for fullstørrelse.

Jeg håper at du finner produkter som hjelper deg med huden din, lykke til :) 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, netpuppy skrev:

Jeg vet at du bare hadde lyst på tips til krem, men hadde jeg vært deg hadde jeg prøvd 100% Plant Derived Squalane fra The Ordinary sammen med kremen fra CeraVe og sett om den hjalp. 

Den skal være god på forskjellige hudtyper og gir mye fuktighet.

Du kan lese om den her:

https://theordinary.deciem.com/product/rdn-100pct-plant-derived-squalane-30ml

Setter pris på alle råd! Men den har jeg dessverre prøvd 😕 Vet ikke hvorfor, men jeg fikk uren hud av den. Fant dette på en side:

"Because squalane is a part of sebum and excess sebum can contribute to acne, you probably want to exercise some caution with it if your skin tends to be oily or acne-prone, Dr. Stevenson says. You’re likely making plenty of sebum already and adding more could just cause breakouts."

Men igjen, takk for forslaget 😄

Skrevet
1 time siden, Roci skrev:

Flott, da vet jeg hva jeg har å forholde meg til :) Et lite tips når det gjelder salicylsyreproduktet, er at du tar en test på et lite hudområde, f.eks. under kjevebenet for å se om du reagerer på produktet eller ikke, før du begynner å bruke det. Vent i 24 timer, og hvis det ikke er noen reaksjon, kan du begynne å bruke det 1-2 ganger i uka i t-sonen, og øke gradvis til annenhver dag.

Det er absolutt en mulighet å bruke fuktserum i tillegg til CeraVe-kremen. Disse serumene burde være ok ingrediensmessig, selv om de inneholder litt parfyme/duftstoffer:

Babor Essential Care Moisturizing Serum

Bioderma Hydrabio Serum

Caudalie Vinosource SOS Thirstquenching Serum

Som du ser, koster et bra serum omtrent det samme som en krem, men et skikkelig budsjettalternativ er å kombinere collagenserumet og hyaluronserumet fra danske Pure & Care. Du kan kjøpe det i nettbutikken eller hos Normal: https://pureandcare.dk/en/product-categories/serum-en/

Ellers tenker jeg at denne kremen fra Paula's Choice kan være midt i blinken for deg, til tross for det du skrev i HI ;) Den er litt dyr, men veldig drøy, og du kan kjøpe prøvestørrelse til kr. 179,- og teste ut hvordan den fungerer for deg før du evt. bestemmer deg for fullstørrelse.

Jeg håper at du finner produkter som hjelper deg med huden din, lykke til :) 

Tusen takk, supert 😄 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...