Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber, dessverre, som sykepleier i kommunehelsetjenesten. Er glad i jobben, men nå har det kokt over. Arbeidsgiver vil innføre heltid, MEN vi skal da jobbe én hinkehelg på 12 uker. 

For de som måtte ha en snål vendetta mot sykepleiere, eller synes vi bare klager, vurder om dere er nødt til å svare i denne tråden. Vil helst kun høre fra de som vet hvor belastende det er å jobbe turnus og ubekvemt. Er det noen som jobber heltid med kun hver tredje helg? Det er ikke noe vanskelig å få til hvis man bare vil. Men her vil ikke arbeidsgiver, og jeg og flere andre ser oss om etter noe annet.

Anonymkode: 44b63...9be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss jobber alle med fast stilling kun hver tredje helg, uavhengig av om man har 12 eller 100 prosent. Skjønner ikke at det skal være vanskelig å få til. 

Anonymkode: b0453...53c

Skrevet

Der jeg jobbet tidligere jobbet ingen mer enn hver tredje helg uavhengig av stillingsprosent (somatisk sykehusavdeling). Altså både de med 100% og de med 50% (eller 37.82%) hadde hver tredje helg. Det var også i avtalen mellom arbeidsplassen og NSF at det skulle være max 16 arbeidshelger i året. Hvis det førte til at noen helger ikke ble dekket kunnen folk forespørres om å jobbe ekstra helger mot kompensasjon, men det kunne ikke bestemmes uten arbeidstakers aksept. Nå har jeg heldigvis kommet meg vekk til et sted med hver 8.helg, det er så lykke at det ikke kan uttrykkes med ord. Fra å "alltid" være opptatt med jobb kan jeg nå som regel være med når noe skjer. 

Anonymkode: 9ff2e...7f4

Skrevet

Jobber 100% som sykepleier i kommunen med hver 3. helg. Jobber 4 dager 2 uker og 6 dager ukene jeg har helg, jobber ikke natt. 6 ukers turnus. Hva nøyaktig var det du lurte på? Trodde dette var relativt vanlig praksis? 

Anonymkode: 6b2f9...6a4

Skrevet

Jeg jobber også 100% på kommunalt sykehjem. Har samme turnus som AB rett over meg. Trives godt, synes det fungerer helt fint. Jobber todelt turnus. 

Anonymkode: ec9aa...300

Skrevet

Har 12 ukers turnus og vi har i ny turnus nå fått velge om vi vil jobbe kortvakter hver 3. eller langvakter hver 4. helg, så hos oss er det en blanding og tror det funker fint. Jeg jobber hver 3. og har gjort det i 10 år. 

Anonymkode: de1cb...26a

Skrevet

Der jeg er leder jobber de ansatte 100 % med 4.hver helg. 

Anonymkode: c25c6...63d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...