Gå til innhold

Ikke ok å kombinere svart og mørkeblå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ser at han kledde sort klart best, ja. 

Hva mener andre folk da?

Anonymkode: 791ce...211

Enig! Det sorte fremhever dybden i skjegget, noe som er lekkert!

Anonymkode: a5096...70e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

DVOQrZjXcAUkDkM.jpg

Huff så stygg blond nordmann i sort 😂

Man kan vel ikke bare låne et bilde av en fremmed mann uten spørre om tillatelse til å bruke det eller å ha kildehenvisning. Det er brudd på copyrighten.

Anonymkode: 5da39...583

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan vel ikke bare låne et bilde av en fremmed mann uten spørre om tillatelse til å bruke det eller å ha kildehenvisning. Det er brudd på copyrighten.

Anonymkode: 5da39...583

Dette er kun en link på KG til bildets orginale nettadresse din n00b.

Høyreklikk på bildet -> copy link address så ser du det.

Dessuten kjenner jeg Lasse 😂

Maken til maksimalt FAIL i èn og samme post a gitt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes svart og blått veldig ofte er pent sammen, men i de tilfellene der fargene blir for like så er det ikke pent. 

Leser ofte påstanden her inne om at hvite mennesker ikke kler svarte klær, men det kan jeg ikke se stemmer, tvert imot så synes jeg at de aller fleste kler svart (og hvitt). Farger derimot, DER er det stor variasjon.

Anonymkode: 9fc69...38f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg på meg mørkeblått og sort sammen, og sender i den anledning et par kjærlige tanker til denne tråden.

Anonymkode: 99515...5d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mørkeblått og sort går veldig fint sammen. Spennende kombinasjon er det ikke, men går fint.

Eneste jeg synes er et stort nei er blå kjole og svarte strømpebukser, slike tynne. Det finne med kjole og strømpebukse er jo kontrasten som gir en fin figur. Med svart trømpis under mørk blå kjole forsvinner jo beina.

Anonymkode: 4f6b8...009

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Mørkeblått og sort går veldig fint sammen. Spennende kombinasjon er det ikke, men går fint.

Eneste jeg synes er et stort nei er blå kjole og svarte strømpebukser, slike tynne. Det finne med kjole og strømpebukse er jo kontrasten som gir en fin figur. Med svart trømpis under mørk blå kjole forsvinner jo beina.

Anonymkode: 4f6b8...009

Ikke uenig, men jeg har et snålt oppheng i at beina mine automatisk ser gigantiske ut om jeg bruker strømpebukser i farger, spesielt lyse farger. Prøver å "balansere ut" ved å ha noe sort oventil og.

Anonymkode: 99515...5d1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes ikke det er fint. Ser ut som man har kledd seg i et mørkt rom, og tatt feil av fargen. 

Anonymkode: a80df...ddc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.10.2020 den 11.17, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber forøvrig i en finansinstitusjon (heldigvis ikke med finans selv), og der bugner det av folk som kombinerer svart og mørkeblått. 

Anonymkode: 0d769...312

nå er vel ikke finansfolk stilikoner, da....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.10.2020 den 19.59, AnonymBruker skrev:

Svart og mørkeblå kræsjer. Dette pga prinsippet om kontraster. Svart og mørkeblått er for like til at øyet (til folk flest) finner det interessant eller behagelig. Det er hverken fugl eller fisk. Det er ikke likt, men ikke helt ulikt. 

Anonymkode: a5096...70e

helt enig. Og det er dette som er grunnen til at beige og gult, som det handlet om i en annen tråd, som regel heller ikke passer sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.10.2020 den 23.24, AnonymBruker skrev:

Dette er jo en «regel» man lærte som liten, det samme som at rødt og rosa ikke passer sammen og sølv- og gullsmykker samtidig. Jeg mener alle kombinasjonene kan være fine, så lenge man vet hva man gjør (ikke bare tar på seg noe og så er det tilfeldigvis disse kombinasjonene) og liker det selv. 

Anonymkode: 9ad91...22a

men rødt og rosa kræsjer på en mye mer interessant måte enn blått og svart.

På åttitallet var det populært å blande kongeblått med svart. Jeg liker ikke det heller, men det gir den nødvendige kontrasten som gjør det interessant, så det funker jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel er jeg enig i at man ikke skal kombinere, men det finnes unntak. F.eks til mørke jeans.

Anonymkode: e0c78...8e6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.10.2020 den 18.28, AnonymBruker skrev:

Inspirert av en annen tråd om strømpebukser:

I den tråden sier flere at man ikke kan kombinere svart og mørkeblå.

Nå har det seg sånn at jeg ofte kombinerer svart og mørkeblå/navy. Feks mørkeblå bukser og svart topp. Eller svart antrekk og mørk blå kåpe.  Er det slik å forstå at denne kombinasjonen skjærer i øynene til folk? Selv synes jeg det er fint.

Anonymkode: dafb0...035

Det er fint og lekkert. Det er 80-talls, men mye fin kombinasjoner der 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som regel er jeg enig i at man ikke skal kombinere, men det finnes unntak. F.eks til mørke jeans.

Anonymkode: e0c78...8e6

enig. Jeans er unntaket. Men de er ikke marineblå som regel, selv om de er mørke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes at en mørk blå overdel istedenfor svart kan "mykne" antrekket litt og gjøre det mindre hardt mot huden f.eks. på vinteren når mange av oss er likbleke :) 

image.png.77c9667ce272ef3d3d2e93b7ba0a6a0c.png

image.thumb.png.0ce292bfbb8087dbff7c2b782c7571ce.png

image.thumb.png.b7e56bd8f55ce45fde7d5d901ad18ba2.png

Anonymkode: bc3ae...ba4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...