AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #1 Skrevet 2. oktober 2020 Vi har i tidligere tråder tatt for oss, den værste arbeidsplassen, værste kollega, og kjedeligste arbeidsoppgaver. Nå tenker jeg det er på tide med en mer positiv vinkling. Hva er dine beste arbeidsoppgaver? Hva skal til for at det skal bli en drømmejobb. Jeg jobber som lærer. Mye styr på alle måter. Det jeg liker best, og som er oppmuntrende er når elevene mine takker meg fordi de forstår forklaringene mine. "Takk lærer, jeg nå forstå." I en annen jobb, så jobbet jeg med utviklingshemmede. Høydepunktet var når jeg og en annen bruker, satte oss ned og hadde gitar, - og sangstund. Det var noe han likte, som ikke sto på dagsplanen, men som vi kunne gjøre når jeg var på jobb, og hadde tid til det. Han var da min sanglærer og hadde klare formeninger om hva som var bra sangteknikk og ikke Hva er deres øyeblikk? Anonymkode: 2c859...957 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #2 Skrevet 2. oktober 2020 Jeg er saksbehandler og sitter i et kontor, synes det er behagelig da jeg ikke har så mye kundekontakt. Vet ikke om det er drømmejobben, men det beste er vel at det ikke er så mye stress med påvirkning fra ulike mennesker. Anonymkode: 9600e...a9e 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #3 Skrevet 2. oktober 2020 Privat investor, herlig, trenger ikke gjøre stort, det betaler seg selv Anonymkode: bee6e...4c2 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #4 Skrevet 2. oktober 2020 Lønn og ferie Anonymkode: a14dd...6dd 5
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #5 Skrevet 2. oktober 2020 Jeg har mye fri og gode kolleger. Ofte rolig på jobb. Jobber som nattevakt på omsorgsbolig, og det som jeg liker best er minst mulig kontakt med pasientene 🙈 Anonymkode: 07133...33d 2
youcancallmejune Skrevet 2. oktober 2020 #6 Skrevet 2. oktober 2020 Friheten når det gjelder arbeidstider og hjemmekontor, muligheten til å påvirke ting og lønna. Jeg er en person som ikke liker stramme rutiner og som presterer best når jeg kan styre løpet selv. 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #7 Skrevet 2. oktober 2020 Heldigvis arbeidsledig 🙂 Beste som har skjedd meg. Anonymkode: a642e...f0e 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #8 Skrevet 2. oktober 2020 Jeg jobber i barnehage og det beste med jobben min er når jeg har tid til å sitte på gulvet sammen med barnene i fin lek. Det skulle jeg ønske vi hadde mer tid. Har jeg en dårlig dag, blir alle bekymringer borte så fort jeg kommer på jobb og barna kommer løpende 😊 Anonymkode: fc1c0...3c2 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #9 Skrevet 2. oktober 2020 Er glad for at jeg har noe å finne på og at lønna tikker inn med jevne mellomrom. Kunne overlevd uten jobb økonomisk sett, men ikke psykologisk. Jobben er det eneste jeg har og et lysglimt i perioder. Anonymkode: 2c3f0...cd7 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #10 Skrevet 2. oktober 2020 Jeg liker at jeg har kort reisevei til jobb, at jeg har gode kollegaer, et inkluderende og hyggelig miljø, at jeg jobber med mennesker, at lønna er helt grei, at jeg har fri i alle helger, at jeg alltid får ferie når jeg ønsker det, at leder ser mine ressurser, at mine synspunkter blir hørt og at jeg i ganske stor grad får ta selvstendige avgjørelser i arbeidet mitt. Dette var det jeg kom på i farta, er sikkert enda mer 😊 Anonymkode: 8d5e9...c0b 4
GulSitron Skrevet 2. oktober 2020 #11 Skrevet 2. oktober 2020 Jobbet med demente på skjermet enhet og noe av det beste med arbeidsdagen var samtalene under stell når det ikke var noe stress og samarbeidet gikk greit. Har hatt så mange fine samtaler i de situasjonenene. Det kunne vært drømmejobben, hvis ansatte i helsesektoren fikk høyere lønn i forhold til det arbeidet vi faktisk utfører. 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #12 Skrevet 2. oktober 2020 Jobber på røntgen og er generelt fornøyd. Vi får litt av alt. Både rolige og travle vakter. Vi ser alle mulige skader, diagnoser og pasienter, det er som regel noe "spennende" innom hver dag. Det kommer alt fra overtråkk og generell poliklinikk til knivstikk og trafikkulykker. Liker man ikke ufortutsigbarhet eller turnus kan man jobbe privat, og man kan jobbe med helt andre apparater som mammografi, mr eller stråleterapi. Jeg setter pris på variasjon og liker at det er mange muligheter hvis jeg skulle bli lei en dag Og så slipper vi sårstell, bleier, dusjing og andre slike ting som jeg gjerne innrømmer at jeg er glad for å slippe. Anonymkode: 7fe8d...764 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #13 Skrevet 2. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobber på røntgen og er generelt fornøyd. Vi får litt av alt. Både rolige og travle vakter. Vi ser alle mulige skader, diagnoser og pasienter, det er som regel noe "spennende" innom hver dag. Det kommer alt fra overtråkk og generell poliklinikk til knivstikk og trafikkulykker. Liker man ikke ufortutsigbarhet eller turnus kan man jobbe privat, og man kan jobbe med helt andre apparater som mammografi, mr eller stråleterapi. Jeg setter pris på variasjon og liker at det er mange muligheter hvis jeg skulle bli lei en dag Og så slipper vi sårstell, bleier, dusjing og andre slike ting som jeg gjerne innrømmer at jeg er glad for å slippe. Anonymkode: 7fe8d...764 Har du jobben med å informere pasienten hva du ser på røntgen eller er det noen andres bord? Gir du beskjed om kreftfunn? Anonymkode: 2c859...957
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #14 Skrevet 2. oktober 2020 Liker variasjonen mellom faglig utvikling, samt holde foredrag. Liker godt både det å sitte på kontor uforstyrret og jobbe med fag, samt det å stå på en scene og formidle. Anonymkode: 2329f...4c3 1
Lykkeligliten Skrevet 2. oktober 2020 #15 Skrevet 2. oktober 2020 Jobber i barnehage, det beste med jobben min er at jeg får jobbe men barn. Hver eneste dag møter jeg de herlige «barna mine» som smiler og viser tydelig glede for å se meg igjen. Gode klemmer, magiske øyeblikk, tillit fra foreldre og skape minner sammen med barna! Personalet som jobber i barnehagen er et stort pluss, jeg tar det ikke forgitt at jeg hver eneste dag kan glede meg til ny dag på jobb😊 6
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #16 Skrevet 2. oktober 2020 Jeg liker at jeg har muligheten for å sykle til jobb, sparer penger og får trim, daglig leder, kollegaene og arbeidsoppgavene. Sa opp jobben en gang, føltes som kjærlighetssorg og var tilbake etter to måneder Anonymkode: a683c...b4e 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #17 Skrevet 2. oktober 2020 Da jeg var ungdom sa folk alltid at jeg burde bli lærer, for jeg var så flink til å forklare ting. Jeg skulle hvertfall ikke bli lærer, og bare føyset det vekk. Jeg ble ikke lærer. Men, jeg bruker mye tid på å holde kurs, og det er noe av det morsomste jeg gjør. Delvis foredrag, delvis hjelpe til, vise, forklare, være tålmodig... Burde nok tenkt litt mer seriøst på lærerskolen den gangen. 😂 Anonymkode: 31e22...904 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #19 Skrevet 2. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Privat investor, herlig, trenger ikke gjøre stort, det betaler seg selv Anonymkode: bee6e...4c2 Fortell mer er du snill:) hva investerer du i? Anonymkode: 7aff9...f80 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #20 Skrevet 2. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da jeg var ungdom sa folk alltid at jeg burde bli lærer, for jeg var så flink til å forklare ting. Jeg skulle hvertfall ikke bli lærer, og bare føyset det vekk. Jeg ble ikke lærer. Men, jeg bruker mye tid på å holde kurs, og det er noe av det morsomste jeg gjør. Delvis foredrag, delvis hjelpe til, vise, forklare, være tålmodig... Burde nok tenkt litt mer seriøst på lærerskolen den gangen. 😂 Anonymkode: 31e22...904 Foredrag om hva da? Anonymkode: 7aff9...f80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå