Gå til innhold

Noen som har Toyota Avensis her? Ang bilstoler til baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Lurer på om noen her har Toyota Avensis? Vår er 2015 modell (ikke den nyeste). Jeg skal kjøpe bilstol til babyen som kommer, men så leser jeg på nettet at det bare er å glemme å bruke isofix base fordi da blir hellingen på setet helt feil. Toyota Avensis har ganske bratte seter. Er det noen her som har den? Synes det var så greit med base til første, men da hadde vi annen bil og dette med helling på stolen var det aldri snakk om.

Hvis man beltemonterer stolen, vil det bli enklere å få riktig helling?

Anonymkode: 42aea...31c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har den bilen. Brukte isofix og base, tok opp trinna på bilstolen. Maxi Cosi Caribofix. Fekk til 40 graders helling.

Anonymkode: 9d169...b41

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Lurer på om noen her har Toyota Avensis? Vår er 2015 modell (ikke den nyeste). Jeg skal kjøpe bilstol til babyen som kommer, men så leser jeg på nettet at det bare er å glemme å bruke isofix base fordi da blir hellingen på setet helt feil. Toyota Avensis har ganske bratte seter. Er det noen her som har den? Synes det var så greit med base til første, men da hadde vi annen bil og dette med helling på stolen var det aldri snakk om.

Hvis man beltemonterer stolen, vil det bli enklere å få riktig helling?

Anonymkode: 42aea...31c

Har avensis, 2009 modell, bratte seter, ja. Hadde besafe modular med base til første, og det ble veldig bratt vinkel. Bedre med beltemontert babystol. Det blir ikke base til nestemann, med mindre vi bytter ut bil nr 2, da. Avensisen er vel strengt tatt degradert til ekstrabil som brukes til jobb når det er for glatt til å sykle.... 

Anonymkode: d90e6...0b4

Skrevet

Styr unna Besafe og Maxi Cosi Cabriofix. Besafe fordi den sjeldent passer biler og er fryktelig tung, Og Cabriofix fordi den er veldig gammel og utdatert. Maxi Cosi har flere andre gode baby stoler, også Britax, som alle omtrent er bedre enn Cabriofix. 

Anonymkode: 0c3f8...f2b

Skrevet

Ville prøvd Maxi cosi Pebble og base.

Anonymkode: fb29d...bfa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...