AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #1 Skrevet 2. oktober 2020 Han går første år på vgs. Og han er irritert hver gang lillesøstera på 9 år har besøk eller er på besøk fordi han er redd hun skal bli forkjølet å smitte han, slik at han må være hjemme fra skolen. Hun har eller er på besøk 2 til 3 ganger pr. uke. Akkurat som alle andre på hennes alder. Nå har hun besøk av ei venninne, og de satt i stua når han kom hjem fra skolen. Da var han høylydt irritert over at hun har besøk. Uttrykte tydelig hva han mente, og det er ingen tvil om at jentene hørte hva han sa. Hun føler seg sikkert veldig velkommen. Han mener at vi skal kutte kraftig ned på det sosiale på fritiden til søsteren. Vi bor i en kommune med lite koronasmitte. Men, andre sykdommer kan man jo bli smittet med alikevel. Hva hadde dere sagt til 16-åringen? Anonymkode: 3b844...300
Gjest Blondie65 Skrevet 2. oktober 2020 #2 Skrevet 2. oktober 2020 Hvorfor følger dere ikke smittevernrådene da? Det er jo det han påpeker. Men han kan slutte å påpeke det til gjest og sin søster og påpeke det overfor deg. Eller mener du at 16-åringen skal gå rundt å være utrygg i eget hjem? Før du roper at jeg er hysterisk så husk at jeg bor i Bergen der vi nettopp har nedkjempet en oppblomstring. Jeg har svært liten sympati med folk som tror reglene ikke gjelder for dem, inkludert deg. Reglene er at man holder seg til sosial omgang innenfor samme gruppe. Det gjelder også deg og din datter.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #3 Skrevet 2. oktober 2020 Vask fingrene før du tygger på dem og ta deg ellers sammen. Har du bekymringer så luft dem rolig uten å stille krav. Det er ikke du som bestemmer hvilke regler vi skal ha her i huset. Anonymkode: 72811...e44 5
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #4 Skrevet 2. oktober 2020 2 minutter siden, Blondie65 skrev: Hvorfor følger dere ikke smittevernrådene da? Det er jo det han påpeker. Men han kan slutte å påpeke det til gjest og sin søster og påpeke det overfor deg. Eller mener du at 16-åringen skal gå rundt å være utrygg i eget hjem? Før du roper at jeg er hysterisk så husk at jeg bor i Bergen der vi nettopp har nedkjempet en oppblomstring. Jeg har svært liten sympati med folk som tror reglene ikke gjelder for dem, inkludert deg. Reglene er at man holder seg til sosial omgang innenfor samme gruppe. Det gjelder også deg og din datter. Hvilke smittevernråd er det vi ikke følger? TS Anonymkode: 3b844...300 22
Gjest Blondie65 Skrevet 2. oktober 2020 #5 Skrevet 2. oktober 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilke smittevernråd er det vi ikke følger? TS Anonymkode: 3b844...300 FHI sine smittevernråd. Hvis dere til stadighet har lekebesøk av forskjellige personer i hjemmet deres så kan det være brudd på smittevernreglene. Det bør jo gå inn på deg at 16-åringen din føler seg utrygg, eller gjør det ikke det?
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #6 Skrevet 2. oktober 2020 2 minutter siden, Blondie65 skrev: FHI sine smittevernråd. Hvis dere til stadighet har lekebesøk av forskjellige personer i hjemmet deres så kan det være brudd på smittevernreglene. Det bør jo gå inn på deg at 16-åringen din føler seg utrygg, eller gjør det ikke det? TS skriver ingenting om hvor mange datteren treffer. For alt du vet kan det være de samme få vennene. Anonymkode: 6c366...75c 24
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #7 Skrevet 2. oktober 2020 4 minutter siden, Blondie65 skrev: FHI sine smittevernråd. Hvis dere til stadighet har lekebesøk av forskjellige personer i hjemmet deres så kan det være brudd på smittevernreglene. Det bør jo gå inn på deg at 16-åringen din føler seg utrygg, eller gjør det ikke det? Hun har besøk og er på besøk hos de samme tre vennene. Skal hun slutte med det? TS Anonymkode: 3b844...300 18
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #8 Skrevet 2. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS skriver ingenting om hvor mange datteren treffer. For alt du vet kan det være de samme få vennene. Anonymkode: 6c366...75c Da bør de ikke få være tett på hverandre på skolen heller da? Er som regel der barna blir smittet. Anonymkode: 3b844...300 20
Traktor Skrevet 2. oktober 2020 #9 Skrevet 2. oktober 2020 Så lenge hun går i samme klasse som disse 3 jentene hun har på besøk ser jeg ingen grunn til at det skal medføre noe mer smitte enn det ellers ville gjort dersom hun kun møtte dem på skolen. 27
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #10 Skrevet 2. oktober 2020 4 minutter siden, Traktor skrev: Så lenge hun går i samme klasse som disse 3 jentene hun har på besøk ser jeg ingen grunn til at det skal medføre noe mer smitte enn det ellers ville gjort dersom hun kun møtte dem på skolen. Er det jeg sier og. Det er én 4. klasse på skolen, og der er det 3 jenter hun er mest sammen med. Og det er disse hun er sammen med på fritiden. TS Anonymkode: 3b844...300 14
Gjest Blondie65 Skrevet 2. oktober 2020 #11 Skrevet 2. oktober 2020 Men da har du en jobb å gjøre overfor 16-åringen - da må du få vedkommende til å føle seg trygg igjen. Skal vedkommende ikke være det i eget hjem?
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #12 Skrevet 2. oktober 2020 Han er ikke så rask til å se logiske sammenhenger han 16 åringen....? De jentene smitter hverandre jo eventuelt på skolen også, og så tar hun med smitten hjem. 😏 Anonymkode: 02f96...337 18
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #13 Skrevet 2. oktober 2020 Be 16 åringen ta seg sammen ! Anonymkode: 1a997...cbd 15
Gjest Skrevet 2. oktober 2020 #14 Skrevet 2. oktober 2020 46 minutter siden, Blondie65 skrev: Hvorfor følger dere ikke smittevernrådene da? Det er jo det han påpeker. Men han kan slutte å påpeke det til gjest og sin søster og påpeke det overfor deg. Eller mener du at 16-åringen skal gå rundt å være utrygg i eget hjem? Før du roper at jeg er hysterisk så husk at jeg bor i Bergen der vi nettopp har nedkjempet en oppblomstring. Jeg har svært liten sympati med folk som tror reglene ikke gjelder for dem, inkludert deg. Reglene er at man holder seg til sosial omgang innenfor samme gruppe. Det gjelder også deg og din datter. Om ikke 16-åringen er i risikosonen kan han bare holde kjeft 🙂
Gjest Skrevet 2. oktober 2020 #15 Skrevet 2. oktober 2020 10 minutter siden, Blondie65 skrev: Men da har du en jobb å gjøre overfor 16-åringen - da må du få vedkommende til å føle seg trygg igjen. Skal vedkommende ikke være det i eget hjem? Er det rart verden går til helvete i dag. Snøfnugg altså...
Nymerïa Skrevet 2. oktober 2020 #16 Skrevet 2. oktober 2020 Her håper jeg du fortsetter å stå opp for 9-åringen. Å ha besøk og gå på besøk er kjempeviktig i den alderen. Det hadde kostet meg fint lite å si til 16-åringen at når han er selvfinansiert og bor i sitt eget hjem kan han isolere seg hele året for min del, men så lenge han bor i mitt hus så er det sånn at det ikke er opp til han hvem som kommer på besøk. 18
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #17 Skrevet 2. oktober 2020 20 minutter siden, Blondie65 skrev: Men da har du en jobb å gjøre overfor 16-åringen - da må du få vedkommende til å føle seg trygg igjen. Skal vedkommende ikke være det i eget hjem? Hvis han er så "utrygg", så tenker jeg at han da bør begynne med seg selv. Slutte med fester der det møtes ungdommer på grupper mellom 10-15 stk fra forskjellige skoler. Slutte med idretten sin der han trener 4 ganger i uka med folk fra forskjellige kommuner. Slutte å dra på treningssenteret der han selv sier hygienen er så som så. Jeg jobber på sykehjem, så vi er derfor i utgangspunktet en ganske forsiktig familie. Jeg har ikke tenkt til at vi skal slutte å leve fordi han er redd for å bli forkjølet. TS Anonymkode: 3b844...300 28
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #18 Skrevet 2. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis han er så "utrygg", så tenker jeg at han da bør begynne med seg selv. Slutte med fester der det møtes ungdommer på grupper mellom 10-15 stk fra forskjellige skoler. Slutte med idretten sin der han trener 4 ganger i uka med folk fra forskjellige kommuner. Slutte å dra på treningssenteret der han selv sier hygienen er så som så. Jeg jobber på sykehjem, så vi er derfor i utgangspunktet en ganske forsiktig familie. Jeg har ikke tenkt til at vi skal slutte å leve fordi han er redd for å bli forkjølet. TS Anonymkode: 3b844...300 Det er vel korona han er redd for? Du virker utrolig uempatisk ovenfor din egen sønn. Kan du ikke snakke med han da? Anonymkode: aa48d...52f 6
Gjest Skrevet 2. oktober 2020 #19 Skrevet 2. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis han er så "utrygg", så tenker jeg at han da bør begynne med seg selv. Slutte med fester der det møtes ungdommer på grupper mellom 10-15 stk fra forskjellige skoler. Slutte med idretten sin der han trener 4 ganger i uka med folk fra forskjellige kommuner. Slutte å dra på treningssenteret der han selv sier hygienen er så som så. Jeg jobber på sykehjem, så vi er derfor i utgangspunktet en ganske forsiktig familie. Jeg har ikke tenkt til at vi skal slutte å leve fordi han er redd for å bli forkjølet. TS Anonymkode: 3b844...300 Høres ut som du har et aldri så lite rasshøl hjemme du må jekke ned et par hakk før det tar helt av. Makan til lite selvinnsikt da!
Gjest Skrevet 2. oktober 2020 #20 Skrevet 2. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er vel korona han er redd for? Du virker utrolig uempatisk ovenfor din egen sønn. Kan du ikke snakke med han da? Anonymkode: aa48d...52f Men altså, ærlig talt. Sønnen drar på fester og trener både med fotballag og på treningssenter. Da kan du ikke klage på at din 9 år gamle søster har med seg en venninne hjem. Ærlig talt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå