Gå til innhold

Trives du uten nære venner? Jeg gjør!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

jeg klarer meg fint uten timevis med betroelser, analysering og gråting. har en kompis jeg snakker mye med, og to veninner jeg treffer når det passer. og en veninne som ønsker et meget «close» forhold fordi hun trenger noen som lytter. jeg har henne i vrangstrupen, og har gitt beskjed x antall ganger at jeg ikke klarer å være en slik venn hun trenger. likevel fortsetter hun å presse på. dette har gjort til at jeg ikke ønsker flere veninner. har ikke krefter til flere(jeg er mye syk også),

K41

Anonymkode: 822a0...3ae

Ja, hva er det med voksne mennesker som må ha noen å dele ALT med. Sladring også, jeg er ferdig med sladring. Må ikke vite hva andre driver med.

Anonymkode: df1f0...b16

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBrukern skrev (På 2.10.2020 den 16.08):

Ja.. synes det er så deilig. Har ingen nære venner og heller ikke behov for det. En en som trives godt i mitt eget selskap og har ikke behov for å møte venner mer en et par ganger i mnd

trives godt med kjæreste og familie

Er slik selv, men har vel blitt slik fordi jeg sliter med å holde på venner.. 

Anonymkode: 58a0f...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror at denne ene vennen som driver med til vannvidd er med på å gjøre til at jeg takler ikke flere...kommer fort 25 mld der vedkommende bomber meg med ulik info og spørsmål som krever oppfølging. ja har tatt dette opp maange ganger ila vårt 20 års bekjentskap. what to do🤨🙏

Anonymkode: 822a0...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

jeg tror at denne ene vennen som driver med til vannvidd er med på å gjøre til at jeg takler ikke flere...kommer fort 25 mld der vedkommende bomber meg med ulik info og spørsmål som krever oppfølging. ja har tatt dette opp maange ganger ila vårt 20 års bekjentskap. what to do🤨🙏

Anonymkode: 822a0...3ae

stort sett daglig!!!

Anonymkode: 822a0...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

stort sett daglig!!!

Anonymkode: 822a0...3ae

Slutt å svar h*n, du har jo tatt det opp. Om du orker, ta det opp igjen. "Jeg synes du sender så mange unødige meldinger, derfor svarer jeg kun på det som er viktig å svare på :) "

Jeg har alltid tlf i lydløs, deltar heller ikke på sosiale media. Dette har forberet livet mitt så mye at jeg aldri går tilbake til det styret med insta/face/snap. I dag skal vi være tilgjengelig heletiden.

Anonymkode: df1f0...b16

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det nok med barnet mitt, kjæresten min, foreldrene og søsknene mlne.

Har ca 3 venner, men slipper de aldri helt innpå. Treffer de 2-3 ganger i året selv om de bor ganske nærme. Snakker med de daglig på chat men har ikke noe behov for å finne på ting med dem etc. 

Anonymkode: d4dad...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også sånn. Trivest best alene, men jeg har fire nære venner, men de er inneforstått med at jeg sier mye nei og vi kun ses et par ganger i året. Selvfølgelig har det blitt litt dårlig stemning innimellom med press om å komme i bursdager ol da det blir forventet om du er en god venn. Men de nå at sånn er jeg og det er enten lite kontakt eller ingen kontakt (vi snakkes derimot mye over nett)

 

Jeg sliter mest med nye bekjentskaper gjennom jobb/fest osv. Synes det er vanskelig å si nei til andre som tenker at de ønsker å bli bedre kjent, utadvente personer skjønner jo ikke bæret. Men jeg sier nå nei alikevell. Om det blir masete sier jeg bare ifra at jeg trivest best alene og har nok med å følge opp de nære vennene jeg allerede har.

Anonymkode: 47c22...b1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg er også sånn. Trivest best alene, men jeg har fire nære venner, men de er inneforstått med at jeg sier mye nei og vi kun ses et par ganger i året. Selvfølgelig har det blitt litt dårlig stemning innimellom med press om å komme i bursdager ol da det blir forventet om du er en god venn. Men de nå at sånn er jeg og det er enten lite kontakt eller ingen kontakt (vi snakkes derimot mye over nett)

 

Jeg sliter mest med nye bekjentskaper gjennom jobb/fest osv. Synes det er vanskelig å si nei til andre som tenker at de ønsker å bli bedre kjent, utadvente personer skjønner jo ikke bæret. Men jeg sier nå nei alikevell. Om det blir masete sier jeg bare ifra at jeg trivest best alene og har nok med å følge opp de nære vennene jeg allerede har.

Anonymkode: 47c22...b1f

haha jeg er nærmest sluttet å være utadvendt mot folk. de gangene jeg blir kjent med nye mennesker ender det bare i masing...og jeg må rett og slett fase de ut. er ikke bare det at jeg ikke orker, men sliter med usynlig sykdom/smerter som gjør det sosiale livet tøffere enn nødvendig🥲

Anonymkode: 822a0...3ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

haha jeg er nærmest sluttet å være utadvendt mot folk. de gangene jeg blir kjent med nye mennesker ender det bare i masing...og jeg må rett og slett fase de ut. er ikke bare det at jeg ikke orker, men sliter med usynlig sykdom/smerter som gjør det sosiale livet tøffere enn nødvendig🥲

Anonymkode: 822a0...3ae

:) I arbeidslivet bør man virkelig passe seg....er du for utadvent og imøtekommende så kan du få en "påhengsmotor" du aldri blir kvitt, som gjerne ikke forstår helt relasjonen man har. En som skal henge med deg non-stop. Møtt 2 slike i arbeidslivet, om man sa nei takk så startet de å rakke ned på meg.

Man lærer så mye i løpet av livet, hvem/hva man skal bruke tiden sin på.

Anonymkode: df1f0...b16

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

:) I arbeidslivet bør man virkelig passe seg....er du for utadvent og imøtekommende så kan du få en "påhengsmotor" du aldri blir kvitt, som gjerne ikke forstår helt relasjonen man har. En som skal henge med deg non-stop. Møtt 2 slike i arbeidslivet, om man sa nei takk så startet de å rakke ned på meg.

Man lærer så mye i løpet av livet, hvem/hva man skal bruke tiden sin på.

Anonymkode: df1f0...b16

ja...måtte til slutt gi beskjed til en person at jeg ble rett og slett syk av det konstante presset og maset🥲tok meg flere år å tørre. har vedkommende fremdeles på nakken. dog i litt mindre grad da jeg sjelden responderer lenger😏

Anonymkode: 822a0...3ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.10.2020 den 16.03):

En litt annerledes tråd. Mange klager over at de ikke har venner.

Venner og bekjentskap er jo to forskjellige ting.

Jeg har mange bekjente som jeg gjør ting sammen med, synes dette funker utrolig bra. Man kan lettere si NEI til ting når man ønsker det, slipper å forklare.

Når man er ferdig med tiden sammen er det hjem å slappe av i eget selskap 🙂 Utrolig befriende, har ingen man skal tilfredstille eller høre til en slitsom venninnegjeng der man alltid her en leder som skal bestemme over andre.

Jeg liker heller ikke folk som går rundt å spør hva andre skal, hvor har du vært, hva driver du med. Dette synes jeg er helt idiotiske spørsmål.

🙂 

Anonymkode: 4f49e...ee0

Det er tydelig at du ikke har hatt nære vennskap - jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i din beskrivelse av hvordan vennskap fungerer. Jeg har flere nære venner, men har aldri hatt noen vennegjeng, og ser ikke for meg scenarioet din om en «leder» annet enn i amerikanske filmer? Jeg møter alle vennene mine hver for seg, når det passer meg og dem. Ene nære venninnen min har jeg ikke sett på tre år, og vi snakker sjeldent i telefon. Det er likevel nært og godt når vi først møtes. Noen venninner snakker jeg ofte på telefon med, men jeg belger da selv om det passer meg å svare, og det samme gjør de. Jeg sier neitakk til besøk om det ikke passer eller jeg er sliten, og jeg har da virkelig anledning til å slappe av hjemme alene selv om jeg har venner... 

De idiotiske spørsmålene du nevner på slutten høres mer ut som tomprat man får høre fra tilfeldige bekjentskaper, og absolutt ikke en samtale mellom venner.

 

Anonymkode: ad5d2...aa8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er tydelig at du ikke har hatt nære vennskap - jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i din beskrivelse av hvordan vennskap fungerer. Jeg har flere nære venner, men har aldri hatt noen vennegjeng, og ser ikke for meg scenarioet din om en «leder» annet enn i amerikanske filmer? Jeg møter alle vennene mine hver for seg, når det passer meg og dem. Ene nære venninnen min har jeg ikke sett på tre år, og vi snakker sjeldent i telefon. Det er likevel nært og godt når vi først møtes. Noen venninner snakker jeg ofte på telefon med, men jeg belger da selv om det passer meg å svare, og det samme gjør de. Jeg sier neitakk til besøk om det ikke passer eller jeg er sliten, og jeg har da virkelig anledning til å slappe av hjemme alene selv om jeg har venner... 

De idiotiske spørsmålene du nevner på slutten høres mer ut som tomprat man får høre fra tilfeldige bekjentskaper, og absolutt ikke en samtale mellom venner.

 

Anonymkode: ad5d2...aa8

Høres ut som du lever fullstendig i din egen bobble :) Livet er mer enn din egen verden. Rart det er så mange i tråden som kjenner seg igjen i TS.

Anonymkode: df1f0...b16

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

ja...måtte til slutt gi beskjed til en person at jeg ble rett og slett syk av det konstante presset og maset🥲tok meg flere år å tørre. har vedkommende fremdeles på nakken. dog i litt mindre grad da jeg sjelden responderer lenger😏

Anonymkode: 822a0...3ae

Ja, de fleste tør ikke sifra om ting. Bare kuer seg av kontrollerende mennesker som ofte har null sosiale evner/antenner, dette gjelder spesielt de som kaller seg utadvente og sosiale...de forstår ofte minst av det sosiale. Les: det sosial er jo relasjonen mellom mennesker, er der det starter. Men så få som forstår andre sin behov, "På seg selv kjenner maningen andre!" 
https://bokelskere.no/bok/paa-seg-selv-kjenner-man-ingen-andre-om-kommunikasjon-og-teambygging/585/

Anonymkode: df1f0...b16

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

:) I arbeidslivet bør man virkelig passe seg....er du for utadvent og imøtekommende så kan du få en "påhengsmotor" du aldri blir kvitt, som gjerne ikke forstår helt relasjonen man har. En som skal henge med deg non-stop. Møtt 2 slike i arbeidslivet, om man sa nei takk så startet de å rakke ned på meg.

Man lærer så mye i løpet av livet, hvem/hva man skal bruke tiden sin på.

Anonymkode: df1f0...b16

En jobbvenn. Gjøre alt sammen hele dagen, spise, pause, nesten gå på do sammen. Får helt klaustrofobi. 

Anonymkode: be6ed...db6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvemsomhelst
Hvemsomhelst skrev (På 28.3.2021 den 18.48):

Huff da, nå kom skamme-ordet opp igjen.  Det sitter løst for tiden 😢

selv har jeg det på samme måte som ts. 

Skamme seg for å mimre, drømme og savne.  Skammekroken for alle som tviler på alle slags restriksjoner.  Skam og evig fortapelse for dem som sier imot.

Endret av Hvemsomhelst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

En jobbvenn. Gjøre alt sammen hele dagen, spise, pause, nesten gå på do sammen. Får helt klaustrofobi. 

Anonymkode: be6ed...db6

Kvinner må ofte ha det slik, gjennomsnittlig.

Anonymkode: df1f0...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Veldig bra tråd, tror mange har det slik. Er ganske krevende og ha jobb og familie, så blir lite tid til noe mer da. Sexlivet skal også pleies på den lille tiden utenom barna og andre plikter.

K43.

Anonymkode: 5eb8c...126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan se mange fordeler med å ha overfladiske relasjoner siden man kan ha det gøy og hente energi uten å investere noe særlig . Faren for uoverensstemmelser er også lav i sånne relasjoner, men jeg syns det er litt uinteressant på et vis. Hvis jeg bare kunne velge mellom 2-3 nære venner eller så mange bekjente jeg ville, hadde jeg valgt 2-3 nære venner hvilken som helst dag. 

Anonymkode: 604b5...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.4.2021 den 11.43):

Jeg kan se mange fordeler med å ha overfladiske relasjoner siden man kan ha det gøy og hente energi uten å investere noe særlig . Faren for uoverensstemmelser er også lav i sånne relasjoner, men jeg syns det er litt uinteressant på et vis. Hvis jeg bare kunne velge mellom 2-3 nære venner eller så mange bekjente jeg ville, hadde jeg valgt 2-3 nære venner hvilken som helst dag. 

Anonymkode: 604b5...fe1

2-3 nære er bedre enn en stor venninneflokk ja :) Men de fleste har vel sin mann som god venn også.

Anonymkode: 5eb8c...126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

2-3 nære er bedre enn en stor venninneflokk ja :) Men de fleste har vel sin mann som god venn også.

Anonymkode: 5eb8c...126

nå husker jeg ikke statistikken på aleneboere, men den er vel høy? 

så å ha mannen som sin beste venn er ikke alle forunt☺️

Anonymkode: 822a0...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...