Gå til innhold

Trives du uten nære venner? Jeg gjør!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jepp, sånn er jeg også. Har mer en nok med samboer, og et stort barn nå da. Og jobb. Jobb suger ut alt jeg har når det kommer til det sosiale. Har ikke hatt venner på mange år. Jeg droppet de alle. Hater mas om å finne på ting, det samme gjelder fra samboer også, men han vet at jeg ikke liker slike ting så han er sosial med andre. 

Anonymkode: 3ea59...006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre nære venninner. Vi ses ikke hver uke og alle 4 er like på det at vi ikke trenger kontakt hele tiden. Derfor har også vennskapet holdt. Men vi treffes på cafe av og til og er også de de andre kontakter dersom man vil finne på noe, eller man har behov for å prate. Man har noen som feirer bursdagen din, som viser at de er glad i deg og som man kan prate med alt om. Føler meg veldig heldig.

Hadde ikke orket de som ringer hele tiden eller plutselig står på døren i tide og utide.
 

Anonymkode: e7c5c...3f9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har det akkurat som deg, har ikke et stort sosialt behov og synes det bare er stressende å skulle finne på noe med venner etter jobb. Da er jeg sliten og vil bare hjem og gjøre min greie (ting som gir meg energi). Det samme gjelder også i helgen 🤭 bor også alene, og trives godt i eget selskap. Jeg er også veldig enig med sitatet ovenfor. 

Anonymkode: 327cc...1b8

Problemet er jo at mange ikke godtar dette, at man trives i eget selskap. Selv om man også kan trives med andre.

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg henger ikke rundt med bekjente eller gjør ting sammen med de. Det gjør man med familie og venner.

Å henge rundt med noen man selv ser på som kun en bekjent og lar de tro at dere er venner, det er direkte ufint. Hvordan presenterer du vedkommende for andre av dine bekjente? Folk sier jo "Dette er Kari, en venninne." Ikke "Dette er Kari, en bekjent:"

Jeg kjenner ingen som driver på og henger rundt med såkalte bekjente. Bekjente er slike man sier hei og prater såvidt med på gata før man går videre med sitt. Man er kanskje "facebookvenn" men har ikke delt telefonnummer og annet.

Anonymkode: 7fc67...b84

Nå er det jo opp til deg å definere hva som er bekjent og venn :) Så ikke lag noen problemstilling ut av det.

Hvem du kjenner som gjør hva betyr ikke så mye, dette er jo typisk utsagn "jeg kjenner ingen som....". Dette bruker mennesker som ikke er enige eller vandt med en type adferd. "slik har ALDRI jeg gjort!" "HÆ? det går jo ikke!"

Anonymkode: 4f49e...ee0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.10.2020 den 16.03, AnonymBruker skrev:

En litt annerledes tråd. Mange klager over at de ikke har venner.

Venner og bekjentskap er jo to forskjellige ting.

Jeg har mange bekjente som jeg gjør ting sammen med, synes dette funker utrolig bra. Man kan lettere si NEI til ting når man ønsker det, slipper å forklare.

Når man er ferdig med tiden sammen er det hjem å slappe av i eget selskap 🙂 Utrolig befriende, har ingen man skal tilfredstille eller høre til en slitsom venninnegjeng der man alltid her en leder som skal bestemme over andre.

Jeg liker heller ikke folk som går rundt å spør hva andre skal, hvor har du vært, hva driver du med. Dette synes jeg er helt idiotiske spørsmål.

🙂 

Anonymkode: 4f49e...ee0

Jeg tenkte det samme som deg, før jeg fikk en nær venn. Hun skal flytte langt vekk, og kjenner på en stor sorg.

Jeg er også som deg, at jeg har behov for mye egentid. Jeg kan derimot ikke ser for meg hvordan det må være å ikke ha noen venner i det hele tatt. Jeg er nødt til å være sosial, ellers blir jeg sprø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg omgås min søster og mor som andre omgås venninner. Ellers ingen andre venner. Trives VELDIG godt med det. 

Anonymkode: 176f2...b74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spot on! Det føles som en klam hånd å slippe til noen for nær innpå seg. Plutselig har du de i alle kanaler sent og tidlig, og de tror at vi er så nære at de bare kan spørre og grave om alt. Er ikke interessert i å dele alt med alle.

Anonymkode: be6ed...db6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.10.2020 den 16.08, AnonymBrukern skrev:

Ja.. synes det er så deilig. Har ingen nære venner og heller ikke behov for det. En en som trives godt i mitt eget selskap og har ikke behov for å møte venner mer en et par ganger i mnd

trives godt med kjæreste og familie

Kjæreste er en god venn. Da har du dekket behovet. Hva gjør du hvis det blir slutt? vil du da savne andre venner?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nære venner men kjenner meg igjen i det andre skriver, at det ikke utelukker mye alenetid og ro. Det er helt nødvendig for meg å få ro alene. Men skjer det en krise, slår kjæresten opp med meg, så vet jeg at jeg har mine gode venner. Jeg tror dessverre vennskap er mer stabile som relasjoner enn kjæresterelasjoner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Pipaluk skrev:

Kjæreste er en god venn. Da har du dekket behovet. Hva gjør du hvis det blir slutt? vil du da savne andre venner?

Da kan man jo jobbe for å finne seg en ny mann :) Eller elsker....

Anonymkode: 4f49e...ee0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes både kjæreste, venner og bekjente er slitsomt og krever mer av meg enn det gir meg. 

Jeg bruker det lille jeg har av sosial energi på aller nærmeste familie siden de er de eneste jeg virkelig er glad i og bryr meg om. 

Er ikke ensom, og savner i grunn ikke kjæreste eller venner siden jeg ikke orker det. 

Anonymkode: d4efc...d7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det ikke! 

Er introvert og har en kronisk sykdom som gir meg mindre energi enn normalt. 

Jeg savner så inderlig å treffe nære venner. Samvær som ikke gjør at de blir borte for meg.!

Anonymkode: 28de6...b64

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig nære venner defineres på ulike måter. 

Jeg har mange jeg regner som nære venner, og ja de er viktige for meg, men jeg har samme måte å møte dem på som du TS kaller bekjente i HI. Det er ikke mas, og ikke mye krav. 

Jeg har ingen bestevenner da, og jeg tror ikke at jeg passer til eller ønsker det. Jeg har likevel veldig nært forhold til mine venner, og er veldig glad i dem. De står meg for nære til å kun kalles bekjente. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Trolltunge skrev:

Mulig nære venner defineres på ulike måter. 

 

Er akkurat det man gjør.

Mange er vel ikke enige i det, vi mennesker lever som regel i vår egen bobble. Tror andre skal mene og like det samme som oss selv.

Anonymkode: 4f49e...ee0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt mer sånn at jeg ønsker 1-3 venner som man kun møter ca 1 gang i mnd, men som man kan ringe til om man skal gjøre noe kjedelig (Gå til toget, gå på butikken, kjøre et stykke) og prate om alt mellom himmel og jord. Slik at det heller ikke blir kleint om det går 10 sekunder og ingen sier noe. Praten skal flyte naturlig, ikke noe påtrengt. 
 

Har per dags dato bare en slik venninne. Hadde før 3 stk, men hu ene ble for innpåsliten og var negativ, og en annen prøvde hele tiden å skulle snakke om mine følelser og gå skikkelig i dybden, ble for mas det også. 

Jeg er rimelig kjapp på å droppe folk og glemme de helt og stenge de helt ute om de ikke passer inn i mitt liv.
 

Jeg er alenebarn og ikke noe særlig kontakt med familie. Ønsker ikke samboer heller, jeg har nok med dyra mine og trenger min alenetid 🙈

Anonymkode: 7f8b0...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre ingen venner og skulle ønske jeg hadde en eller to. Men jeg får det ikke helt til. Heldigvis har jeg hunden min.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei jeg liker ikke å ha det sånn, men man blir vandt med det. Er nær familien min, men de bor så langt unna.
Har flere bekjente som jeg pleier å game med en gang i blant, og noen som trur de er "bestevenn" med meg, men de er ikke til å stole på, så kan ikke fortelle alt til de.

Holder meg med kjæresten og ellers nær familie.

Anonymkode: 5954b...7c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.10.2020 den 16.11, AnonymBruker skrev:

Norske myndigheter har sagt at det lønner seg med færrest mulig bestevenner med hensyn til smittevernet.

De med stor omgangkrets eller flere bestevenner utgjør en stor smitterisiko og bør skamme seg!

Anonymkode: 766c8...a9d

Men i alle dager, hva er dette for slags oppgulp??! 

Smittevern og den slags var ikke et tema i HI, så drit i bland inn det. Har du tenkt over at det snakkes om venner/vennskap generelt??

Syns nå jaggu meg det er du som bør gå å skamme deg!!! 

Anonymkode: c4313...33e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men i alle dager, hva er dette for slags oppgulp??! 

Smittevern og den slags var ikke et tema i HI, så drit i bland inn det. Har du tenkt over at det snakkes om venner/vennskap generelt??

Syns nå jaggu meg det er du som bør gå å skamme deg!!! 

Anonymkode: c4313...33e

Jeg tror det var ment litt humoristisk..? Er hvertfall slik jeg tok det

Anonymkode: 7f8b0...4be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Eirill skrev:

Jeg har dessverre ingen venner og skulle ønske jeg hadde en eller to. Men jeg får det ikke helt til. Heldigvis har jeg hunden min.

Vær glad for hunden din :) Dyr er godt selskap det, som blir glade i deg. De dømmer deg aldri.

Anonymkode: 4f49e...ee0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...