Gå til innhold

"Oppgaven skal ikke overskride 11 sider" hva betyr det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja altså, hvor mange sider kan jeg minst skrive da? Syntes det var en merkelig formulering. 

Anonymkode: d7472...df5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke noe minstekrav, men det må jo minst være så langt at du får med deg det essensielle for å svare på oppgaven. 

Anonymkode: 7c960...b92

• Liker 2
Skrevet

At den skal være maks 11 sider. Helt vanlig formulering.

Anonymkode: e32e2...e51

• Liker 17
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

At du ikke skal skrive mer enn 11 sider. 

Skrevet

Maks 11 sider altså. 

Du bør ligge tett opp mot dette. Minst 8, men gjerne 9 og 10. 

Anonymkode: 9f2cf...d25

• Liker 5
Skrevet

Jeg syntes det var en merkelig formulering, dette er sisteåret mitt og de få gangene jeg har fått sideantall fremfor ord så har det alltid være 20-25 sider så man vet sånn ca slingringsmonn. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes det var en merkelig formulering, dette er sisteåret mitt og de få gangene jeg har fått sideantall fremfor ord så har det alltid være 20-25 sider så man vet sånn ca slingringsmonn. 

Men du skjønner vel at du bør skrive mer enn èn side?

Anonymkode: 1649b...024

• Liker 3
Skrevet

For de som ikke er så flinke i norsk, så betyr " Oppgaven skal ikke overskride 11 sider":

Du skal ikke skrive mer enn 11 sider, og minimum antall sider er 0 sider.

Anonymkode: ddd48...010

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du skjønner vel at du bør skrive mer enn èn side?

Anonymkode: 1649b...024

Nei gjorde ikke det. Sendte bare inn en side med håndskrevne stikkord som for noen ville utgjøre en disposisjon. Men hvis man kan litt om emne vil man jo forstå at jeg kan pensum?  Satser på at jeg får en B :)

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

For de som ikke er så flinke i norsk, så betyr " Oppgaven skal ikke overskride 11 sider":

Du skal ikke skrive mer enn 11 sider, og minimum antall sider er 0 sider.

Anonymkode: ddd48...010

Okei takk, har bare vært student 4 1/2 år her på universitetet, så ble skikkelig vanskelig for meg nå. Tror du man står om man skriver 0 da? For hvis minstekravet er 0 må man jo kunne påstå at det er innenfor kravet som er satt? 

Skrevet

Takk for relevante svar til noen av dere. 

Dere andre derimot, dere må virkelig gå inn i dere selv og prøve å forstå hvorfor dere er som dere 

* Lite notat til meg selv, ikke spør om noe på kvinneguide. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei gjorde ikke det. Sendte bare inn en side med håndskrevne stikkord som for noen ville utgjøre en disposisjon. Men hvis man kan litt om emne vil man jo forstå at jeg kan pensum?  Satser på at jeg får en B :)

Okei takk, har bare vært student 4 1/2 år her på universitetet, så ble skikkelig vanskelig for meg nå. Tror du man står om man skriver 0 da? For hvis minstekravet er 0 må man jo kunne påstå at det er innenfor kravet som er satt? 

🙄

Anonymkode: ec21c...25d

• Liker 7
Skrevet

Jeg tenker at de har satt et maksimumstall for å unngå at folk skriver for mye. Det tvinger deg til å klare å besvare oppgaven, og få med deg det viktige, på kun 11 sider. Om temaet er omfattende, kan det være en utfordring.

Anonymkode: 11a7f...231

• Liker 3
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er vel flere krav i oppgaven enn kun sidetall, regner jeg med? 
Du skal vel gjøre rede for, diskutere, drøfte, sammenligne e.l. Skriver du 0 sider, har du ikke klart det faglige. 

Anonymkode: 09e54...4d7

• Liker 1
Skrevet

Litt skremmende at du spør om det da, forstår du ikke teksten/budskapet?

🙂 

Du går inn i en butikk, ikke kjøp mer enn 2 av denne varen. Hvor mange varer kan du kjøpe da?

🙂 

Anonymkode: 3bc24...3e1

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så dere har ikke andre krav til oppgaven enn antall sider? 

Anonymkode: fe952...21b

• Liker 2
Skrevet

Minimum er vell det du trenger for besvare oppgaven. En gang hadde klassen min skrevet oppgaver på snitt 30-40 sider. Året etter va maksen 10 sider. Foreleseren angre hardt på at han glemte maks antallet. 

Anonymkode: a7cc3...7be

Skrevet

Helt ubrukelig krav med maks 11 sider. Antall sider avhenger av skrifttype og størrelse, linjeavstand, modeller etc. Spør om antall ord i stedet, og be om et range ifht minimum og maksimum antall ord.   
Der jeg går er 1 side typisk ca 350 ord

Skrevet

Du skriver så mye du vil, men om du ikke klarer fylle 5 sider en gang tenker jeg karakteren blir dårlig

Anonymkode: 6891e...174

Skrevet
12 minutter siden, Høna79 skrev:

Helt ubrukelig krav med maks 11 sider. Antall sider avhenger av skrifttype og størrelse, linjeavstand, modeller etc. Spør om antall ord i stedet, og be om et range ifht minimum og maksimum antall ord.   
Der jeg går er 1 side typisk ca 350 ord

Veit ikke alle at det er linjeavstand 1,5 cm og skriftstørrelse 12? 

90 modells

Anonymkode: a7cc3...7be

• Liker 6
Skrevet

Det virker som om universitetet har overvurdert sine elever.

Anonymkode: 88cbf...fc8

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...