Banankaka04 Skrevet 2. oktober 2020 #1 Del Skrevet 2. oktober 2020 (endret) Hei! Jeg vet ikke om noen her inne vet hva dette kan være for noe, men det skader vel ikke å spørre... Det har seg nemlig slik at jeg til tider, ofte etter at jeg har hatt det veldig vanskelig over en lengre periode, er psykisk sliten, eller har opplevd noe veldig vondt, sliter med at jeg «ser» ting som egentlig ikke er der... Dette høres kanskje litt dumt ut, men det hender at jeg for eksempel «ser» en lilla elefant på veggen... Innerst inne vet jeg at det ikke er en lilla elefant på veggen, men jeg synes fortsatt at det er vanskelig å skille mellom bilder i hodet og virkelighet... Prøver hjernen min å fortelle meg at jeg har presset meg selv altfor hardt over en lengre periode, eller hvorfor skjer dette? Det hjelper å fokusere på noe annet, men så er det også veldig vanskelig å fokusere på noe annet... Dette skremmer meg... Jeg ser ikke bilder av noe skummelt, men det er fortsatt veldig ubehagelig å se ting som egentlig ikke er der... Går det an å bli kvitt dette for godt, eller er det noe en er nødt til å lære seg å leve med? Jeg vet ikke hvor vanlig dette er, eller om det har et navn... Er det noen som vet hva dette kan være? Hva bør jeg gjøre? Jeg vet at jeg er dårlig til å forklare... Endret 3. oktober 2020 av Banankaka04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #2 Del Skrevet 2. oktober 2020 https://nhi.no/symptomer/psyke-og-sinn/hallusinasjoner-veiviser/?page=2 hei, som du ser her, er det flere ulike grunner til at man kan oppleve hallusinasjoner. det kan være demens, psykose, epilepsi, eller f.eks organiske delirium pga hjerneforandreinger. eller PTSD. Kan også være bivirkning av medisiner. det høres ikke ut på det du beskriver som at du er i noen psykotisk tilstand, men jeg ville uansett ha snakket med legen om dette. Det kan være noe du bør utredes for, eller noe du kan få medisiner til hjelp for, f.eks. Høres jo ut som du synes dette er litt slitsomt, så jeg ville iaf tatt en prat med legen om det. Anonymkode: ee816...cef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #3 Del Skrevet 29. juni 2023 Hei Banankaka04. Dette er et gammelt innlegg og vet ikke om du vil lese det jeg skriver nå, men prøver.. Jeg lurer på om du har blitt klokere på din situasjon? Og så lurer jeg på om du bare ser elefanter eller om det er mer? Jeg opplevde endel psykotiske perioder for noen år siden pga PTSD . Jeg så endel ting. Ofte veldig virkelighetsnære. Eks jeg kunne møte noen når jeg tur som egentlig ikke var der. Eller som en gang at det stod noen på badet mitt og brukte min tannbørste. Men i virkeligheten var jeg alene. Det er utrolig slitsomt. Jeg ble etterhvert mye bedre, men sannheten er at jeg opplever det fortsatt. Jeg føler at jeg har bedre kontroll i dag når det skjer. Jeg har ikke fortalt til min fastlege at det fortsatt foregår, fordi jeg ikke vil ha det i journalen min. Jeg lurer på om jeg noen gang blir normal igjen? Anonymkode: 1b5a2...ddf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #4 Del Skrevet 29. juni 2023 ^ Hva er det du tror skal skje om du får det i journalen din? Det jeg tenker at kan skje er at dersom du skulle bli dårligere i fremtiden vil du kunne få raskere og bedre hjelp. Ha mindre risiko for å bli alvorlig syk. Altså vil du stå i en bedre og tryggere situasjon enn det du gjør nå. Anonymkode: ccf03...6d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå