Gå til innhold

jeg overspiser

Fremhevede innlegg

Skrevet

Selvfølgelig kan det godt oppstå en depresjon pga lavt serotonin (eller andre transmittor substanser). Men det bør da tas blodprøver osv, for å finne ut hvorfor det har oppstått en depresjon.

Videoannonse
Annonse
Gjest Mito24
Skrevet
Selvfølgelig kan det godt oppstå en depresjon pga lavt serotonin (eller andre transmittor substanser). Men det bør da tas blodprøver osv, for å finne ut hvorfor det har oppstått en depresjon.

Herregud, du er virkelig håpløs. Blodprøver? Hva i alle dager skal det kunne gi informasjon om? Det er ikke slik at "for lite" av en nevrontransmitter fører til depresjon, hjernekjemien er uendelig mer komplisert enn som så. Hvorfor uttaler du deg om tema du åpenbart ikke har kunnskaper om?

Gjest Gjest
Skrevet

trådstarter her. Takk for masse svar, enda det ble litt diskusjoner her. Såvidt jeg vet, lider jeg ikke av noen form for depresjon. Jeg har det fint med det meste. Men dårlig selvtillit har jeg fått etter at jeg begynte å gå opp i vekt.

Kan jo også legge til at jeg går på p-piller, som da vil si at jeg får i meg hormoner...vet ikke om det har noe å si? :sjenert:

Skrevet
Herregud, du er virkelig håpløs. Blodprøver? Hva i alle dager skal det kunne gi informasjon om? Det er ikke slik at "for lite" av en nevrontransmitter fører til depresjon, hjernekjemien er uendelig mer komplisert enn som så. Hvorfor uttaler du deg om tema du åpenbart ikke har kunnskaper om?

Man tror at depresjon skyldes at hjernen, av en ukjent grunn, lager for lite av to viktige signalstoff som heter noradrenalin og serotonin. Disse signalstoffene er viktige i kommunikasjonen mellom nervene i hjernen, særlig i de områdene av hjernen som styrer følelser og humør.

Hentet fra patologi bok.

Og du er hjernekirurg/psykolog/biokjemiker/allmennpraktiserende lege?

Jeg er ingen av delene, men jeg leser dog medisinske artikler.

Blodprøver vil vise om hvor mye serotonin, osv som finnes i plasma.

Til trådstarter: vektøkning er en bivirkning av p-piller.

Skrevet
trådstarter her. Takk for masse svar, enda det ble litt diskusjoner her. Såvidt jeg vet, lider jeg ikke av noen form for depresjon. Jeg har det fint med det meste. Men dårlig selvtillit har jeg fått etter at jeg begynte å gå opp i vekt.

Kan jo også legge til at jeg går på p-piller, som da vil si at jeg får i meg hormoner...vet ikke om det har noe å si?  :sjenert:

Det er helt klart lettere å legge på seg når man går på P-Piller. Jeg synes du fikk et veldig godt råd fra Birgitte(?? Tror jeg det var). Prøv å spis regelmessig, ca hver 3-4 time, men da spis skikkelig mat, som grovbrød, middag, grønnsaker etc etc.

Skrevet

Tar du B-vitamin tilskudd? Har nemlig hørt at det kan gjøre deg mer sulten... Vet ikke om det stemmer da... :forvirret:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...