AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #1 Skrevet 2. oktober 2020 Lurer på hvor barnemark/småmark kommer fra. Katter får jo helt andre ormetyper, så kan ikke være fra dem? Hvor kommer det fra? Anonymkode: 2707d...f04
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #2 Skrevet 2. oktober 2020 Kan være i jord, sand og grus feks. 🙂 Anonymkode: 04dbd...b78
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #3 Skrevet 2. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan være i jord, sand og grus feks. 🙂 Anonymkode: 04dbd...b78 Ok, men det kommer ikke fra kattens avføring, som igjen kan finnes i jord, sand og grus? Har ikke orm, har bare en angst i meg for å få det 😛 Anonymkode: 2707d...f04
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #4 Skrevet 3. oktober 2020 Det vet jeg ikke.. Jeg har fått i to omganger når immunforsvaret var helt ute å kjøre, selv om jeg var renslig (Vask under negler osv) og hadde det rent hjemme. I disse periodene fikk jeg øyebetennelse også bare ved å gå inn på offentlig transport uten å ta på noe. Tror vanligvis kroppen er i stand til å «knekke» dette selv slik at det ikke oppstår, men tydeligvis er man mer utsatt i perioder. 🙂 Anonymkode: 04dbd...b78
Avalon Skrevet 3. oktober 2020 #5 Skrevet 3. oktober 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok, men det kommer ikke fra kattens avføring, som igjen kan finnes i jord, sand og grus? Har ikke orm, har bare en angst i meg for å få det 😛 Anonymkode: 2707d...f04 Nei, for barnemark er mennesker den eneste verten. Men, husdyr kan få egg i pelsen om de har vært borti en smittekilde. 2
Avalon Skrevet 3. oktober 2020 #6 Skrevet 3. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det vet jeg ikke.. Jeg har fått i to omganger når immunforsvaret var helt ute å kjøre, selv om jeg var renslig (Vask under negler osv) og hadde det rent hjemme. I disse periodene fikk jeg øyebetennelse også bare ved å gå inn på offentlig transport uten å ta på noe. Tror vanligvis kroppen er i stand til å «knekke» dette selv slik at det ikke oppstår, men tydeligvis er man mer utsatt i perioder. 🙂 Anonymkode: 04dbd...b78 Det stemmer dessverre ikke at kroppen kan knekke det selv. Det dannes ikke antistoffer mot innvollsorm. Får man en eller annen type innvollsorm må man få medisiner, hele familien må behandles og man må sanere hele huset. Koke alt som kan kokes, vaske ned alt og være ekstra nøye med håndvask, vask av toalett, ved matlaging osv osv. 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #7 Skrevet 3. oktober 2020 Man får det fra andre mennesker. Anonymkode: 24842...23b 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #8 Skrevet 3. oktober 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Man får det fra andre mennesker. Anonymkode: 24842...23b Ja, men disse menneskene må jo få det fra et sted Tenker ikke da på andre mennesker, men må jo være en smittekilde siden det ikke er noe som skal være i kroppen. Anonymkode: 2707d...f04
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #9 Skrevet 3. oktober 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men disse menneskene må jo få det fra et sted Tenker ikke da på andre mennesker, men må jo være en smittekilde siden det ikke er noe som skal være i kroppen. Anonymkode: 2707d...f04 Det er som hodelus, skabb og andre parasitter som har spesialisert seg på mennesker. Mennesker er deres naturlige miljø. I gamle dager var de " naturlig " i kroppen. Man ville jo ikke ha dem da heller, selvfølgelig.. Men nå har vi medisiner da, heldigvis. Man kan jo lure på hvorfor vi ikke har fått utryddet hodelus heller.. de er standhaftige Anonymkode: 24842...23b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå