Yuumi Skrevet 2. oktober 2020 #1 Skrevet 2. oktober 2020 Jeg er utdannet barnehagelærer, men har vært ute av gamet i nesten ett år, og før det har jeg bare noen måneders erfaring.På mandag begynner jeg i en avdeling med små barn, og jeg er veldig nervøs. Er det noen barnehagelærere (og foreldre) for den saks skyld som har noen fine råd eller tips å komme med? Hva bør jeg tenke på før jeg drar på jobb? Og når det gjelder tilvenninng, har dere noen tips der? Er det noe spesielt jeg bør gjøre eller si til foreldre?
Adara Skrevet 3. oktober 2020 #2 Skrevet 3. oktober 2020 (endret) Vær snill Endret 3. oktober 2020 av Adara
Magenta81 Skrevet 3. oktober 2020 #3 Skrevet 3. oktober 2020 Vær ydmyk, blid og imøtekommende. Vis at du er lærervillig, spør om rutiner og gjør det du ser trengs å bli gjort. Hils på foreldre, lytt og vis engasjement. SE barna, bli kjent, sett deg på gulvet, hils på dem og spør hva de heter. Vis omsorg, forståelse og rom til å bli kjent med deg. Vær tålmodig, det tar litt tid å sette seg inn i alt nytt og du kommer til å være ganske sliten den første uka 🥴 Du skal bli leder på avdelingen. Prøv etterhvert (snart) å vis at du tar ansvar, at du er leder, ta tak, se om det trengs endringer i rutiner eller annet. Se og spør hva de jobber med og kom med forslag til aktiviteter, temaer, samlinger osv. Notér i en liten blokk ting du kommer på. lykke til i ny jobb, dette kommer til å gå bra 😊 1
Yuumi Skrevet 3. oktober 2020 Forfatter #4 Skrevet 3. oktober 2020 3 timer siden, Magenta81 skrev: Vær ydmyk, blid og imøtekommende. Vis at du er lærervillig, spør om rutiner og gjør det du ser trengs å bli gjort. Hils på foreldre, lytt og vis engasjement. SE barna, bli kjent, sett deg på gulvet, hils på dem og spør hva de heter. Vis omsorg, forståelse og rom til å bli kjent med deg. Vær tålmodig, det tar litt tid å sette seg inn i alt nytt og du kommer til å være ganske sliten den første uka 🥴 Du skal bli leder på avdelingen. Prøv etterhvert (snart) å vis at du tar ansvar, at du er leder, ta tak, se om det trengs endringer i rutiner eller annet. Se og spør hva de jobber med og kom med forslag til aktiviteter, temaer, samlinger osv. Notér i en liten blokk ting du kommer på. lykke til i ny jobb, dette kommer til å gå bra 😊 Tusen takk for at du tok deg tid til å svare. Det hjelper meg mye Jeg tar til meg det du sier, og skal ta det med meg på jobb på mandag! Takk igjen ^^ 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå