AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #1 Skrevet 2. oktober 2020 Uke 37 og jordmor konstanterte at hodet lå godt ned i bekkenet og at hun kunne såvidt rikke på det, men at det ikke var helt festet. Betyr det at hodet begynner å feste seg mer eller kan det være halvfesta fram til fødsel? 😂 Vet at festet hode ikke er noe pekepinn på fødsel men del gjerne erfaring uansett 😁 Anonymkode: fbae4...6e0
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #2 Skrevet 2. oktober 2020 Kan være «halvfestet». Festet seg ikke hos meg, verken første eller andre fødsel. Hmm.. uten at jeg vet for sikkert, ble ikke noe praktisk forskjell for mine fødslene enn at, ved første fødselen, når «vannet gikk», så var det ikke bare sånn splash og stopp, men vannet rant ut av meg litt og litt hele veien. Fordi hodet stengte ikke åpningen. Ved 4 cm åpning fikk jordmor konstatert at «hodet så godt som festet». Altså, da fortsatt ikke festet. 😅 Ved andre fødsel gikk vannet først i fødselen, da hodet var på vei ut. Jeg hadde forresten raske og greie fødsler. Og begge før termin. Anonymkode: 643f9...ce9 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #3 Skrevet 2. oktober 2020 Det kan "løsne" igjen, eller det kan feste seg. For flergangsfødende er det helt vanlig at hodet ikke fester seg. Anonymkode: a4cfb...d15 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #4 Skrevet 2. oktober 2020 Jeg har fått samme beskjed. Jordmor sa at det ikke er uvanlig at de ikke er 100% festet, og at sannsynligheten er liten for at babyen vil snu seg nå. Skulle h*n allikevel finne på å snu seg, vil du mest sannsynlig kjenne det godt, og da kan det jo være lurt å ringe jordmor eller føden for å høre om du bør undersøkes. Anonymkode: fddd1...fef 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå