AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #1 Skrevet 2. oktober 2020 Jeg er en mann i et krevende og giftig forhold, og jeg begynner å kollapse og trenger hjelp - jeg er utslitt, men klarer ikke å gjøre noe med det Jeg tenke på å kontakte krisesenter, men vet ikke helt om jeg kan stole på det Jeg ønsker å ringe anonymt, men vil de registrere dette på noe vis? Vil de kontakt meg tilbake? Vil de sende noe brev hjem osv? Og, er det noen som vet hvordan man evt kan få snakket med noen som har opplevd noe lignende Jeg har det så vanskelig, men har absolutt ingen å snakke med dette om - jeg trenger hjelp for å bygge styrke til å gå fra henne Jeg føler meg alene, er redd og maktesløs - og jeg samtidig er jeg glad i henne...jeg er så lei meg for å ødelegge hennes liv, samtidig som at hun ødelegger mitt når jeg er der. Jeg ofrer meg selv nå føler jeg, men da blir jo livet mitt verdiløst - går jeg fra henne så ofrer jeg henne og da føler jeg at jeg ødelegger livet hennes - hun kommer til å se at jeg har ødelagt alt for henne Er det noen her jeg kunne snakket med på noe vis? Jeg er så alene Anonymkode: 6de6f...d94
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #2 Skrevet 2. oktober 2020 Hei. Dette høres ikke noe greit ut. Du kan ringe anonymt og høre på det krisesenteret du tilhører/kommune. De har taushetsplikt og de sender ingen brev hjem hvis du gir beskjed om dette. Alle som jobber der har også taushetsplikt men må varsle hvis det er snakk om omsorgssvikt osv. Du kan ikke ha det slikt ! Jeg synes du burde ta en telefon til dem og si at du vil være anonym. Er mange som gjør det (jobber i samme bransje). Lykke til ! Anonymkode: 997cc...609 11
Silva Pluvialis Skrevet 2. oktober 2020 #3 Skrevet 2. oktober 2020 Krisesenteret har taushetsplikt, og hvis du velger å flytte dit så har de også hemmelig adresse. Ville ringt og bedt om en samtale. De er profesjonelle og de har trening i å håndtere mennesker i krise. Gode tanker fra meg. 5
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #4 Skrevet 2. oktober 2020 Ring krisesenteret, de har taushetsplikt. I vår kommune har de et eget krisesenter for menn som utsettes for fysiske/psykisk vold/mishandling. Håper du oppsøker hjelp, dessverre alt for mange menn som utsettes for mishandling. Sender deg en god klem! Anonymkode: 486b9...684 5
Gjest Gladama Skrevet 2. oktober 2020 #6 Skrevet 2. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en mann i et krevende og giftig forhold, og jeg begynner å kollapse og trenger hjelp - jeg er utslitt, men klarer ikke å gjøre noe med det Jeg tenke på å kontakte krisesenter, men vet ikke helt om jeg kan stole på det Jeg ønsker å ringe anonymt, men vil de registrere dette på noe vis? Vil de kontakt meg tilbake? Vil de sende noe brev hjem osv? Og, er det noen som vet hvordan man evt kan få snakket med noen som har opplevd noe lignende Jeg har det så vanskelig, men har absolutt ingen å snakke med dette om - jeg trenger hjelp for å bygge styrke til å gå fra henne Jeg føler meg alene, er redd og maktesløs - og jeg samtidig er jeg glad i henne...jeg er så lei meg for å ødelegge hennes liv, samtidig som at hun ødelegger mitt når jeg er der. Jeg ofrer meg selv nå føler jeg, men da blir jo livet mitt verdiløst - går jeg fra henne så ofrer jeg henne og da føler jeg at jeg ødelegger livet hennes - hun kommer til å se at jeg har ødelagt alt for henne Er det noen her jeg kunne snakket med på noe vis? Jeg er så alene Anonymkode: 6de6f...d94 Send meg gjerne pm. Har gått fra et slikt forhold. Er tilgjengelig i 7 tiden i kveld. Hilsen voksen dame.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #7 Skrevet 2. oktober 2020 Jeg føler meg så svak Mannfolk skal liksom tåle alt skal de ikke? Hun har aldri vært fysisk, bortsett fra at hun har hevet armen som om hun skulle slå et par ganger, men det er lenge siden så det husker hun sikkert ikke selv Jeg får dritt og respektløs oppførsel fra henne 9 av 10 dager, og den ene dagen som er bra veier opp for alt - da flommer følelsene mine over. Her en dag kom hun å la seg inntil meg i sengen og strøk på kroppen min - det må være måneder siden sist - gud så deilig og dag har jeg så dårlig samvittighet - kanskje hun elsker meg likevel..jeg er så ødelagt Hvor vanlig er det egentlig at begge to i et forhold koser med hverandre? Jeg vet ikke lenger hva som er normalt jeg. Jeg bare håper på en bra dag til.... og, jeg vet ikke lenger hva som er greit og ikke. Hvor mye kjeft og respektløs oppførsel skal til før det egentlig ikke er greit lenger? Hvor mange dager på rad med nedverdigende kommentarer, stikk og gift? Hvor mange dager på rad kan hun være sur fordi jeg er så dum? Hvor mange dager på rad er det greit å få beskjed om de felene man har og gjør? Anonymkode: 6de6f...d94
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #8 Skrevet 2. oktober 2020 16 minutter siden, AnonymBruker said: Aner du hvor jævla skadelig det er at du sier sånt tull som dette?? Det kan skremme menn vekk fra å ta kontakt med krisesenter når de blir utsatt for vold hjemme. Ts! Ta kontakt med krisesenteret. Har forresten hørt et par podcasts om menn på krisesenter. Prøvde å søke opp og fant kun den ene. Den heter Hodebry - menn på krisesenter. Det er lenge siden jeg har hørt den nå, men husker at i alle fall én av de jeg har hørt var veldig bra og informativ. Anonymkode: c91c9...5a6 Jeg fant den andre! Podcasten heter Utafor og episoden heter "Når hun slår ham". Anonymkode: c91c9...5a6 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #9 Skrevet 2. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg føler meg så svak Mannfolk skal liksom tåle alt skal de ikke? Hun har aldri vært fysisk, bortsett fra at hun har hevet armen som om hun skulle slå et par ganger, men det er lenge siden så det husker hun sikkert ikke selv Jeg får dritt og respektløs oppførsel fra henne 9 av 10 dager, og den ene dagen som er bra veier opp for alt - da flommer følelsene mine over. Her en dag kom hun å la seg inntil meg i sengen og strøk på kroppen min - det må være måneder siden sist - gud så deilig og dag har jeg så dårlig samvittighet - kanskje hun elsker meg likevel..jeg er så ødelagt Hvor vanlig er det egentlig at begge to i et forhold koser med hverandre? Jeg vet ikke lenger hva som er normalt jeg. Jeg bare håper på en bra dag til.... og, jeg vet ikke lenger hva som er greit og ikke. Hvor mye kjeft og respektløs oppførsel skal til før det egentlig ikke er greit lenger? Hvor mange dager på rad med nedverdigende kommentarer, stikk og gift? Hvor mange dager på rad kan hun være sur fordi jeg er så dum? Hvor mange dager på rad er det greit å få beskjed om de felene man har og gjør? Anonymkode: 6de6f...d94 Nei, mannfolk skal ikke tåle alt!! Kom deg ut av dette giftige forholdet. Du skal ikke ha dårlig samvittighet for at hun innimellom koser med deg. I et forhold skal man respektere hverandre og ikke utsette hverandre for vold og manipulasjon. Du har kommet langt når du vurderer å ringe krisesenteret. Håper du klarer å ta det neste skrittet som er å faktisk ringe dem. Anonymkode: c91c9...5a6 6
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #10 Skrevet 2. oktober 2020 Jeg skal ringe Må bare utsette det litt fordi det føles som et nederlag og en terskel Anonymkode: 6de6f...d94
~ m a u d e ~ Skrevet 2. oktober 2020 #11 Skrevet 2. oktober 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal ringe Må bare utsette det litt fordi det føles som et nederlag og en terskel Anonymkode: 6de6f...d94 Ja, ring! ☎️ Jeg kan garantere deg at det kommer til å bli en lettelse å ta kontakt med de! Om du har krisesenter for menn i nærheten, kontakt disse, hvis ikke, kontakt et vanlig krisesenter. Du behøver IKKE bekymre deg for at hun får greie på noen ting (at de ringer eller sender brev), dette er folk som er vant med å møte mennesker i ekstreme situasjoner, og som vet at det er LIVSFARLIG å røpe noe til den man vil bort fra. 7
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #12 Skrevet 2. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en mann i et krevende og giftig forhold, og jeg begynner å kollapse og trenger hjelp - jeg er utslitt, men klarer ikke å gjøre noe med det Jeg tenke på å kontakte krisesenter, men vet ikke helt om jeg kan stole på det Jeg ønsker å ringe anonymt, men vil de registrere dette på noe vis? Vil de kontakt meg tilbake? Vil de sende noe brev hjem osv? Og, er det noen som vet hvordan man evt kan få snakket med noen som har opplevd noe lignende Jeg har det så vanskelig, men har absolutt ingen å snakke med dette om - jeg trenger hjelp for å bygge styrke til å gå fra henne Jeg føler meg alene, er redd og maktesløs - og jeg samtidig er jeg glad i henne...jeg er så lei meg for å ødelegge hennes liv, samtidig som at hun ødelegger mitt når jeg er der. Jeg ofrer meg selv nå føler jeg, men da blir jo livet mitt verdiløst - går jeg fra henne så ofrer jeg henne og da føler jeg at jeg ødelegger livet hennes - hun kommer til å se at jeg har ødelagt alt for henne Er det noen her jeg kunne snakket med på noe vis? Jeg er så alene Anonymkode: 6de6f...d94 Min erfaring. Skulle bare ha råd om et vanskelig brudd fordi jeg ikke har noen andre. Endte med beskjed om at de sender bekynringsmelding om jeg drar tilbake. Det var snakk om et vanskelig brudd, vi var rimelig frekke med hverandre begge to. Jeg var rimelig langt nede og trodde jeg bare skulle få en samtale med råd. Brått følte jeg meg presset og låst til en helt ny og skummel situasjon. Ellers tar de i mot menn på lik linje som kvinner. Anonymkode: fcc20...71b
Gjest Blondie65 Skrevet 2. oktober 2020 #13 Skrevet 2. oktober 2020 TS: å ringe til krisesenter anonymt for å få råd er ikke å ta en avgjørelse. Det er å søke hjelp for å finne ut hva som kan gjøres med din situasjon. Jeg ser ikke ned på deg fordi du søker hjelp, jeg ser på det som svært tøft og modig. For det krever mot. Jeg håper at du har noen gode venner du kan snakke med etter hvert - troll som kommer ut i solen har en tendens til å sprekke. Dersom du har greid å komme deg fri fra dette usunne forholdet kan det være godt å snakke med noen som kan være der for deg når du har det vanskelig. Husk at ambivalensen - at når hun er snill 1 av 10 dager så er hun jo så god - er en del av gitteret i buret du sitter i. Det samme er konsekvensene - dette får følger for deg og for henne, er det verdt det? Men ikke bagatelliser problemet. Du fortjener bedre enn å bli rakket ned på 9 av 10 dager. Jeg ønsker deg masse lykke til.
Safiye Skrevet 3. oktober 2020 #14 Skrevet 3. oktober 2020 Tråden er ryddet for avsporinger. -Safiye, mod
Gjest Anonym Bruker Skrevet 3. oktober 2020 #15 Skrevet 3. oktober 2020 (endret) Ein mager trøst at det finnes mange menn som blir utsatt for psykisk terror ifra sin partner, men føler at de ikkje har noen å betro seg til og snakke med. En arbeidskolega blei forelsket i en vakker jente ifra bygda, og de giftet seg og flyttet til Oslo. Etter ca 1 år tok forholdet slutt, og han fekk tilbake sin gamle jobb. Han var heilt psykisk nedbrutt, og gråt veldi mye når han fortalde hvor utspekulert og systematisk jenta han blei forelsket i systematisk drev psykisk terror mot han. Vi forstod at han trengte all den støtte han kunne få for å komme seg igjennom dette. Når kontoen hans var tømt såg jenta ikkje lenger noe poeng i år vera saman med han. Utspekulert kvinnfolk ! Endret 3. oktober 2020 av Anonym Bruker
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #16 Skrevet 3. oktober 2020 Så bra du ringer krisesenteret for råd og veiledning, ts. Så håper jeg at du tørr å ta grepene som må til for å komme deg ut av dette forholdet. Ut i fra hva du beskriver blir du utsatt for psykisk vold. Det er bra du har innsett at det ikke er normalt, og at du har kommet så langt i prosessen at du søker hjelp. Lykke til! Anonymkode: 7cf6a...930
Gjest Anonym Bruker Skrevet 3. oktober 2020 #17 Skrevet 3. oktober 2020 (endret) Vil oppfordre deg om å finne noen å betro deg til / snakke med som du har tillit til. Dersom du ønsker å kome deg utav av forholdet så kan det kanskje vera praktiske ting omkring samlivsbrudd du ønsker å få klarhet i som det å finne annet bobel, flyttinga m.m. Er er dere gift så må ein forholde seg til noen regler i forhold til skifting av boet. Kanskje kan løsningen bli å ta en pause i forholdet, og flytte ut omgående. Har dere ikkje barn så er eit samlivsbrudd mindre konfliktfylt. Endret 3. oktober 2020 av Anonym Bruker
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #18 Skrevet 3. oktober 2020 God klem til deg❤️ Jeg har selv bodd på krisesenter når jeg måtte komme meg unna mannen min,som nå er ex. krisesenteret er et godt sted, det er flere menn som har trengt krisesenteret, kjenner en selv. Dette kan du klare. Men ta et steg av gangen. Ring først, så tar du det derfra. Krisesenteret er ikke bare et sted å bo. De tilbyr også samtaler. Du kan komme når som helst på døgnet for en samtale, bare avtal på forhånd. Så kan dere sammen legge en plan for hva du ønsker å gjøre med livet ditt. Du må ikke flytte dit om det føles som et alt for stort skritt å at. du er verdt mer enn dette! Det blir bedre, våg å ta skrittet ut❤️ Anonymkode: ab065...113 3
Safiye Skrevet 4. oktober 2020 #19 Skrevet 4. oktober 2020 Tråden er (etter-)ryddet for krenkende utsagn, samt kommentar på modereringen -Safiye, mod
Renate79 Skrevet 4. oktober 2020 #20 Skrevet 4. oktober 2020 Hei TS Jeg jobber på et krisesenter. Alle kommuner er forpliktet til å ha et krisesentertilbud også til menn, men det er organisert litt ulikt rundt omkring. Ring ditt lokale krisesenter, så hjelper de deg evt videre hvis det ikke er samme nummer som for kvinner. Ut fra hva du skriver så synes jeg absolutt du skal ringe oss, det er veldig nyttig å snakke med noen utenforstående om hva som er normalt og ikke, for disse grensene flyttes stadig når man lever i et voldelig forhold. Normaliseringsprosess kalles det ofte. Følelsene du beskriver om kona di og volden hun utsetter deg høres veldig normale ut, og mange menn som utsettes for vold synes det er veldig vanskelig å søke hjelp - men vær god mot deg selv og ring ❤️ Som flere her beskriver så har krisesentrene taushetsplikt og videre kontakt er noe du avtaler selv med de du prater med. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå