AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #1 Skrevet 2. oktober 2020 Synes hele greia med at familier skal tvinges til å dele permisjonstiden er et alvorlig og provoserende inngrep i privatlivet, og totalt meningsløst all den tid mor ammer størstedelen av babyens første leveår. Selvsagt unntak, ikke alle det passer for å amme av ulike årsaker. Jeg befinner meg nå i den fortvilte situasjonen at jeg er blitt uventet gravid, med disse syke reglene for permisjon. Forrige to ganger jeg var gravid, kunne familier i større grad velge selv og jeg fikk selvsagt hele permisjonen. tross alt jeg som hadde vært gravid og ammet babyene. Kjæresten min og jeg er særboere, og jeg har forstått det slik at det da kan være en mulighet for å få overført hans permisjon til meg? Stemmer dette? Er det noen som har prøvd dette og lyktes? Hvordan går man frem? Anonymkode: b0ed0...eab 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #2 Skrevet 2. oktober 2020 Det er ikke mulig. Anonymkode: efbb9...89d 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #3 Skrevet 2. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er ikke mulig. Anonymkode: efbb9...89d Virkelig? Er staten så ekstrem, så totalitær og tyrannisk? Anonymkode: b0ed0...eab 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #4 Skrevet 2. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Virkelig? Er staten så ekstrem, så totalitær og tyrannisk? Anonymkode: b0ed0...eab Det er ikke mulig på noen måte nei. Og ja, vi nærmer oss en politistat. Anonymkode: 0eddc...4d8 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #5 Skrevet 2. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er ikke mulig på noen måte nei. Og ja, vi nærmer oss en politistat. Anonymkode: 0eddc...4d8 Hmm, googlet og fant denne artikkelen, ingen med erfaring ang. dette? https://www.babyverden.no/okonomi-rettigheter-og-stonader/nav-svarer/ – Hvordan beregnes stønadsperioden om man skal bli alenemor? – Hvis du er aleneforsørger, er ingen av ukene med foreldrepenger forbeholdt far. Mor får hele stønadsperioden selv, inkludert fedrekvoten. Du krysser av for dette i den digitale søknaden. – Gjelder dette selv når det er en far i bildet, men ikke i daglig omsorg? – Dersom mor er aleneforsørger, har hun rett på hele perioden med foreldrepenger selv. Men dersom foreldrene ønsker det, kan far ta ut foreldrepenger/fedrekvote (hele eller deler av denne). Far må da sende søknad og legge ved en bekreftelse fra mor om at han skal ha omsorgen for barnet i den perioden han søker om. Anonymkode: b0ed0...eab
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #6 Skrevet 2. oktober 2020 Tragisk med disse reglene. Fedre har perm, kvinner er i arbeid og må til og med lønnes likt. Hva blir det neste.. Anonymkode: d1e97...93c 7
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #7 Skrevet 2. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tragisk med disse reglene. Fedre har perm, kvinner er i arbeid og må til og med lønnes likt. Hva blir det neste.. Anonymkode: d1e97...93c Øh? LIkelønn har vel ikke noe med dette å gjøre. Det er jo bare at familier må selv kunne bestemme hvem som skal være hjemme med babyen. For noen familier er det kanskje greit at de deler likt mellom far og mor, mens andre ønsker mer til far, og noen vil at mor skal ha hele. Vi burde ha valgfrihet. Anonymkode: b0ed0...eab 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #8 Skrevet 2. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Virkelig? Er staten så ekstrem, så totalitær og tyrannisk? Anonymkode: b0ed0...eab Det er heldigvis slik at far har rett på permisjon også. Anonymkode: efbb9...89d 17
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #9 Skrevet 2. oktober 2020 Just now, AnonymBruker said: Øh? LIkelønn har vel ikke noe med dette å gjøre. Det er jo bare at familier må selv kunne bestemme hvem som skal være hjemme med babyen. For noen familier er det kanskje greit at de deler likt mellom far og mor, mens andre ønsker mer til far, og noen vil at mor skal ha hele. Vi burde ha valgfrihet. Anonymkode: b0ed0...eab Tanken var at likelønn har noe med likestilling å gjøre. Noe moderne. Nei, så lenge det finnes kvinner som deg må man ved lov sørge for at barn har rett til tid med fedrene sine. De kommer alltid bedre ut i livet med nær tilknytning til begge foreldrene, men raddisfeminister driter i kidsa, så lenge mor kan velge å være lengst mulig hjemme hvis hun ønsker det. Anonymkode: d1e97...93c 5
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #10 Skrevet 2. oktober 2020 Skrekkelig med den totalitære staten som gir deg penger for å være hjemme i permisjon, gir gratis legehjelp når du er gravid, gratis fødsel på sykehus, gratis helsestasjon og helsehjelp for barnet frem til det er 16, gratis vaksiner, barnetrygd, støtte til bhg, gratis skole, ekstratøtte til dere aleneforeldre osv opp gjennom, og så klager du på at du ikke får nok av den totalitære staten. Skam deg! Husk at abort også er gratis forresten. Anonymkode: f5733...0a3 25
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #11 Skrevet 2. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er heldigvis slik at far har rett på permisjon også. Anonymkode: efbb9...89d Joda, men hvorfor skal far presse seg til å være hjemme på bekostning av mor som tross alt har gått gravid, og må dra med brystpreng på jobb? Det er jo sykt Anonymkode: b0ed0...eab 3
Hr. Aktiv Skrevet 2. oktober 2020 #12 Skrevet 2. oktober 2020 Tanken er at far skal få en sterkere relasjon til barnet før mor kan senere bare ta barnet med seg og pålegge far samværsnekt. Helt i tråd med slik systemet er lagt opp. Det hadde vært mye bedre å fått far unna veien allerede i barselstiden ved å frata ham mulighetene for samvær. 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #13 Skrevet 2. oktober 2020 Just now, AnonymBruker said: Skrekkelig med den totalitære staten som gir deg penger for å være hjemme i permisjon, gir gratis legehjelp når du er gravid, gratis fødsel på sykehus, gratis helsestasjon og helsehjelp for barnet frem til det er 16, gratis vaksiner, barnetrygd, støtte til bhg, gratis skole, ekstratøtte til dere aleneforeldre osv opp gjennom, og så klager du på at du ikke får nok av den totalitære staten. Skam deg! Husk at abort også er gratis forresten. Anonymkode: f5733...0a3 👆 This Anonymkode: d1e97...93c 7
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #14 Skrevet 2. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tanken var at likelønn har noe med likestilling å gjøre. Noe moderne. Nei, så lenge det finnes kvinner som deg må man ved lov sørge for at barn har rett til tid med fedrene sine. De kommer alltid bedre ut i livet med nær tilknytning til begge foreldrene, men raddisfeminister driter i kidsa, så lenge mor kan velge å være lengst mulig hjemme hvis hun ønsker det. Anonymkode: d1e97...93c Barn husker ingenting fra babytiden, så dette vrøvlet du sier har ingen biologisk og faktabasert forankring. Bare politisk korrekt tull. Anonymkode: b0ed0...eab 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #15 Skrevet 2. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Joda, men hvorfor skal far presse seg til å være hjemme på bekostning av mor som tross alt har gått gravid, og må dra med brystpreng på jobb? Det er jo sykt Anonymkode: b0ed0...eab Du står fritt til å ta ulønnet permisjon. Du står heldigvis ikke fritt til å frata far disse ukene. Anonymkode: efbb9...89d 14
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #16 Skrevet 2. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Barn husker ingenting fra babytiden, så dette vrøvlet du sier har ingen biologisk og faktabasert forankring. Bare politisk korrekt tull. Anonymkode: b0ed0...eab Nei, relasjonsskader er jo ikke en ting. Anonymkode: 21a4f...cfa 9
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #17 Skrevet 2. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du står fritt til å ta ulønnet permisjon. Du står heldigvis ikke fritt til å frata far disse ukene. Anonymkode: efbb9...89d Jo, siden vi ikke bor sammen så skal selvsagt jeg få alle ukene. Er jo egentlig en selvsagt ting, er jo jeg som er gravid. Anonymkode: b0ed0...eab 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #18 Skrevet 2. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, relasjonsskader er jo ikke en ting. Anonymkode: 21a4f...cfa ingen babyer får relasjonsskader fordi far ikke tvinger seg til permisjon noen uker det første leveåret. Anonymkode: b0ed0...eab 3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #19 Skrevet 2. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jo, siden vi ikke bor sammen så skal selvsagt jeg få alle ukene. Er jo egentlig en selvsagt ting, er jo jeg som er gravid. Anonymkode: b0ed0...eab Det handler ikke om at dere ikke bor sammen, du må være aleneforsørger. Dere er jo et par, ergo skal far ha disse ukene. Anonymkode: efbb9...89d 9
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #20 Skrevet 2. oktober 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det handler ikke om at dere ikke bor sammen, du må være aleneforsørger. Dere er jo et par, ergo skal far ha disse ukene. Anonymkode: efbb9...89d Vil i praksis være aleneforsørger så lenge vi ikke bor sammen. Anonymkode: b0ed0...eab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå