Gå til innhold

-

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
6 minutter siden, Justlooking skrev:

Det er noe jeg ikke forstår. Når han taler i USA møter det opp titusener for å høre. Biden har en brøkdel når han taler så tydeligvis har Trump mange tilhengere i USA. Hvorfor er folk her så negative om amerikanerne selv synes han gjør en god jobb for de han tross alt jobber for? 

Fordi de leser msm som bare skriver dritt om Trump. Msm har en ensidig dekning. ( i mange saker dessverre) De skjuler og vil ikke at mange ting skal komme fram i lyset når det gjelder innvandring, blm osv.

Endret av NorthernLight
  • Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 timer siden, Suss81 skrev:

Det er noe med de verdenslederene som sprer så mye har og ypper til borgerkrig og er årsaken til at tredje verdenskrig truer som gjør at sympatien mangler. 

Hva angår dette Trump?

• Liker 3
Skrevet
13 timer siden, T-Rex skrev:

Trump kvalifiserer til betegnelsen obese. Og han er gammel.

BMI på litt over 29, etter det jeg leste et sted? Det er ikke SÅ mye. Du skal ganske høyt opp på BMI-skalaen før det virkelig øker risikoen betydelig, se på FHIs sider. Og som sagt, de aller fleste pasienter i 70-årene overlever. Trump overlever nok.

Skrevet

Håper han dør, det ville vært det beste for verden. 

Skrevet
1 minutt siden, Nikitaspin skrev:

Håper han dør, det ville vært det beste for verden. 

Fordi krigshandlinger er bedre enn usaklighet og verbake personangrep?

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, PetterKanin skrev:

Fordi krigshandlinger er bedre enn usaklighet og verbake personangrep?

Nei, men det trenger ikke være alternativet. 

Skrevet
1 minutt siden, Nikitaspin skrev:

Nei, men det trenger ikke være alternativet. 

All erfaring tilsier at det er alternativet. 

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, Justlooking skrev:

Det er noe jeg ikke forstår. Når han taler i USA møter det opp titusener for å høre. Biden har en brøkdel når han taler så tydeligvis har Trump mange tilhengere i USA. Hvorfor er folk her så negative om amerikanerne selv synes han gjør en god jobb for de han tross alt jobber for? 

Det har med at Trump og hans tilhengere ikke tar korona seriøst og mener viruset er en "hoax" bløff. De gir blaffen i alle smittevernstiltak som avstand mellom folk, bruk av munnbind og antall deltakere på arrangementet. Så om ingenting så får vi håpe at republikanerne tar viruset mer seriøst fra nå. Det trenger USA.

• Liker 9
Skrevet

Jeg tror han overlever dette helt fint. Han er i en viss risiko med sin alder og overvekt, men det er fortsatt sånn at de fleste overlever dette også. Særlig med den best tilgjengelige hjelpen tilstede. 

• Liker 1
Gjest Sprettballen
Skrevet (endret)
8 timer siden, Guile skrev:

Bare for å unngå at det blir slettet som spekulasjoner. 

Noen som tror Donald hadde latt seg flyttes til sykehus hvis han ikke faktisk følte seg ganske crap? Nei? Ikke jeg heller. 

Trump er en person som har "vis ingen svakhet og innrøm ingen feil" som motto. 

Jeg så en gang et intervju med ham, der det ble stilt spørsmål om hans forretningsstrategi, og om han hadde råd til unge gründere.  Da var han helt klar på at den beste strategien var avledningsmanøvre og illusjoner.

Da sa han noe slikt som at "hvis du mangler penger, bruk mer penger enn du noen gang har gjort før. Hvis bankene og kreditorene tror at du er insolvent kommer de etter deg med en gang, men hvis du bruker penger tror de at du har så du klarer deg og mere til, kommer de til deg og vil låne deg mer penger for å tjene på deg".

Den samme strategien har vi sett at han har brukt som president.
Når det stormer på den ene siden skaper han en avledningsmanøver på den andre.

Vi så jo alle hvor rasende han ble da det kom frem at han søkte tilflukt under demonstrasjonene, og hvordan han gikk frem for å gjenopprette illusjonen om den "sterke presidenten som har kontroll"  i ettertid.

Derfor tror jeg at han er temmelig dårlig nå, siden han godtok å bli sendt på sykehuset "til observasjon".
At det sies at det er for sikkerhets skyld er kun en avledningsmanøver for ikke å vise svakhet.  Han må opprettholde illusjonen om styrke og kontroll så lenge det er mulig.

Endret av Sprettballen
Skrevet
29 minutter siden, Sprettballen skrev:

Jeg så en gang et intervju med ham, der det ble stilt spørsmål om hans forretningsstrategi, og om han hadde råd til unge gründere.  Da var han helt klar på at den beste strategien var avledningsmanøvre og illusjoner.

Da sa han noe slikt som at "hvis du mangler penger, bruk mer penger enn du noen gang har gjort før. Hvis bankene og kreditorene tror at du er insolvent kommer de etter deg med en gang, men hvis du bruker penger tror de at du har så du klarer deg og mere til, kommer de til deg og vil låne deg mer penger for å tjene på deg".

Vi så jo alle hvor rasende han ble da det kom frem at han søkte tilflukt under demonstrasjonene, og hvordan han gikk frem for å gjenopprette illusjonen om den "sterke presidenten som har kontroll"  i ettertid.

Derfor tror jeg at han er temmelig dårlig nå, siden han godtok å bli sendt på sykehuset "til observasjon".
At det sies at det er for sikkerhets skyld er kun en avledningsmanøver for ikke å vise svakhet.  Han må opprettholde illusjonen om styrke og kontroll så lenge det er mulig.

Det tror jeg også. Helikopteret ventet utenfor en hel time før Trump kom ut. De måtte vel stappe i ham diverse dop som gjorde ham i stand til å gå selv for at han skulle være villig til å legge seg inn på sykehuset. 

• Liker 2
Skrevet
43 minutter siden, Sprettballen skrev:

Han så jo ikke spesielt dårlig ut på den videoen han hadde spilt inn.

Skrevet

Håper han ovelever slik at han kan stilles for retten.

• Liker 3
Gjest Sprettballen
Skrevet (endret)
14 minutter siden, rosemarin skrev:

Han så jo ikke spesielt dårlig ut på den videoen han hadde spilt inn.

På videoen der han takket for støtten, og fortalte at han skulle på sykehus?

Jeg syntes han så ganske redusert ut der.  Han var blek under sminken, feberpreget, tungpustet, og vi hørte tydelig at han var tett i nesen, da han snakket til kamera. 
De få meterene han gikk til helikopteret så han "normal" ut, men ingen vet om han "kollapset" med det samme kameraene ikke kunne filme ham lenger.
Å mobilisere krefter til å ta seg sammen i 30 sekunder klarer de fleste når de må, spesielt hvis det er veldig viktig for dem å opprettholde illusjonen om styrke.

Jeg tror han er frisk nok til å opprettholde fasaden for kort tid om gangen, men syk nok til å behøve behandling. 
Jeg tror ikke det er snakk om observasjon og behandling "for sikkerhets skyld".

Endret av Sprettballen
Skrevet
28 minutter siden, Tanuki skrev:

Håper han ovelever slik at han kan stilles for retten.

For hva?

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, Enda en tulling skrev:

Jeg har ikke sagr at videomøter er det samme som fysiske møter. Hvis det ikke går klart nok fram er det en pris han er villig til å betale HVIS det skulle vise seg å ligge noe annet bak. 

Den definisjonen på "svak" som gjelder, er den som finnes i hodet til Trump, ikke ditt, mitt eller for den saks skyld velgernes.

At det er det eneste det snakkes om i media er jo hele poenget, HVIS det er slik at det brukes som en distraksjon.

Det er mulig å følge en sak og komme til en annen konklusjon enn en annen som følger samme sak. Tross alt er det millioner som har fulgt med på Trump, hvorav mange vil sette ham på en pidestall mens minst like mange vil sette ham i en fengselscelle.

Inkompetanse er vel et ansettelseskriterium i Trumps verden. Men ja det kan være oppsigelsesgrunn også, hvis resultatet ikke blir som ønsket. Selv om valget står mellom pest og kolera (nesten bokstavelig talt). Derav svingdørpolitikken i administrasjonen.

I hodet til Trump så er det nok en svakhet å havne på sykehus. 

Hadde dette vært en løgn som du mener det kan være, så hadde han jo danset salsa på pulten i det ovale kontor nå, og vært veldig aktiv og golfet og stilt opp på rallyen i Florida. Han hadde ikke faket at han var satt helt ut av spill og måtte legges inn på sykehus og knapt kan tvitre engang.

Og hadde det vært løgn så hadde de heller ikke tatt med at de har smittet halve staben fordi de har hatt elendige rutiner rundt smittevern.

Igjen, det er helt åpenbart ikke en løgn for den gagner han ikke, dette gjenspeiler og setter fokus på hans elendige håndtering av pandemien, som er det temaet han aller mest ønsker å unngå.

• Liker 3
Skrevet
24 minutter siden, PetterKanin said:

For hva?

"When he leaves office, however, it is another matter: there are a host of charges he might face. These include obstruction of justice charges in relation to the Russia investigation; illegally withholding military aid to Ukraine in order to pressure them to investigate his political rivals; and soliciting campaign donations from foreign nationals – all of which Trump denies. According to the investigative site the Intercept, the laws Trump has potentially broken in his interaction with Ukraine and China as president could land him 10 years in prison."

https://www.theguardian.com/commentisfree/2020/may/19/will-donald-trump-end-up-in-prison-arwa-mahdawi

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, Tanuki skrev:

"When he leaves office, however, it is another matter: there are a host of charges he might face. These include obstruction of justice charges in relation to the Russia investigation; illegally withholding military aid to Ukraine in order to pressure them to investigate his political rivals; and soliciting campaign donations from foreign nationals – all of which Trump denies. According to the investigative site the Intercept, the laws Trump has potentially broken in his interaction with Ukraine and China as president could land him 10 years in prison."

https://www.theguardian.com/commentisfree/2020/may/19/will-donald-trump-end-up-in-prison-arwa-mahdawi

Så vi står altså igjen med en rettssak som bunner i uenighet, ikke faktiske forhold.

Skrevet
5 timer siden, PetterKanin skrev:

Hva angår dette Trump?

Det er jo trump. Den mannen er livsfarlig. 

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, PetterKanin said:

Så vi står altså igjen med en rettssak som bunner i uenighet, ikke faktiske forhold.

Hvordan kommer du frem til det?

• Liker 1
  • Opprett ny...