Gå til innhold

Muskler, vekt, kalorier.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg vil bygge muskler i rumpa. Jeg vil verken gå opp eller ned i vekt når det gjelder med fettet! Jeg kan fint gå opp i vekt hvis muskler bygges! Men vil ikke gå opp i fett prosenten.

står jeg må få i meg 2441 kalorier i løpet av dagen for å holde det stabil.

Hvordan kan jeg trene styrke for å få større rumpe, uten å få mer fett i kroppen.

Vekten kan Fint gå opp så lenge det er muskler som bygges og ikke fett

Anonymkode: 92a39...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knebøy, utfall, hipthust, markløft. 3 sett med 8 repetisjoner.

Anonymkode: 527e7...d50

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Knebøy, utfall, hipthust, markløft. 3 sett med 8 repetisjoner.

Anonymkode: 527e7...d50

Er ikke det jeg spurte om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke det jeg spurte om

Ser ingen spørsmål i teksten din, du har kanskje glemt «?».

Anonymkode: aa4ab...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å bygge muskler uten å legge på seg fett er veldig vanskelig, men det skal som regel la seg gjøre, spesielt om du er helt ny innen vektløfting. Det er isåfall anbefalt å ligge i et bittelite kaloriunderskudd eller å spise like mange kalorier som du forbrenner samtidig som du har et fokus på hypertrofi (muskelbygging) når du trener. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Lisa Rowe skrev:

Å bygge muskler uten å legge på seg fett er veldig vanskelig, men det skal som regel la seg gjøre, spesielt om du er helt ny innen vektløfting. Det er isåfall anbefalt å ligge i et bittelite kaloriunderskudd eller å spise like mange kalorier som du forbrenner samtidig som du har et fokus på hypertrofi (muskelbygging) når du trener. 

Hvordan kan jeg vite om jeg spiser like mange kalorier som jeg forbrenner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke få i deg flere kalorier en du trenger, kun da får du økt fettlager.

Vil du ha større rumpe, så trener du høyere volum en det rumpa er vant til.

Juster kaloriene dine ettersom du ser om du blir tykkere eller tynnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, TomHm skrev:

Ikke få i deg flere kalorier en du trenger, kun da får du økt fettlager.

Vil du ha større rumpe, så trener du høyere volum en det rumpa er vant til.

Juster kaloriene dine ettersom du ser om du blir tykkere eller tynnere.

Men hvor mye kalori må kroppen min ha for å væte stabil?  Og kun gå opp i muskel masse

jeg er 20, veier 49,9. Er 160.

er lite aktiv i fritiden, på jobben er jeg middels aktiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe individuelt og umulig å si akkurat på kalorien, jeg ville ha prøvd ca 1700-1800 for å se hvordan det går.

Det gjør heller ikke noe særlig om du bommer noe, viss du driver på en stund så finner du nok det riktige for deg ganske fort :) 

Lykketil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvor mye kalori må kroppen min ha for å væte stabil?  Og kun gå opp i muskel masse

jeg er 20, veier 49,9. Er 160.

er lite aktiv i fritiden, på jobben er jeg middels aktiv. 

Det spørs jo litt hvor mye du trener, men ta mest av kalorier fra protein. Der hjelper. 

Anonymkode: 92f34...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, TomHm skrev:

Det er noe individuelt og umulig å si akkurat på kalorien, jeg ville ha prøvd ca 1700-1800 for å se hvordan det går.

Det gjør heller ikke noe særlig om du bommer noe, viss du driver på en stund så finner du nok det riktige for deg ganske fort :) 

Lykketil.

Men hvorfor må jeg absolutt ha så mye kalorier i kroppen min?

Kan jeg ikke bare spise normalt som jeg gjør og som jeg vil. Og dermed bare huske å få i meg 45g protein perr dag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg ikke bare spise normalt som jeg gjør og som jeg vil. Og dermed bare huske å få i meg 45g protein perr dag? 

Hvis du gå opp i muskelmasse så er ikke 1700-1800 kcal mye. 45g protein er heller ikke nok, minimum for voksne kvinner er ca 48g protein, men for muskelvekst bør du ha ca 1,2 g per kg kroppsvekt. I ditt tilfelle er det ca 60g protein. 

Anonymkode: 44c4b...581

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke ha kaloriunderskudd og bygge muskler. Det sier seg selv. Du må ligge på litt over det vanlige. Det behøver ikke være mye, men nok til at kroppen ikke bruker musklene som drivstoff. Den tar muskler før fett.

Derfor er det mange «tynnfete» rundt omkring.

Så kan du deffe før sommeren, men du vil da uansett miste noe muskelmasse. Hvis du drømmer om fitnesskropp så er det en kunst og krever enorm innsats, og de ser heller ikke slik ut året rundt. 

Anonymkode: 1381a...96e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man estimerer typisk 30kcal per KG i hvileforbrenning også viss du er litt aktiv i tilegg ville jeg gjettet på noe sånn, men du kan jo prøve mindre.

45g protein er alt for lite, minimum 60 (personlig prøver jeg 2g protein per KG kroppsvekt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke ha kaloriunderskudd og bygge muskler. Det sier seg selv. Du må ligge på litt over det vanlige. Det behøver ikke være mye, men nok til at kroppen ikke bruker musklene som drivstoff. Den tar muskler før fett.

Derfor er det mange «tynnfete» rundt omkring.

Så kan du deffe før sommeren, men du vil da uansett miste noe muskelmasse. Hvis du drømmer om fitnesskropp så er det en kunst og krever enorm innsats, og de ser heller ikke slik ut året rundt. 

Anonymkode: 1381a...96e

Er du relativt utrent eller har 20+% fettprosent så kan du fint bygge muskler på kaloriunderskudd.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, TomHm skrev:

Er du relativt utrent eller har 20+% fettprosent så kan du fint bygge muskler på kaloriunderskudd.

Enig i dette. Unntaket er vel TS som påstår hun trenger 2400 kcal og synes det er for mye å spise 1700 kcal. Men vil ikke ned i vekt. Da er det håpløst å bygge muskler, det er oppskrift på å bryte ned det lille hun har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.10.2020 den 10.29, AnonymBruker skrev:

Enig i dette. Unntaket er vel TS som påstår hun trenger 2400 kcal og synes det er for mye å spise 1700 kcal. Men vil ikke ned i vekt. Da er det håpløst å bygge muskler, det er oppskrift på å bryte ned det lille hun har. 

Så konkret hva må jeg gjøre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis større andel proteiner. Gjerne legg inn en shake om dagen om du syntes det er vanskelig eller ikke får tid

Anonymkode: 300ac...cfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...