AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #41 Skrevet 5. oktober 2020 Har sjakt fra badet ned til vaskerommet. Der sorteres det pr i dag i ull, truser, håndduker, hvitt, blått, rødt, sort og finvask. Men skal bygge litt om når vi setter inn en maskin til, og da blir farget i en sortering. Mulig svart havner i farget, men må se. Genererer mye skittentøy, og klarer sjeldent å holde meg ajour med vask. Anonymkode: 151c0...e5a
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #42 Skrevet 5. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kjipere å legge sammen😝 Det blir gjerne liggende en stund. Anonymkode: 0916c...a4c Jeg har vokst opp med at alle tar sitt, og det skulle skje i løpet av få timer. Har samme system nå, selv om det bare er meg og mannen. Vi bretter hver vårt, og samarbeider samtidig om sengetøy som man jo uansett ikke klarer å brette alene. Anonymkode: 1f2d1...5e0
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #43 Skrevet 5. oktober 2020 På 2.10.2020 den 15.49, AnonymBruker skrev: Har fire bokser ved vaskesmaskinen: - 90 grader (sengetøy, undertøy, kluter etc) - 40 grader hvitt - 40 grader rødt - 40 grader mørkt Skittentøyet taes fortløpende fra badet/soverommet. Det får ikke hope seg opp andre steder enn på vaskerommet. Men det hoper seg aldri opp mye, for man ser hele tiden når det er tilstrekkelig for å vaske en maskin. Anonymkode: a6a58...aad Vasker du undertøy og sengetøy på 90 grader? Hva er poenget med det? Anonymkode: 287e3...a28
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #44 Skrevet 5. oktober 2020 Har sju lekekasser, eller hva jeg ska kalle det, fra ikea. Sorteres rett i kassene og en kasse er en maskin. Anonymkode: c2713...8c8
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #45 Skrevet 5. oktober 2020 Vaskerommet: kurvstativ, men uten kurver, hvor jeg har festet sånne blå ikeaposer. Jeg har fire stykk, en til farget tøy (ofte rosa og rødt, da vi har to jenter), en hvitt/lyst, en svart og en til mannen (hans klær lukter mann og smitter over på våre klær). Så har jeg en annen dunk til jeans som vasker på jeansprogram, samt en til sokker og undertøy. En egen til håndklær, en liten til ull og yttertøy. Sengetøy og yttertøy tas med det samme. Vi har to store kurver under vaskemaskin og tørketrommel, som er plassbesparende. Badet: hvert bad har en skittentøysdunk til klær som tømmes ved behov eller når jeg trenger mer å fylle på maskinen. De har også en egen en til undertøy og sokker, små som kan skyves innunder skap/servant. Skitne håndklær legges rett på vaskerommet og vaskes fortløpende. Jeg tar skippertak og trenger plass til å legge alt før alt forsvinner. Kurvstativet i seg selv er også smalt og enkelt, og posene tar heller ikke mer plass enn stativet, så det er lite gulvplass som blir brukt. Ingen av dunkene er spesielt store, av de som står på gulvet heller. Anonymkode: 42051...0da
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #46 Skrevet 5. oktober 2020 Lagrer det i kurv i skapet på soverommene. Har vaskehjelp hver fredag. Hun starter med klesvask og sengetøy. Så vasker hun huset og tar vasken fortløpende. Hun legger det ferdig brettet på soverommet. Hender det blir litt feilblanding, men det går som oftest greit. Hun er tilstede hele dagen. Vel verdt det. Rene klær og rent hus! Anonymkode: b6074...fa5
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #47 Skrevet 5. oktober 2020 3 kurver; en til babytøy, en til 40 grader og en til 60 grader. Sorterer farger før hver vask ☺️ Anonymkode: 40696...190
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #48 Skrevet 6. oktober 2020 Har fire kurver på badet, to store og to små. De store er for "vanlige" klær - sorterer farger etter hvert som jeg setter på maskin - den andre for håndklær/sengetøy/kluter/kjøkkenhåndkle. Det aller viktigste for meg med klesvasken er å sortere sokker og undertøy for seg selv, fordi jeg hater å stå å sortere ut brukte truser fra klær som ikke egentlig trenger å vaskes på 60 grader. Så den ene lille dunken inneholder undertøy, mens i den siste sorteres ull. Vi er seks personer og jeg synes systemet fungerer utmerket for oss😊 Anonymkode: 52097...dc8
Orchideae Skrevet 8. oktober 2020 #49 Skrevet 8. oktober 2020 Har en kurv på badet. Oppi der går alt. Når den er full bæres den på vaskerommet. Sorterer der i kurver: 40 lys 40 mørk 40 hvit 60 lys 60 mørk Ull Bukser/treningstøy
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #50 Skrevet 8. oktober 2020 Har en dunk på badet. Sorterer i hver sin kurv når jeg tar det ned på vaskerommet. En for 40 kulørt, 40 lyst, 40 hvitt, 60 kulørt, 60 hvitt og Ull. Anonymkode: f3950...534
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #52 Skrevet 7. desember 2020 En kurv til mannen, en kurv til meg, og to til baby (en til klær og en til kluter). Mannen vasker sitt, jeg vasker mitt, og vi vasker begge for baby. Jeg kan finne på å ta med noe av hans klær, men han vasker ikke mitt (han får ikke lov, siden han ikke sorterer like nøye som det jeg gjør 😛 ) Håndklær og sengetøy kan vi begge sette på slik det passer seg. Anonymkode: 5c836...6a7
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #53 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 2.10.2020 den 11.25): Jeg blir sprø av skittentøy og at vi ikke finner en god løsning på dette. Så hvordan løser du det hos dere? Hva slags skittentøysdunk har dere? Hvor står den plassert? Anonymkode: 7ef71...d63 Jeg løser ikke skittentøy, jeg vasker det. Har en skittentøysdunk på badet. Kona har en liten på soverommet av en eller annen grunn. Kanskje fordi hun ikke gidder å gå ut på badet med det. Uansett så tar jeg skittentøyet ut av kurven og legger det inne vaskemaskinen. Legger i såpe og tøymykner og setter på et program som jeg foretrekker. Så blir det rent. Jeg tror det er en god løsning. Anonymkode: 6d21d...cda
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 7. desember 2020 #54 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 2.10.2020 den 11.25): Jeg blir sprø av skittentøy og at vi ikke finner en god løsning på dette. Så hvordan løser du det hos dere? Hva slags skittentøysdunk har dere? Hvor står den plassert? Anonymkode: 7ef71...d63 Dersom du har for mye skittentøy så har du vel for mye klær? Er sikker på at du ikke trenger så mye klær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå